Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3994 ggr
[Varulv]
0

Anlag för telepati?

Har du anlag för telepati?

Det har jag.

Kände nyss, att någon ägnade mig en tanke. Och jag upplever dessutom vem som ägnar mig en tanke. Då brukar jag ägna vederbörande en tanke tillbaka…! Flört

Skämt åsido. Jag upplever alltid detta, när någon söker min andliga kontakt. Skulle vara intressant att få höra lite granna om er andras upplevelser därvidlag…! Glad

JohannaEkroth
0

Jo då. Särskilt djur, men även människor, min mamma särskilt och pappa…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
0

Pappa och jag har en förståelse för varandra utan att vi behöver prata. Han kan ofta ringa mig och säga något väldigt kryptiskt och jag förstår exakt vad han menar. Samma sak gör jag rätt ofta..

Vet ofta redan innan när han kommer ringa, och ringer jag honom så har han för det mesta just tänkt på mig.

Har inte den kontakten med någon annan.

Min hund som jag fick låta somna in i somras hade jag definitivt en djup och telepatisk kontakt med,

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
0

På den tiden då jag och min sambo fortfarande bodde åtskilda, kunde det plötsligt hända att jag kände den där speciella kontakten. Då brukade jag ringa henne, och precis som du nämner med din pappa, Zaphix, hade kontaktkänslan nästan alltid varit ömsesidig. En gång när jag lyfte luren, var hon faktiskt redan i andra änden… (Fråga Telia hur det kunde gå till!) Men vi hade uppenbarligen slagit numren samtidigt, bara det att hon hade hunnit en liten liten stund före, och någon ringsignal inte hade nått fram till mig.

tarotlasse
0

Hej Varulv telepati är nog kanske inte rätta ordet men så kan man ju också  uppleva det.

Jag vill säga att det är din egen intuition och din förmåga att läsa av personer och situationer.

Jag arbetar ju som både Medium och som tarotläggare som tarotläggare använder man sig av sin intuition för att läsa av andra mäniskor och situationer.

Tränar man upp sin intuttion kan man bli ruggigt träffsäker.

Har man en stark och välutvecklad intuition så är det inga probelm att känna av och läsa av  en annan mäniska.

Står man varandra väldigt nära så går det nästan med automatik.

Ett av problemen med ADHD är ju detta med att man är väldigt impulsiv.

Vilket är en enorm fördel när man lyssnar på sin intuiton  samma när man komunicerar med ande världen.

För det är första tanken som stämmer sedan går det logiska tänkandet in och påverkar resultatet.

För det är när man går in och analyserar det man får till sig som gör att det blir fel.

Så när man arbetar medialt så har man en mycket stor fördel av sitt handikapp eftersom man är så impulsiv och går på första tanken.

Att man säger saker före man tänker efter vilket kan bli fel i vardagen men bli ruggigt träffsäkert när man arbetar med sin intuition.

Lasse

[Varulv]
0

Det var väldigt intressant, och säkert väldigt sant allt det du skrev, tarotlasse! Och lärorikt - för mig, som inte alls kan sådant här. Glad

Att läsa av människor är ju givetvis en sak. Som aspergare har man generellt svårt för att läsa av människor - med sin medvetna ("sociala") sida; men med sin undermedvetna sida kanske man ändå läser av bra. Då uppstår "aningar" dvs. ett försök till förmedling av det upplevda från den undermedvetna sidan till den medvetna. Därav dessa kanske halvt mystiska förnimmelser, som man kan få, men inte medvetet förmår klara av att tolka… Obestämd

(Djur är ju i regel väldigt intuitiva och känsliga när det gäller att läsa av andra individer. Så våran katt, till exempel. Flört )

Men just telepati - hur kan man förklara sådana själsliga aningar på distans? Där finns ju inga tecken, inga ledtrådar… Obestämd

Zaphix
0

Jag tror inte på telepati egentligen, jag tror på att man lärt känna den andra personen så bra att man börjar bli lite synkroniserade i sina tankar.

Har haft en djurpratare ute till hästen jag tog hand om innan jag köpte min nuvarande, hon kommunicerar med djur och de kommunicerar med henne. Hon sa att djuren förmedlar sig genom bilder, lika så hon.

Hon sa mycket som var rätt.. Självklart. Hästen var en gammal travare och vi var i ett stall intill travbanan, hästen var stressad och stressbajsade. Hon sa att under sin travtid var han stressad och stressen satte sig i magen.. Nähä?

Hon sa även att hon hade känt på sig innan vi kom att hästen ville ha frukt så hon gav honom ett äpple.. Vilken häst vill inte ha äpplen?

Men hon sa även annan som var träffsäkert och jag undrar hur hon kunde veta det, men ja..

Tror stenhårt på att hon har lätt att läsa av både människor och djur undermetdvetet, läsa kroppsspråk och känna in. Hon var nog även en sån som tänkte i bilder, och när hon då fick in dpm saker hon läst av undermedvetet kom dom till henne i bilder, och då trodde hon själv på att hon kunde kommunicera med djur.

Jag är godtrogen så jag tror inte att hon lurar folk på pengar, utan att hon faktiskt tror på detta själv.
Jag skulle dock aldrig betala 700 kr för nåt sånt, utan det var ägaren till hästen som betalade.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
0

#6 Ändå läser mitt undermedvetna mellan raderna på det du skriver, Zaphix, att ditt undermedvetna har vissa aningar om att det mera var fråga om humbug än om naturlig förmåga hos den "hästpsykologen"… Flört

Temple Grandin har ju annars skrivit mycket om det där med att kommunicera med, och leva sig in i tankevärlden hos djur. Kan rekommendera tex denna (om du inte redan har läst den):

Thinking in pictures: my life with autism, New York: Vintage, 1995, 2006.

Men nu var det ju ämnet telepati det framför allt var frågan om. Alltså själslig kontakt på rumsligt avstånd. Jag har två personliga erfarenheter, eller egentligen tre, flagranta, som jag brukar referera till, och har säkert gjort här på communityn även. Så jag ska inte trötta läsarna med återupprepningar.

Men det var upplevelser i samband med min mormors död; min sambos styvfars död; och även min systers död. Mycket tydliga och intensiva upplevelser, där själva dödsögonblicket dittilldags var fullständigt okänt i alla tre fallen.

Beträffande min sambos styvfars död var jag själv närvarande när min sambo fick sin mycket påtagliga upplevelse.

Lunar
0

Precis som Lasse skriver är det tror jag. Jag kallar det ett sjätte sinne och innan folk öppnat munnen vet jag oftast vad dem ska säga.

Vad säger du om det Lasse? Fler som funkar så?

[Kaktuz]
0

Mannen och jag har. Tänker ofta samma innan någon sagt det, samt säjer samma när de är något som sker osv

Knaprig
0

man kan ju å andra sidan lära sig både om djur och människor, sättet man står, sitter och rör sig på, minimala ansiktsreaktioner, sätter man klär sig på osv och sedan kunna tolka det.

Alla gör det ju i viss grad, typ en katt som inte bryr sig om pälsen mår oftast inte så bra, någon som gråter är oftast ledsen (eller glad, känner nåt väldigt starkt iaf).

Sen finns det ju dom som är bättre eller sämre på sådant, många "mentalister" tex fungerar ju så, dom blir så bra på läsa av folk att det blir enkelt gissa. Man kan även subtilt lura någon att säga det man vill dom ska säga, och en massa annat intressant.

Sen har det väl inte nåt med just andlig kontakt, telepati eller annat sånt att göra. Liten quote från ovan:

"Men just telepati - hur kan man förklara sådana själsliga aningar på distans? Där finns ju inga tecken, inga ledtrådar…"

Ja du.. :)

[Varulv]
0

För att således återknyta till ursprungsfrågan:

Är det någon mer än jag, som har erfarenheten av att ha upplevt andras tankar/känslor över stora avstånd i rummet?

Obestämd

indra-bus
0

Jag har en stark intuition. Specielt djur.

Men jag märker direkt om en mäniska menar vad den säger. Läser omedvetet av kropsspråket o ser om de stämmer med orden. De går inte att ljuga eller manipulera mej. Eller de e svårt i alla fall. ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Kaktuz]
0

Ja både mannen och katterna i huset