Jobb?
Jag har varit "borta" från arbetslivet i snart 3 år. Mitt senaste intyg räcker bara till 31/8-12. Kan säkert få ett år till men vi får se vad som händer.
Nu när jag kommer att få AS på papper också kanske det är lättare (?) att få full pension resten av livet? Hur gör ni andra as:are?
Vad är det som gör att du inte kan jobba?
Kan inte tänka mig att endast AS skulle kunna vara ett skäl till sjukskrivning.
Men vill du verkligen vara hemma och sjukskriven resten av ditt liv?
Vad säger din läkare, tror den att du har en chans att komma tillbaks till arbetsmarknaden med rätt resurser och rehabilitering?
Jag har varit sjukskriven i snart fem år, och min största mardröm är att jag skulle behöva vara det resten av mitt liv.
Jag trivs bäst ensam fast det kan vara en plåga ibland när jag inte har någon att prata med. Mitt humör kan skifta på en dag så det gör att det är svårt att vet dag för dag hur jag kommer att må eller orka med något. Jag har svårt att klara av mina barn så jag träffar dom bara lite sporadiskt.
#4 Jag kan känna in dig totalt i det du skriver här, EmiliaP.
Å ena sidan önskar vi inget hellre än social gemenskap.
Å andra sidan önskar vi inget hellre än att få vara helt isolerade från all social gemenskap.
Det är denna kluvenhet som kan orsaka självmord.
Ja, jag säger det nu, rent ut. För det är verkligen inget att hymla med.
Ska vi få bukt med denna motsättning, så måste vi - som första åtgärd - skriva den med stora bokstäver på alla klotterväggar vi kan finna.
Och gör vi det, så har vi redan förstått och insett själva vad det är frågan om.
Och då har vi kommit "steg ett" utifrån vår startsträcka.
Därmed är vi igång med att lösa probolemet.
Så att vi kan må så mycket bättre sen, i fortsättningen.

Tack Varulv.
Jag har varit utan jobb i över fem år.. Bara massa praktiker senaste året. Man tappar intresset att jobba fast jag stå på fot att minst fyra timmar för det sociala samt annars som nu när jag är hemma, få antingen förmycket att göra eller inget och får panik för bådeoch..
#7 Och om du fick din stora önskan om ett jobb uppfylld då, TheMickiz, vad fick du för jobb då? (du får önska precis vad du vill!) 

Faktiskt ett som ger lön
jag är anpassningsbar till allt av olika jobb
#9 Kom igen nu, TheMickiz! Klart att det jobb du önskar inbringar lön! Min fråga var rak: vilket skulle vara ditt önskejobb (utifall du fick önska)? 
Oh.. Oki då
uthyrningsbutik för film 

Då kan jag som numera är jobbcoach säga att det var en mycket realistisk dröm!
Vad är det som känns kul med det?
pEr
Filmfantast
jag var tolv år när jag erbjöd mig hjälpa till gratis i olika butiker, fick sortera och så, och belönades med att låna film gratis.
Haft jobbcoach, ha inte god erfarenhet av den personen.. Nu har jag en sios, möe bättre 

Nä coach är en jävla titel. Vem som helst får kalla sig det! Men jag har inget bättre jag får kalla mig i detta fall! För jobbcoach är ju numera nästan ett skällsord men det är ju det jag är? Förhoppningsvis en bra…
Ja det är ju en sån som är filmfantast som man vill ska jobba på uthyrningställen. Jag vill kunna gå in och fråga vilka filmer som rekommenderas utefter min smak och få kunniga och intresserade svar inte: Den här går mycket nu… Jo men jag gillar inte (fyll i valfri genre).
Som tur har jag kompisar som är "filmnördar" som hjälper mig istället…
Skippa att ha det som en dröm TheMickiz! Ha det som ett mål goddammit! Sen hur lång tid det ska ta att nå dit är en annan sak…
pEr
#13 Håller med Porklash!
Du har redan kommit långt i ditt yrkesliv, TheMickiz, när du så klart vet vad du allrahelst vill hålla på med! 
- Så: vad hindrar dig då, för tusan bövlar!? (ursäkta kraftuttrycket - jag är inte så grym som jag låter…!
). 
#16 Cykla, kanske är ett alternativ, eller moppe? Någon du kan sammåka med?
#16 Eller traktor? Eller häst och vagn?
Men om ett kollektivt resande innebär ett funktionshinder för dig, så kanske du kan få färdtjänst…? 

Ska vi sväva ut kan man ju skaffa sige ne limousin med privat chauför med :)
Ja! en sån där lång en - där du TheMickiz sitter i ensamt majestät längst bak…! 
Har min kära moppe, men får inte köra på 110 vägen dit 
Ha ha skulle vara så va 
Nä, man få se, min önskan är ju Hemmakväll.
Jag ska skaffa eu-bil, och då får jag köra överallt, men det dröjer det med tills man har en slant till det 
Ja de där bilarna kostar ju tyvärr en slant :( men de är coola
Aa.. Så har jag det löst, så reder sig nog resten sen