Yrke?
Vad ville ni bli, när ni blev "stora"? Som barn.
Jag ville bli cirkusartist. En sådan som hänger i trapetser o gör volter.Tränade hemma för de så vi hade inga tavlor op väggarna.
Eller en lejon tämjare som stoppade hudet i gapet. Försökte träna med katten vi hade men den var ju förliten

Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Jag ville bli dinosaurieforskare paleontolog eller hur det nu stavas. Sedan ville jag bli rymdforskare, lastbilschaufför (för pappa var det) o så författare. Lite skilda saker.
Ja, jag skulle också jobba på cirkus som akrobat!
När jag var liten ville jag bli polis, gärna hundförare. Det höll i sig från det att jag var 3 år tills jag blev 15 år när jag insåg att jag aldrig kommer att bli uttagen till Polisskolan. Pga av en genetisk sjukdom.
Utbildade mig till Barnsköterska inom fritidsområdet men har jobbat som kassörska i massa år nu sen jag flyttade hit.
Jag ville bli serietecknare (men det var jag redan - fast jag ville flytta till Los Angeles och jobba hos Walt Disney, min stora idol!). Och så ville jag gärna jobba med tecknad film.
Precis som du var inne på som barn, zatanica, var min andra strategi att bli astronom, rymdforskare - ett av mina våldsammast förankrade specialintressen - kunde allt om rymden, om alla planeter; och formade också egna teorier om universums uppkomst; om tomrum kontra materia; om vad ljuset är.
Det där om ljusenergi gav mig ett nytt specialintresse: färger - inte bara det synliga spektrum, utan framför allt de osynliga våglängdsområdena: ultraviolett; infrarött; röntgen; radiovågor… Detta stora intresse gav faktiskt genklanger i yrkeslivet senare, på 90-talet, då jag fick förmånen att assistera en erkänd färgforskare i en forskningsuppgift. Vilket gav mig väldigt mycket input!
Biolog ville jag även bli ett tag, då jag gillade att samla inom biologins fält - inte bara verkliga objekt, utan även att samla på iakttagelser - av exvis fåglar. Tilltalades även mycket av att hålla på och systematisera. Min allmänbildning inom biologins område tror jag var ganska hög då för min ålder.
Och det där med dinosaurier - ett av mina stora specialintressen en rätt lång tid. Paleontologi i vidare bemärkelse intresserar mig för övrigt fortfarande mycket. Undrar varför egentligen - inte bara hos oss aspergerbarn utan väl omfattande de flesta uppväxande - detta stora ungdomliga intresse för dinosaurier… 
Jag ille bli målare, en sån som målar hus. Tyckte det såg så härligt ut att täcka väggar med färg. (jag älskade allt som hade med färg och kladda att göra..)
Men sedan i sena lågstadiet skulle vi måla om lekstugan vi hade, jag målade en vägg sedan ville jag inte vara målare längre. ;)

Som riktigt liten ville jag bli antingen ridande polis eller polis/hundförare.
Men när jag kom upp mot mellanstadieåldern så ändrades den drömmen till att få jobba med problemhundar och/eller problemhästar, alltså de som har problembeteenden, och den drömmen har jag än idag.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja just varulv biologi med ju, gilade även geologi minns jag, det ligger mig så varmt om hjärtat att jag inte ens tänkte över :) Har hängt med alla år och nu pluggar jag inom biologi området så kanske jag även får jobba med det.
Precis som dej så kunde jag nog bra mycket mer än jämnåriga som barn inom mina områden.
#7 Jag önskar av mitt hjärta att du förverkligar din barndoms drömmar nu och - i motsats mot mig - verkligen blir biolog! 

Ja, det där med geologi. Har alldeles för sent insett att det säkert hade passat mig att ägna mig åt som yrke.
- Nu får det bli i nästa liv i stället! (Bättre sent än aldrig ha ha!) 
#6 Get going, AnneN! Vad hindrar dig!?? 

#9 det som hindrar mig är tyvärr det ekonomiska, har inte råd att gå de utbildningar som behövs. Men direkt jag får något jobb så kommer jag börja spara till dessa utbildningar, så jag har inte gett upp på min dröm.
Tills den dag jag har råd att utbilda mig så hjälper jag folk med problemhundar/hundproblem i egenskap av privatperson nästan helt ideellt (tar bara ut de eventuella kostnader jag har för bussresor, mm).
_**/Mvh Anne
#10 Oki doki. Hoppas att du snart kommer att få den ekonomiska situation som behövs då i alla fall. 

#11 Tackar, det hoppas jag med 
_**/Mvh Anne
Hehe, när jag var barn brukade jag leka att jag körde buss, både med cykel och med spark. Det ville jag jobba med!
Och parallellt med det så ville jag vara hästskötare. Hästar har varit en passion så länge jag kan minnas.
I högstadieåldern började jag tänka att jag vill bli behandlingsassistent eller massör.
Och nu är jag delvis utbildad lärare för tidigare åldrar och utbildad teknisk säljare
haha! Men jag har hästskötarkompetens via naturbruksgymnasium, samt en massa år av hästskötsel privat.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#13 själv lekte jag att min cykel var en monstertruck :)
Kul att du ändå håller på lite med det du ville som barn.
Bilmekaniker..