Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2036 ggr
IzzyR0xx
0

Jobb, AS och ADHD

Fick diagnosen Aspergers och ADHD när jag var 14 år gammal.. Idag är jag arbetslös sen 2008 och går hos soc som kräver att man söker minst 15 jobb per månad.. Visst det är okej att söka men motivationen är dålig då man aldrig får jobb.. Får jag jobb så kan man räkna med sparken då man inte klarar av allt nytt.. Har bara fått jobb som telefonförsäljare och det var en mardröm!

Har ansökt om både handikappsersättning och aktivitetsersättning men det lär dröja 2 månader till innan jag får besked om det blir beviljat eller ej.. Känner mest att jag bara vill ta livet av mig av stressen på att hitta arbete när man ändå vet att man inte kommer klara av det.. Har utvecklat lite social fobi nu också..

Nån mer som känner igen sig?

Zaphix
1

Kan du inte hitta någon utbildning du vill gå som kan leda till ettg jobb du klarar av?

Kanske någon praktisk utbildning.

Förstår att motivationen saknas och att det blir stressande och jobbvigt då.

Men känner att det måste ju finnas någon anledning till varför du inte får jobben, hur ser ditt CV och personliga brev ut? Kommit på någon intervju?

Kan du inte få någon jobbcoach som kan peppa dig via arbetsförmedlingen?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

IzzyR0xx
0

Jag går till arbetsförmedlingen nu och tanken är att jag snart ska börja på praktik inom vården.. Skulle börjat redan förra veckan men blev fördröjningar så ska på möte nu på onsdag..

Kan inte studera vidare då jag inte får CSN nå mer pga att jag inte fick tillräckligt med högskolepoäng då jag läste på universitet.. Kan inte komplettera studierna heller.. :/

Min arbetsförmedlare tycker mitt CV ser bra ut men i nuläget kommer vi inte arbeta vidare med CV och personligt brev.. Får inte komma på intervju heller, det är bara telemarketingföretag som blir intresserade men de tar ju vemsomhelst i princip.