Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2913 ggr
JohannaEkroth
1

Ett djur

Om du föddes till ett djur, vilken sort skulle du då vilja vara och varför?

Berätta gärna vilken diagnos du har eller misstänker att du har.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Emaljoh4
1

Jag skulle vilja vara en varg. Som växte upp utan någon hotbild om att bli skjuten. Vet inte varför jag vill vara en varg.

ADHD

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
1

Jag skulle vilja vara en svala för att de är snabba skickliga flygare som flyttar till varmare länder under vinterhalvåret och jag vill vara fri som en fågel.

Har Asperger Syndrom.

Izziegirl
1

Utan tvekan…HAVSÖRN!

AS + Adhd

Zaphix
2

En ekorre.

Tycker alltid att det ser ut som att de har så viktiga saker för sig, ser alltid upptagna ut och är på språng. De ser så målmedvetna ut.

Dessutom får de springa runt bäst dom vill utan att detg stör deras verksamhet,

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Forest]
1

Sädesärla alltid vart svag för småfåglar sen jag var barn men sädersäla är en fågel jag inte hållt i någon gång. När dom kommer vet man att det är vår älskar se på dom när som springer o stannar o guppar med sin stjärt. Gillar även fors-ärla då vi har en vid våran sommarstuga som kommer varje år :) 

Har ingen diagnos utan är mor till en som är på/under utredning, därmed är jag medlem här inne. Misstänker Adhd  //hoppas att det var ok att jag ändå svarade Skäms

JohannaEkroth
0

Forest - Självklart! Skrattande

[Varulv]
0

Krokodil skulle nog passa mig tror jag - då kunde man ligga och slöa i något lagom svalt träsk i nån djungel och ändå njuta av värmen… Man kunde ligga och kontemplera i evigheter, och så hugga till sig en köttbit då och då utan större ansträngning … Tungan ute

Annars delfin. De lever nog en lustfylld och trevlig tillvaro tror jag. Men som den aspergare jag är, skulle jag nog få svårt att hänga med i den avancerade sociala samvaron… Gråter

Men skulle verkligen inte ha nåt emot att vara örn heller, som andra här har sagt också. Örnens skarpa syn och suveräna överblickande, dess fulländat utvecklade spatialitet, skulle kännas spännande för mig att få uppleva! Glad

Zaphix
0

En fågel vore ju häftigt, men jag är höjdrädd och får lätt svindel, så kanske en pingvin hade varit ett bra alternativ.. Eller kiwifågel. Men å andra sidan tappar man väl syftet med tt vara en fågel då.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
1

#7 Hahaha! Tungan ute Kom och tänka på ett ordspråk när jag såg ditt val! "Politiker är som krokodiler - stora i käften och saknar öron" Cool

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Lunar
0

Varg skulle jag välja. Ett vackert fascinerande djur dessutom har jag alltid sökt efter FREEDOM :)

[Vargöga]
0

Varg - ADHD + bipolär

indra-bus
0

#9 De ordspråket har jag aldrig hört Skrattande Men de var bra..

Jag tänker ofta att jag skulle vilja vara en hund för en dag, undrar vad de egentligen tänker om oss tvåbeningar.

Men skulle vilja pröva att vara fler. Svårt att välja ett.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Star68
0

#9 Hihihi…den var rolig! Skrattande

Håller med #12…svårt att välja ett…men någon slags fågel, katt, eller kanske ekorre.

(Eventuellt AS/ADD, eller dylikt…utredning påbörjas i veckan.)

indra-bus
0

Glömde skriva adhare. Men de har ni säkert räknat ut ;)

Jag är nog ett riktigt skolboks ex. Mina vänner..Skrattande

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

STEFF78
0

en panda

add

[Tovab]
0

Kolibri, eller ekorre.

Misstänkt ADHD och Damp

AnneN
0

Vildhäst, vet inte exakt varför men har ända sedan jag var liten drömt om att vara just en vildhäst.

Misstänkt ADHD, påbörjar utredning nästa vecka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Gibbon]
0

Att vara en gam är nog intressant, att bara sprida ut vingarna och glida på värmevindar tills man hittar mat på marken. Sen spelar det ingen roll om man är ful, för det är nämligen alla andra gamar också. Tyvärr har gamar inget vidare bordsskick, så lite skeptisk är jag ändå.

Så då vore sköldpadda kanske hellre något att vara. Trött på sin omgivning kan man tryggt krypa in i skalet och ta sig en tupplur. Vissa sköldpaddor kan leva i över 200 år, och det låter ju trevligt. Dessvärre verkar sköldpaddor inte vara några direkta romantiker, utan verkar föredra kortlivade bettintensiva förhållanden.

Jag tycker att orangutanger verkar leva enastående erimitiska liv med lång barndom och mycket kunskap om sin omgivning. Vår evolutionära fyrmänning. Det hade nog varit trevligt om vi människor inte skövlat deras värld.

Faktum är att nu kan jag inte komma på någon djurart som inte får sina levnadsförhållanden äventyrade av människan. Det kanske är bäst att vara människa ändå, då vi åtminstone för stunden får sägas vara exploateringens förmånstagare.

Fast jag vill kunna flyga ändå.

[Kaktuz]
0

Panter eller cheeta, smidig och snabb osv. AS.

1nq
0

ADD,Damp det bara är katt jag är det skulle nog alla omkring mig säga också Skäms

[Gibbon]
0

För att vara lite petig så är panter en taxonomisk indelning av familjen av kattdjur och alltså en benämning för flera arter: tiger, lejon, leopard och jaguar. Exempelvis är svart panter inte ett begrepp exklusivt för leoparder.

När jag var liten bad jag till kattguden att jag skulle tro på honom om han gjorde mig till katt. Jag konstaterar att det inte funkade. Skrikandes

[Varulv]
0

#21 Istället degraderade han dig till lar? FlörtSkrattande

(Hoppas du inte tar illa vid dig av skämtet…!?! Kyss .)

[Gibbon]
0

Ja, jag har väl känt mig lite som en apa ungefär sen dess. :)

[Varulv]
0

Och det ska du verkligen inte känna dig sämre för! FlörtSkrattande

zatanica
0

Bra fråga, när jag ser kossorna ligge ute balnd askrosorna på sommaren och idissla vill jag vara en ko.

När jag ser våra katter bara sträcka ut sig och lata sig eller när de far runt som vilddjur upp och ner i träden får jag lust att vara katt.

GIllar även ekorrarnas stail när de far rutn bland träden och knaprar kottar hela dagen.

Fjällräv eller isbjörn kanske kan vara något med gillar när det är kallt.