Hur fan ska man bli bättre!!
Alla mina förhållanden går åt helvete och det känns som det är nära nu oxå.Jag kan ju inte bara ändra mig,eller?.
Har försökt få honom att läsa sidor om ADHD och har även läst vissa bitar för honom för att jag vill att han ska förstå varför hans flickvän är ett känslomässigt kaos till och från.Dåligt självförtroende på det är ju toppen:/
Han orkar liksom inte..han säger att jag måste ju förstå hur jag är. Ja jag vet hur jag är och jag har tagit steget att göra en utredning till att få en diagnos…JAG VET HUR JAG ÄR!!!.
Fasten jag vet hur jag är så kan jag ju inte bara säga:"nä nu slutar jag och beter mig så här",eller??.
Ska få komma till ADHD centret i mars nån gång..hur ska man orka vänta tills mars
Pallar snart inte med mig själv heller
Uh :( Jag har dess värre ingenting konstruktivt att komma med.
Står just nu själv under utredning för adhd/add så har precis börjat sätta mig in i hur allt det här fungerar och har därför inga råd för du skall kunna hantera känslostormar och kaos.
Men jag ville mest ge dig en klapp på axeln och säga att du inte skall vara så hård mot dig själv. Validera dig själv för att du försöker, vad mer kan du göra liksom?
Håller för övrigt med dig om att det är allt för långa tider man behöver vänta för att få vård. Ibland kan det dock hjälpa att "ligga på" och förklarar "om och om igen" hur jobbigt man faktiskt har det. Det gjorde det för mig i alla fall.
Lycka till, jag hoppas allt löser sig för dig!
Vill han inte förstå så få du börja fundera på om han är den för dig.
#1 Tack så mycket. Jag har ringt till ADHD centret men dom har FÖR mycket folk just nu som väntar på hjälp.Ska ringa igen i början av mars så ska dom få in mig till mitten av mars. Känns bara som det är såå långt ifrån när man behöver hjälp NU. #2 Enklare sagt än gjort när man älskar en person.Sen så är det 2 barn inblandade. Men jag förstår vad du menar.