Viktminskning med shakes osv
Hej,
E de någon som har provat att gå ner i vikt med hjälp av att byta ut måltider med hjälp av sån very low calorie diet? typ shakes, puller, soppor och allt va de nu finns. fast gjort detta undertiden man går på någon medicin mot psykiska besvär? är de något man borde prata med läkare om innan man provar sig på? någon som har erfarenhet?
Skulle gärna vilja bli av med några kilon som en del mediciner har lämnat kvar. skulle gärna träna osv men är rädd för att de ska bli stress och att jag inte ska hinna med de jag ska göra. just nu skulle jag inte klara av att springa till gym eller något. måste ta de lugnt och 'vila' efter som jag har gått i väggen två gånger (är bara 22år än). känner inte för att prova de igen men trött på att känna mig som en flodhäst!
Anna
Anna och taxen Max

Hej på dig i somras gjorde jag en gastic by pass operation och för att genom gå operationen var jag tvungen att på egen hand gå ner minst 10 kg innan operationen.
Då rekomenderade läkarna att ta hjälp av dessa pulverdieter.
Började då med Nutralett men dom var ingen höjdare tyckte jag smakade pulver tyckte jag.
Men sedan så provade jag Modifast som finns på Apoteken dom var riktigt goda och smakade inte pulver.
Men dom är dyrare en Nutralett men det var det värt tyckte jag.
Men olika tycke o smak så prova dig fram.
Finns både som drycker soppor och puddingar och det funkade utmärkt för mig.
Så hade inga problem att gå ner mina 10 kg med dessa pulver dieter.
Är ju inte helt fel att gå ner i vikt genom att äta choklad pudding he he.
Lasse

Fast det bästa tycker jag är en omläggning av kosten och motion, visst kan man gå ner i vikt på pulver men det är ju inget man kan göra resten av livet, man går ju tyvärr upp igen när man slutar med dieten.
Kanske promenader är något att börja med, i din egen takt naturligtvis och när du själv orkar.
* ~* Ha en bra dag *~*

Att lägga om kosten är det enda som fungerar på sikt.
Pulver dieten är en hjälp till att förändra sin kost inte för att ersätta den under en längre tid.
För förändrar man inte kosten går man snabbt upp dom kilona man tappat igen.
Vet själv efter alla år med bantning o olika mirakel kurer.
Promenader är ju väldigt hälsosamma på många sätt o inte minst det psykiska måendet påverkas positivt av promenader och dagsljus.
Men vikt mässigt har det inte så jätte stor betydelse som läkarna sa inför operationen jag gjorde och detta med kosten och motionen.
Ett winerbröd är 40 minuters promenad så lättare att gå ner genom att förändra kosten o slopa winerbrödet en att promenera sig ner i vikt.
Lasse
Tack för alla svar!! Jag har legat ganska stadigt (+-2kg) i över ett år. Vill tro att bara den där extra isoleringen försvinner så håller vikten sig ok. Har tidigare alltid varit underviktig. Just nu har jag och sambon försökt ändra våra vanor. Försöker äta tex morötter istället för choklad. Vi har också lite tävling :) Det som är läskigt är att jag inte vill göra mig sjuk av att prova någon pulver idet samtidigt som jag äter flera olika typer av psykofarmacka.
Anna och taxen Max