Masage o frikort?
HAr länge funderat men inte kommit till skott, borde man inte kunna få masage gratis då man har frikort?
Tror att det skulle hjälpa en hel del då jag alltid känner mig spänd och stel i nacke och hela ryggen. Ibland kännsd et som djur kryper runt under huden. Inget verkar hjälpa inte byta kudde i sängen inte yoga eller något. Antar att jag helt enkelt bara går runt och spänner mig på grund av alla måsten man har hängande över sig.
Men det kostar ju en del attt gå till en masör, men det borde ju finnas sdana inom landstinget och då borde ju frikortet gälla eller?
NÅgon som vet och/eller har tipps?
massageskolor har elevbehandlingar för halva priset typ, skitbra!
vet du vart man kan se vart de finns?
vet att axelssons gymnastiska institut har elevbehandlingar i göteborg stockholm och malmö. om du bor där nånstanns!
Ja eller om du inte redan gör det, lär dig avslappningsövningar som du kan ta till både på bussen, i soffan, sängen etc.
Det är väldigt effektivt för att komma ner i varv och hjälpa kroppen att slappna av i muskler och att bli medveten om hur kroppen känns och var spänningarna sitter.
Stress ger också värk och lägre smärttröskel, så det är en fin investering i tid att träna på
Finns CD-skivor med musik eller med guidade meditationer, och så finns det ju tonvis med avslappnande musik på Youtube också!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Sjukgymnaster, kiropraktorer och liknande finns ju inom landstinget. Kolla med primärvården.
Hos en sjukgymnast kan du får hjälp med avslappningsövmingar och liknande för att lära dig att slappna av.
Att bara gå och få massage botar bara symptomen, för att slippa spänningar måste du ju ta tag i grundproblemet.