Concerta
jag har ADD med inslag av asberger och har fått von etta utskrivet. Först åt jag 18 mg morgon kväll och sedan fick jag 54 till morgonen och 18 till lite senare och det har funkat bra men på senare tid kan jag inte sova på kvällarna pigg fram till klockan 1 vilket gör att på morgonen blir jag döds trött har nu testat ett tag utan Concerta och det är mycket bättre utan trött på kvällen och piggare på morgonen:) har någon märkt av att man fungerar bättre utan Concerta eller är det bara jag? För jag tycker det är lite konstigt
Om du har problem med ADD så är det bra att du tar den. Kanske fråga efter en tablett som verkar en kortare tid? Den ska hinna "ta slut" någon timma innan du ska gå och lägga dig.
Jag har ADHD och jag tar inte medicin för jag blir hängig och deppad de första dagarna så jag har valt att göra avslappningsövningar i stället.
Annars finns det alltid andra sorter av ADD medicin. Berätta som det är och fråga efter en annan.
/Kim 
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
Jag har ADD och till en början använde jag Concerta. Men kunde inte sova, precis så som du beskriver. Tog jag tabletterna på morgonen så blev jag hängig under hala dagen och kännde mig sjuk.
Idag har jag Strettera som jag trivs mycket bättre med. Eftersom den sitter i ett helt dygn i kroppen så får man inte den känslan som av concertra. För av concertra så kände jag direkt när den försvann ur kroppen och jag blev down.
/Carolina