Äntligen kan jag få övningsköra
Jag får ta Körkort igen!!
Fick reda på idag att jag äntligen lyckats tillräckligt bra på IVA-testet så att läkaren kunde ge ett läkarutlåtande så jag kan få börja övningsköra. Det där jäkla testet har gått mig på nerverna, avskyr att sitta där hypernervös och klicka på alla ettor och missa hälften av dom och lyckas klicka på tvåor istället..
Men sist så fick jag så pass bra resultat att mina ADHD-synptom var minimala, dock så missade jag endel och var så impulsiv att de trodde jag såg kasst. Har glasögon och ser kasst utan dom såklart, men med dom brukar jag se hyfsat.
Men läkaren tyckte att det var så pass bra att hon trodde att det skulle räcka för att jag skulle få övningsköra.
Det känns så skönt att få göra det då jag av olika skäl verklugen behöver ett Körkort.
Dessutom känns det riktigt bra att jag numera kan fokusera så pass bra att jag får helt okej resultat på IVA-testet. Har alltså helt rätt dos av concertan och ritalinet.
Hade samma dos de andra gångerna också, men då hade jag knappt sovit på natten, men denna gång hade jag gjort det så då gick det bra. :)
Är faktiskt otroligt häftigt att en medicin kan göra så att jag kan fokusera på att klicka på ettor, att jag inte klickar helt random när jag tror att en etta ska komma eller sitter och läser texten som står på datorn istället..
Jag älskar centralstimulerande medicin, det har förändrat mig mycket, en uppdaterad version av mig själv.
Känt mig väldigt nere senaste tiden, men nu har iaf en tyngd släppts ned från mina axlar. Dessutom haft ett par trevliga dagar i grannstaden (ja, i norrland är det en grannstad om den är 20 mil bort) hos en vän, vilket även det gjorde mig gladare och mer harmonisk.
Håller på dig, Zaphix! Jag ser i dig en människa under utveckling. Och det, det är alltid så fantastiskt att få bevittna.

Tack, behöver någon som håller på mig när det känns som att resten motarbetar mig.
Härligt, ställer mig upp och hurrar, så skönt att ha. Tog mig typ 100 år och tusen öppkörningar o klara körkortet så nåde den som tar det för mig. Stort lycka till