Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1128 ggr
zatanica
1

yey...tror jag

Nu har jag visst fått en tid för utredning inom autismspektrum den 27 februari efter mycket tjat. Det är tydligen en inhyrd från karolinska institutet låter lite flådigt tycker jag.

Men det har gått sådan tid tycker jag (remissen skickades i maj 2011) Så nu tvivlar man lite på hur det ska gå om man behöver och vill. fast jag vill ju.

Men har ju svårt att tala om mig och sambon är ledig då så då måste jag ju verkligen säga hej jag ska åka på utredning idag. Istället för att bara smita iväg när han jobbar. Låter korkat jag vet, men har sagt att jag skulle få utredning för detta med. Men det var ett tag sedan. Vi talar inte så mycket om det.

Men skulle det nu visa sig att jag har något inom autismspektrumet med så hoppas jag verkligen att jag kan få hjälp att hitta mig en platts i arbetslivet där jag blir tagen för den jag är och inte den där konstiga typen som tröttnar efter ett tag för att hon inte passar int och begriper sig på folk.

Hm ja lycka till till mig eller något.

Någon som kan berätta hur denna utredning går till, är den som den för ADHD typ? För en sådan har jag ju överlevt. Visserligen tyckte jag att jag presterade super bra vilket tydligen inte var fallet :) och blev en lar adhd:are sedan barnsben. Står att jag tydligen var ett solklart fall redan som liten så något är man bra på. Jag är bra på att vara en adhd:are :)

[Varulv]
0

Tja, för mig var det rätt mycket samtal, och en del tester. Jag begriper än idag inte vad testerna skulle utvisa, men de gav tydligen entydiga resultat… Obestämd

Fast på det stora hela så tyckte jag att utredningen var bra och professionell - de visste tydligen vad de letade efter - och fann det. Samtidigt upplevde jag att jag bemöttes med respekt och medmänsklighet, ett slags "kollegialitet" nästan. Och detta kändes väldigt bra; det gav mig kraft att fortsätta vara den människa jag alltid har varit, även efter utredningen. Men genom utredningen så kände jag ett stöd, som jag aldrig förut haft. Så summa summarum var utredningen en bra sak för mitt psyke.