Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 8331 ggr
[Tassy]
2010-10-24 21:41
0

Bokstavsträff?

Sitter här i förvinterrusket och tankarna snurrar. Det vore kul att försöka anordna en "bokstavsträff" av något slag, där vi här på Bokstavsfolk helt enkelt träffas i verkligheten Glad skrämmande och lockande på samma gång!

Jag har fått erfara att det ger så väldigt mycket att få träffa andra likasinnade människor i stället för att bara stånga sig fram i neurotypsamhället i sin ensamhet.

Vad säger ni övriga? Törs vi försöka? Skrattande

[Varulv]
2010-10-24 22:00
0

Skulle tycka det vara trevligt att träffa bland annat dig, Tassy! Ser i din pres, att du bor i Färila. Själv bor jag i Mälardalen. Så det är en bit.

Har dock passerat igenom Färila några gånger, så det är inte otänkbart att man kan ha vägarna förbi någon gång framledes. - Kanske kunde vi ses på ett konditori el. dyl. där, då vid ett sådant tillfälle?

En annan modell kunde vara att faktiskt ordna en träff lite mer organiserat - på en plats där ett flertal aspergare kunde stråla samman. Men om man läser diverse trådar här, så ser man att sådana försök har gjorts, och tyvärr mer eller mindre rinner ut i sanden. Detta kan bero på att vi är aspergare, och vi vet ju hur sådana fungerar socialt… Flört

havsvingen
2010-10-24 22:15
0

Tycker det låter jätte trevligt och bra på alla sätt

och vis allfall 1 gång/månad.Det är ju bra om man

kunde få en mailing lista då av nåt slag…

Jag står i kö för min utredning men har nog asberger-add

troligen..?har gjort ganska många förberedande tester nu.

Behöver en sådan bland ålders grupp faktiskt…för att våga

bara vara diagnos! Go kväll!

[Tassy]
2010-10-24 22:21
0

Oj, min presentation har något år på nacken! Förvånad så pinsamt! Skäms Jag bor numera i Skövde, men visst händer det att jag är hem och hälsar på ibland, så det går ju kanske att timea ihop något! Glad

Jag hoppas på en lite större sammankomst som är välorgansierad, men ja som du säger, det finns många aspisar här inne bland annat..Tungan ute Men trägen vinner tänkte jag! Jag vill, om jag törs! Glad

Jag tänkte mig en träff där alla bokstäver är välkomna, AS som ADHD, OCD eller vad man nu har Glad

Fast kanske ska man börja i en mindre skala? Jag har vad jag vet bara mött en aspergare hittils, och det är min mentor på skolan. Det gav mig "blodad tand" kan jag lova, det finns ju folk som jag, på riktigt! Skrattande

JohannaEkroth
2010-10-24 22:22
0

Jag bor i Eskilstuna. Tungan ute

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Tassy]
2010-10-24 22:25
0

och jag har bott i e-tuna så en träff där i krokarna kanske kunde vara något då? Glad jag kan tänka mig att åka en bit helt klart.

Zaphix
2010-10-25 01:44
0

Ingen bor nog i närheten av mig, och kostar massa pengar att åka långt, kostar med boende och sånt.

Men jag skulle nog tycka det vore lite roligt, och måste börja våga komma utanför min komfortzon och träffa nya människor.

Så jag är intresserad, men om jag kan eller inte beror nog på om jag har ekonomin till det just då. Och hittar hästvakt..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LinaIsabell
2010-10-25 09:43
0

Jag skulle gärna komma på en träff. Det skulle vara roligt, om jag nog pallade det, vill säga. 

Men jag bor alldeles för långt norrut, så det blir nog inget med det.

Allamej
2010-10-25 12:25
1

Lina vi kan ha en träff här i norrland :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

timmelin
2010-10-25 14:29
0

ja och en i södra delen också, bor ju i jönköping

ja jag vill träffa er alla goda och gulliga NPF människor

gu va kul vi skulle ha, tror jag

Svea-
2010-10-25 18:55
0

jag skulle ju i väg på en träff här för ett tag sen.. men jag missade den.. surt som satan är det.. men det ska ev bli ny träff.. tror absolut man ska försöka träffas… bara man ej har för stora förhoppningar kring det hela så tror jag det blir toppenbra!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

LinaIsabell
2010-10-25 21:10
0

#8 Haha, ja, om du bor i Norrbotten så. :)

Cochon
2010-10-25 21:45
0

Nej, men nu får ni ta och tänka till lite här. Tänk så vakert Österlen är, klart vi ska ha en träff där nere. Hihi, då slipper jag köra så långt i alla fall. ^.^

Hihi, bokstavs träff låter super :D
Fast jag bor nere i Skåne så jag lyckas nog inte utan vidare att ta mig längre än genom Skåne. :(

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Allamej
2010-10-25 21:47
0

#11 I västerbotten, Lappland, Lycksele

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

LinaIsabell
2010-10-25 21:59
0

#13 Jaha. :) Bor i Kiruna och Piteå.

[Varulv]
2010-10-25 23:16
0

I egenskap av självpåtagen protokollförare kan jag konstatera en rätt jämn spridning över vårt avlånga land:

Norrland

• LinaIsabell
  • Allamej
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • BusHanna
  • Varulv

Götaland

• Tassy
  • Timmelin
  • Cochon
David
2010-10-26 01:53
0

Här i Umeå är Attention väldigt duktiga på att hitta på träffar, föreläsningar och annat.

Hur är det där nu bor?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Zaphix
2010-10-26 02:01
0

Här har Attention träffar typ en gång i månaden, så helt klart värt att kika på för bör ju vara aktivt i andra delar av landet också.

Min och Dackes blogg

LinaIsabell
2010-10-26 09:03
0

#15 Fast Norrland säger ju inte mycket. Det är ju stort avstånd mellan t.ex. Gävle och Kiruna, som bägge ligger i Norrland. Det är ju (tittar snabbt på kartan) förmodligen ca 100 mil.

Allamej
2010-10-26 11:44
0

När jag säger Norrland menar jag ner till Nordmaling, nedanför det är mellansverige ner till stockholm och under stockholm är södra sverige…

Att säga att Norrland är ner till Gävle är att inte vara medveten om vad Norrland innebär

Svea-
2010-10-26 12:36
0

# varulv… coolt att se hur fördelningen är.såna saker kan jag ej se själv.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

LinaIsabell
2010-10-26 14:10
0

#19 http://lizaloop.blogg.se/images/2008/norrland_stader_23820378.gif

Norrland enligt kartan.

Jag menar annars enbart Norrbotten (och lappland om man använder en sådan karta) till Norrland, dvs till Skellefteå, men jag får inte hitta på egna regler.

Zaphix
2010-10-26 20:14
0

Jag bor i Medelpad, jag räknar mig själv som norrlänning fast jag snarare bor i mitten av Sverige. Men ovanför Dalälven är Norrland, det är gränsen. Och det är väl 20 mil dit iaf, minst.

Min och Dackes blogg

David
2010-10-26 20:23
0

Det är lite latjo egentligen. Mitten av Sverige ligger i en liten by mellan Sundsvall och Ånge, men ändå är allt ovan Gävle Norrland!

// David

[Varulv]
2010-10-26 22:42
0

Ja, så är det… Och Norrland är Norrland vad man än kan tycka…

- Passar på att revidera listan genom att stoppa in DavidE:

Norrland

• LinaIsabell
  • Allamej
  • Zaphix
  • DavidE

Svealand

• Svea
  • BusHanna
  • Varulv

Götaland

• Tassy
  • Timmelin
  • Cochon

- Kanske dags att dela upp Norrland i exvis "Södra Norrland och Norra Norrland? Var, i så fall, skulle gränsen dras…?

LinaIsabell
2010-10-26 23:20
0

#24 Umeå kanske?

Zaphix
2010-10-26 23:22
0

Dra gränsen i Umeå isf. Det ligger väl rätt så i mitten av Norrland.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2010-10-27 22:00
0

Oki doki. - Vilka av er norrlänningar hör till Norrland-norr-om-Umeå och vilka hör till Norrland-söder-om-Umeå, i så fall…?

LinaIsabell
2010-10-27 22:26
0

#27 Jag är norr om Umeå!

Allamej
2010-10-27 23:00
0

norr om umeå

Panzer
2010-10-27 23:50
0

Bor själv i i den kungliga hufvudstaden. Är inte utredd än men hänger gärna på en träff i min närhet.

Om Bokstavsfolk ska träffas, innebär det att hälften av deltagarna kommer att stirra drömmande ner i golvet medan det andra gänget bråkar med varandra pga av missförstånd i kommunikationen?Flört

David
2010-10-28 00:21
0

Då bor jag mitt i Norrland, dvs i Umeå.

// David

HannaM
2010-10-28 00:50
0

Vi har faktiskt haft en stockholmsträff=) Jag och Lena dök upp och det var minsann trevligt!!

[Tassy]
2010-10-28 01:01
0

#30 Fniss Cool

Vad kul att så många verkar nappa på idén! Så är det bara det svåra kvar: att komma till skott! Skrattande

timmelin
2010-10-28 01:08
0

vi borde åka till ett vandrarhem och bara va och ha det skönt

och jätte jätte kul

David
2010-10-28 01:09
0

#30 :-)))

// David

timmelin
2010-10-28 01:20
0

haha, det måste jag också skratta åt. missade 30 innan

Zaphix
2010-10-28 01:22
0

#34: Definitivt!

Och göra en massa roliga saker dock, bara vara är inte min grej. :)

Min och Dackes blogg

David
2010-10-28 01:52
0

Ska bara tillägga lite att jag troligtvis inte dyker upp på någon träff, har alldeles för mycket just nu att jag knappt hinner tänka efter vad jag heter. Rynkar på näsan

// David

Allamej
2010-10-28 02:24
0

Jag har varken bil eller Körkort, jag lämnar ogärna min lägenhet och jag har åtminstone 2 deadlines framför mig så om den inte sker i min lägenhet så kan jag inte vara med

David
2010-10-28 02:35
0

#39. Vi får ha träffen via videolänk? *L*

// David

Allamej
2010-10-28 11:39
0

euhm…. ingen kamera på datorn heller… allt för att folk inte ska se mig :)

timmelin
2010-10-28 16:11
0

nä zaphix. Att göra roliga saker är hur kul som helst.

min bästa väninna som har ADHD, hon och jag behöver verkligen varandra. jag känner mig halv om jag inte har träffat henne på ett tag.

är så skönt att prata med någon som man kan prata med allt om, som förstår hur jag tänker och känner och förstå allt dumt som man råkar bara göra

herregud, är det inte vi som tex handlar för mycket i affären och som plötsligt skulle behövt en kundvagn men har bara en korg.

eller som plötsligt glömt halsduk, väska mm i omklädningsrum , restauranger mm

det är kul att skratta tillsammans

[Varulv]
2010-10-28 23:12
0

Finns det inget vandrarhem där du bor, Allamej?

Allamej
2010-10-28 23:17
0

jo det gör det :)

[Varulv]
2010-10-28 23:40
0

…så kanske vi kunde förlägga första träffen där då…? Skrattande

Panzer
2010-10-30 23:21
0

Nåväl, om ni som bor i sthlm känner för att ta en fika på stan eller svänga en bägare på ett lugn krog (om det nu finns några), kan ju skicka mig ett mejl eller skriva här. Studierna hopar sig och jag försöker komma på ursäkter så jag slipper bläddra i böckernaGlad

lottakatt
2012-02-22 11:01
0

bokstavsträff det skulle vara kul och läro rikt tror jag

LH

Lunar
2012-02-22 11:09
0

Om det är i Skåne så hänger jag på.Hade varit kul. Kanske dags att planera inför sommaren?

[Varulv]
2012-02-22 13:34
0

Passar på att uppdatera listan:

Norra Norrland

• LinaIsabell
  • Allamej

Södra Norrland

• Zaphix
  • DavidE

Svealand

• Svea
  • BusHanna
  • Varulv
  • Pantzer
  • HannaM

Götaland

• Tassy
  • Timmelin
  • Cochon
  • Lunar

Kanske finns fler, som vill intresse-registrera sig? Flört

Star68
2012-02-22 17:16
0

En till från Svealand anmäler sig! :-)

[Varulv]
2012-02-22 18:11
0

Ah! Vad kul!! Skrattande

- Listan, uppdaterad:

Norra Norrland

• LinaIsabell
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • Timmelin
  • Cochon
  • Lunar

Passar på att även lägga in dej, lottakatt, ity jag uti din pres utläser din hemort såsom varandes Linköping - således tillhörandes bokstavsdistriktet Götaland (hoppas du inte misstycker…!).

Btw - kolla gärna ordningen från norr till söder i listan - är den korrekt, tror ni? ObestämdTungan ute

Zaphix
2012-02-22 19:14
0

Jag vet inte hur intresserad jag är. Visst, i teorin låter det roligt, men i praktiken skulle jag nog inte vilja träffa så många nya människor.

Så du kan ta bort mig från listan.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-22 22:28
0

Det här är bara i teorin än så länge, Zaphix; som en lek. Så skulle man inte kunna få övertala dej att vara kvar lite till…? Flört

Om det blir något av i praktiken med detta projekt, upplever iaf jag som ganska tveksamt.

- Fast "spåna" kan man ju! Glad

Zaphix
2012-02-22 22:36
0

Aha, då förstår jag mer. Även om jag inte greppar det roliga i leken, så förstår jag iaf att det är en lek nu. :)

Min och Dackes blogg

MoaL
2012-02-23 00:22
0

Låter trevligt, fast jag har svårt att umgås med främlingar. Är ganska tyst av mig, så jag sitter och känner mig rätt obekväm bland nya människor innan jag har träffat dem åtminstone några (flera) gånger. ^^

Men jag hör till Norra Norrland, närmare bestämt Skellefteå. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

HellviHumle
2012-02-23 09:52
0

Sätt upp mig på Gotland! Skrattande
Jag är som de flesta, livrädd att träffa mer än enstaka, okända, nya ansikten. Men jag kan vara med och spåna lite.

HH

[Varulv]
2012-02-23 13:24
0

Vad kul, hörni!

Zaphix, jag tolkar dej som att du är med i leken fortfarande och kanske även "spånar" lite? Du har ju så mycket kreativt som du kan tillföra!

Som sagt - i spånings-skedet så är det på låtsas och lek alltihop. Ur en sådan fantasisoppa kan så småningom (i bästa fall) en hållbar strategi utkristallisera sig. Och då - men inte förrän tidigast då - kan det möjligen bli verklighet utav.

Självsvåldige sekreteraren välkomnar två nya goda medlemmar, och uppdaterar listan:

Norra Norrland

• LinaIsabell
  • MoaL
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • HellviHumle
  • Timmelin
  • Cochon
  • Lunar

Hoppas du blev nöjd, HellviHumle av att bli inlemmad i "Götaland" - eller propsar du månne på att få ha ett eget distrikt…? Flört

- Här kommer en liten gissningstävling (lova att inte fusk-titta i kartboken!):

Fågelvägen, vilket "par" har närmast till varandra: Norra Norrlands MoaL och LinaIsabell, eller Götalands HellviHumle och Tassy?

O.s.a! Tungan ute

indra-bus
2012-02-23 14:42
0

Sätt upp mig på Svealand.

Jag e allt annat än blyg o brukar kunna få igång de flästa :)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

HellviHumle
2012-02-23 14:42
0

Jag får väl gissa på mig själv och Tassy som jag inte har en aning om var hon håller hus. I norrland brukar ju avstånden vara okristligt långa.

HH

MoaL
2012-02-23 17:48
0

Piteå är inte alls långt från Skellefteå, typ en timmes bilfärd, så jag tror på oss. ^^ Norrland är faktiskt inte så ödsligt som folk kanske tror. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Zaphix
2012-02-23 18:05
0

Här i norrland ligger ju allt nästgårds, så måste ju vara dom norrländska. ;)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-23 18:42
0

#58 Jättetrevligt att ha dej med, indra-bus! Utifrån din pres att döma, hamnar du i Svealand emellan Star68 och mig/BusHanna - tror du det kan stämma? (Och dej BusHanna har jag satt nedom mig ity du ju bor i Fröslunda och jag på Söder. [och för den oinvigde: Fröslunda i Eskilstuna ligger söder om Söder!])

Sålunda uppdaterar jag:

Norra Norrland

• LinaIsabell
  • MoaL
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • indra-bus
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • HellviHumle
  • Timmelin
  • Cochon
  • Lunar
[Varulv]
2012-02-23 18:51
0

Resultatet av tävlingen.

Givetvis har de norrländska rätt! (Under förutsättning då att LinaIsabell faktiskt bor i Piteå.).

Men jag trodde ju att LinaIsabell fortfarande bodde kvar i Kiruna… Skäms

För i så fall hade de götska haft rätt. För din upplysning, HellviHumle, så bor (om jag nu inte har fel än en gång… Obestämd ) Tassy i Skövde.

Sträckan mellan Gotland och Skövde må antas lång, men i Norrland är faktiskt sträckan Skellefteå-Kiruna ännu längre… Guld i mun

Hm…

(Så nu vet ni det! Skrattande )

HellviHumle
2012-02-23 18:55
0

Jag har faktiskt bott i Skövde ett år. Måste ha varit 58-59!

HH

[Tassy]
2012-02-23 19:04
0

Japp, jag bor i skövde. Glad

[Varulv]
2012-02-23 19:20
0

Jag får en idé. Vi skulle kunna arrangera en bussresa. Den skulle såklart starta på den allra nordligaste destinationen som någon av deltagarna bebor, och så hämta upp en efter en. Efter Öresundsbron så startar den egentliga resan…! - Vilken blir vår destination? Någon som tycer att idén känns bra?

FlörtTungan ute

Zaphix
2012-02-23 20:26
1

Kul för den som får åka buss ifrån Kiruna till Piteå ensam.. Blir många timmar för Kiruna-bon.

Jag som snabbt blir åksjuk skippar bussresan och tar flyget.. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-23 22:09
0

Jamen det var ju en ännu bättre idé! Vi skulle kunna boka en charterresa någonstans…? (de flesta researrangörer ordnar anslutningsflygen lätt som en plätt…!)

Zaphix
2012-02-23 22:34
0

Bara det blir ett varmt land så hänger jag med, så varmt som möjligt gärna då jag är redigt less på kalla Sverige nu.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-23 22:47
0

Kanske Indien eller Sydostasien då? ObestämdGlad

LinaIsabell
2012-02-24 12:09
0

#67 Fast jag är ju den som bor längst norrut, antar jag? Och jag bor strax utanför Piteå. Så blir bara en timme ensam. :D 

Dessutom är jag inte alltför ovan att åka den långa resan Kiruna-Luleå-Piteå ensam. 

#70 Jag röstar på att vi åker till Indien!

[Varulv]
2012-02-24 13:34
0

#71 Du är en positive-thinker, LinaIsabell! Glad

Ja! Indien röstar jag oxå på! (har länge velat dit men det har aldrig blivit av). Skrattande

HellviHumle
2012-02-24 14:36
0

Varför inte Västindien när vi ändå önskar?

HH

[Tassy]
2012-02-24 15:10
0

Men hallå, är vi inte aspiesar en hel hög? Klart vi ska resa med TÅG! FlörtCoolSkrattandeOskyldig

[Varulv]
2012-02-24 20:19
0

Ja tåg är lajbans! Jag vet: Transsibiriska järnvägen! Guld i mun

(Då får alla i så fall ta sig till exempelvis Helsingfors först - men det borde väl kunna funka…?Glad)

[Varulv]
2012-02-24 20:23
0

#73 Jomenvisst Västindien - gärna för mig! Skrattande

(Har du något konkretare mål? - Västindien är rätt stort! Flört.)

HellviHumle
2012-02-25 00:23
0

#76 Nej, jag har ju aldrig varit där. Inte ens i närheten. Kanske finns nå'n holme som är mindre bebodd?

HH

Lunar
2012-02-26 10:15
0

Ja jag tar flyget ADHD:are som jag är :) Så var ses vi då :)

1nq
2012-02-26 13:08
0

Jag är från Älvsbyn  ligger i fyrkante Älvsbyn , boden,Pite Luleå Glad

[Varulv]
2012-02-26 18:30
0

Kul, 1nq! Tolkar ditt inlägg som att du vill vara med på våran lista, så lägger in dig:

Norra Norrland

• 1nq
  • LinaIsabell
  • MoaL
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • indra-bus
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • HellviHumle
  • Timmelin
  • Cochon
  • Lunar

Så se där! LinaIsabell, nu är du inte lägre "norrönast"! Flört

(Men fasligt vad tunnsått det börjar bli med sör-norrlänningar… ObestämdFlört).

Emaljoh4
2012-02-26 23:04
0

VA!? Skojar ni!? Indien?

Tänk om man får ångest och vill hem. Tyst

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2012-02-26 23:28
0

#81 Ja, det är tyvärr den risken man får ta när man är ute och reser. Men ordnar man en riktigt trygg charter-resa, så borde man kunna minimera risken i alla fall, tror jag. Flört

Nå - var stoppar vi in dig då, min lilla vän…? Flört

Sweetelle
2012-02-27 00:01
0

Lägg till mig på Västra Götaland, eller vad som nu ingår i Götaland (bor i Göteborgsområdet)

Lunar
2012-02-27 01:18
0

Glöm inte mig Varulv*Skåne*

[Varulv]
2012-02-27 12:01
0

#83 Trevligt, Sweetelle! Javisst lägger jag in dig! Glad

#84 Nejdå Lunar, var så säker - du är redan ditlagd ju! Flört (men ligger du på rätt "nivå", dvs. sydligast boende av oss alla?).

Iaf listan, reviderad:

Norra Norrland

• 1nq
  • LinaIsabell
  • MoaL
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • indra-bus
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • HellviHumle
  • Timmelin
  • Sweetelle
  • Cochon
  • Lunar
indra-bus
2012-02-27 16:57
1

Jag vill åka jorden runt..

[Varulv]
2012-02-27 18:55
0

#86 I luftballong då…? Flört

(Ja tänk, om vi gemensamt kunde bygga en luftballogng, ock så bara segla iväg en vacker dag…! Cool ).

Ja men lite mer seriöst: det finns ju jordenrunt-kryssningar med båt. Fast dom är rättså dyra.

Flygresor finns också. Eller rättare sagt flygbiljetter, giltiga en viss tid, med valfria landningar och stop. - Kanske kunde va nåt?ObestämdFlört

indra-bus
2012-02-27 19:13
0

JA, De e klart de skall vara i en luftballong..Hur visste du de??

[Varulv]
2012-02-27 23:09
0

Kände på mig det bara.

Tänk: ljudlöst, låta vindarna föra en… kostar ingen energi låtsas vi (vi har väl en helium-ballong?!); och så gör man strandhugg varhelst man vill, gärna på vackra, svårtillgängliga platser dit inga vägar bär… Där har man en liten improviserad picnic… och så far man vidare; tar dan som den kommer; och mot kvällningarna slår man läger med medhavda tält… (eller blir det för primitivt för somliga nu? - kanske kan man kosta på sig enkla hotell eller gästgiverier; går nog att hitta billiga, säger vi; ballongen behändigt parkerad utanför…).

Zaphix
2012-02-27 23:15
0

Jag är höjdrädd, en ballong skulle jhag inte sätta mig i om jag så fick en massa pengar.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-27 23:22
0

Vi får väl mestadels lågsniffa i så fall; kanske hålla oss bara nån meter över marken? Vad sägs om det då, Zaphix?

Zaphix
2012-02-27 23:40
0

Då skulle det kännas något bättre.

Det är rätt trevligt att samtala om detta när det inte är verklighetsförankrat,

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2012-02-28 07:59
0

Hmm., Varulv, då hoppas jag du är en bra "seglare"!!! Tänk om det kommer en skog rakt framför oss, eller byggnader, eller vi kanske träffar världens längsta man! Förvånad Då kommer vi krocka! Cool

Håller med Zaphix, det är roligt att prata om saker som inte är verklighetsförankrat.

Hmm, och så tycker jag det ska vara massor med fika! Skrattande

Lunar
2012-02-28 09:53
0

Nämen där var jag ju Varulven:) Japp på rätt ställe..hehe

HannaM
2012-02-28 10:11
3

Luftballong är fint=) När jag flög så var det något smartskaft som frågade vår pilot (måste vara det dom heter?) om det hade hänt att han aldrig hade kommit ner…..

Zaphix
2012-02-28 10:32
0

#95: Haha, vilken underbar kommentar. Passande för tjuvlyssnat.se :)

Min och Dackes blogg

indra-bus
2012-02-28 10:40
0

# 95 SkrattandeSkrattande

Star68
2012-02-28 12:57
0

#95 Skrattande Hahahaha

Fluyente
2012-02-28 21:03
0

Hej!

Jag är ny här. Tycker att en bokstavsträff låter kul, i alla fall i fantasin :) Sen så ville jag gärna finnas med på en så fint ordnad lista :P Jag bor i Luleå så tillhör kategorin "Norra Norrland".

[Varulv]
2012-02-28 22:10
0

#99 Ahh vad trevligt, Fluyente! Välkommen, välkommen!Glad

Reviderar per omgående vår digra lista:

Norra Norrland

• 1nq
  • Fluyente
  • LinaIsabell
  • MoaL
  • Allamej

Södra Norrland

• DavidE
  • Zaphix

Svealand

• Svea
  • Pantzer
  • HannaM
  • Star68
  • indra-bus
  • Varulv
  • BusHanna

Götaland

• lottakatt
  • Tassy
  • HellviHumle
  • Timmelin
  • Sweetelle
  • Cochon
  • Lunar

Börjar bli riktigt byst med nord-norrlänningar däruppe nu vetja! Flört

Men hallå! Förvånad Sör-norrlänningar: varst ärst ni!?FörvånadTungan uteFlört

[Varulv]
2012-02-28 22:21
0

#93 Men Emaljoh4 - du står ju inte på listan!!!Gråter

Jag lovar: det blir massa fikapauser på resan! FlörtSkrattande

Btw, bor inte du åt Östersunds-hållet (eller har jag fel…?) Isf - då kan du ju verkligen göra en insats för ditt "lag" (Södra Norrland)!

- Ska jag skriva in dig? Tungan uteCool

JohannaEkroth
2012-02-28 22:29
0

Jag vill testa en sådan där segway som man kan stå och åka på som har två hjul och styre. Kan vi inte göra det?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
2012-02-28 22:38
0

I min stad finns det segway-turer man kan åka runt och lära sig mer om staden på.

Ska jag vara ärlig tycker jag att det ser riktigt töntigt ut när de åker runt där på ett led med reflexvästar på sig. Första gången jag såg det kunde jag inte sluta fnissa.

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2012-02-28 22:55
0

#101 Vet inte om jag vågar träffa folk från forumet! Förvånad

Zaphix
2012-02-28 23:06
0

#104: Skulle inte jag vilja heller faktiskt. Inte i praktiken.

Men vem vet, jag har spenderat mycket tid i östersund, vi kanske har setts utan att veta om det..

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-28 23:17
0

#104 Nej som sagt, det här är bara i fantasin (än så länge). Så: våga! Flört.

[Varulv]
2012-02-28 23:21
0

#102 Det vore rätt häftigt faktiskt. Tänk dej en hel hoper Bokstavsfolk på rad, färdandes jorden runt på sådana ljudlösa tingestar, mot kvällningen intagandes något värdshus, alltmedan segwayen laddades upp under natten, för en ny dags färd… FlörtSkrattande

Emaljoh4
2012-02-28 23:26
0

#105 Säg inte så! Förvånad Nu kommer jag inte våga gå ut. HAHAHA

Zaphix
2012-02-29 07:40
0

#108: Ska snart dit igen. kan säga till innan så att du vet när du ska hålla dig undan. :)

Fast jag tillbringar mest tid ute i ingenstans när jag är där (oviken). så du kan nog vara lugn. :)

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2012-02-29 08:35
0

#108, Haha, jag vet inte om du vet hur jag ser ut ens så. Tungan uteTungan ute

[Varulv]
2012-02-29 14:21
0

Nå-å Emaljoh4, är du med på vår resa i fantasin? Du behöver inte visa upp din vackra uppenbarelse alls på något vis, utan förblir alldeles anonym! (Och biljett behöver man inte ens och förresten så är den helt gratis…).

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.