Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 2211 ggr
Knaprig
0

sjukt rastlös typ

jag kan inte sitta still, värre än vanligt känns det som, fast jag hade börjat sitta hela tiden med bena i kors nästan men det e inte bra för knäna typ.. men då satt jag still.. någorlunda iaf.. men försöker sluta med det för det ser konstigt ut när man e på stan eller nåt :p

men e jätterastlös hela tiden och ja.. vet inte.. de konstiga e att det har känts som att det är från att jag fick annorlunda medicin typ.. alltså jag käkar Ritalin nu. 40 (2st 20) morgon 20 dan.. kapslar iaf

nu senast jag va in på apoteket så hade det varit nå konstigt med dom 20 grejerna så dom hade inte inne sånna, då fick jag en burk me 40mg kapslar istället för 20 då, så blir en sån på morgonen.. och sen fick jag 10mg tabletter som jag skulle ta 2st av då…

sen dess är det inte alls som förut typ :/ vet inte om det e pga det men känns så..

blir tokig åååååååh

[Kaktuz]
0

Av Ritalin kan man bli mera myror i kroppen aktig.. Hur dan var du innan ?

Knaprig
0

jo har märkt ibland kan de va så typ men oftast inte, men jag hade ju samma dos alltså 40 morgon och 20 sen bara det att istället för två 20 kapslar på morgon och en sen så är det en 40 på morgon och 2st tabletter sen (på 10).

blir ju samma dos bara lite annan form, det borde väl inte spela roll? :S

sen har det börjat hända lite stressiga saker nu också så nu blir det ju ännu värre, men det känns ungefär som att dom inte har effekt alls nu..

[Kaktuz]
0

Jo kan vara så ändå. Hur länge har du tagit det ?

Knaprig
0

några månader tror jag 3-4? kanske mer? fast har råkat skippa några dar ibland typ glömt säga till om recept.. senast kanske 2månader sen tror jag

[Kaktuz]
0

Då borde du tala med din läkare om du börja känna av att det inte verkar lika mycket. Vill inte säja för mycket, ha gått på det själv, så, men alla regerar olika.

Knaprig
0

mm, alltså typ myrkryp brukade jag väl inte ha speciellt ofta förut men det hände väl.. nu är det oftare iaf och det känns bara så konstigt det blev just när det blev annan sort men samma dos :S

Knaprig
0

jättejättejätte hyper :O vafan :/

[Kaktuz]
1

Inte bra.. Ta kontakt med läkaren direkt när du kan!

Knaprig
0

får bli på måndag, skulle kanske ringt tidigare idag :S

men nu ska jag på krogen snart men ska försöka ta det lugnt… just druckit en öl och ska till en kompis nu fast kom just på jag kanske borde äta annars går det nog inte bra :p

[Kaktuz]
0

Ring på mån, och skriv sen