Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 4411 ggr
Zaphix
2012-01-24 00:32
2

Stickning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har senaste dagarna upptäckt vilken bra meditationsform stickning är!

Oväntat att det fungerar så bra för mig att sitta still och fokusera på något så monotont som stickning är i ett par timmar i sträck. Häftigt!

Dock blir det väl hyperfokusering från, kan inte sluta när jag väl börjat.. Får tvinga mig själv till det då jag får så ont i nacken efter ett tag eller har saker jag måste göra.

Dock är det en utmaning för mig att slutföra de projekt jag påbörjat.. Tänker redan på nästa projekt fast jag inte är klar med det nuvarande..

Stickning verkar passa bra ihop med en ADHD'are med rätt mycket H.

Kollar såklart på TV eller lyssnar på radion samtidigt, göra en sak i tagate fungerar självklart inte. :)

Nån annan som stickar?

Här är en bild på ett av de två påbörjade projekten, en mössa. Den ska fleecefodras så den blir varm och mysig och jag slipper krullet längst ned som blir av slätstickning.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Elshira
2012-01-24 00:37
3

Jag kommer ihåg att våran gamla NO lärare sade att när hon läste på universitetet så satt hon alltid och stickade, och istället för att göra anteckningar så spelade hon då in förelösningarna. Det var för henne enda sättet att hålla hjärnan "aktiv" så att hon kunde följa med i själva föreläsningen ^^

Hakuna matata!

Zaphix
2012-01-24 11:12
0

Mycket bra idé!

Tack för det tipset, ska jag absolut komma ihåg när jag börjar pligga igen. :)

Min och Dackes blogg

zatanica
2012-01-24 11:36
0

Japp, har försökt till och från i många år o lära mig sticka, har nu upptäckt precis samma sak som dig. MEn som sagt när man sitter och jobbar med en sak tänker man på 10 000 andra saker man oxå vill prova att sticka, eller hur man kan dekorera det man gör nu eller de komande projekten man tänker på.

Ladydragon
2012-01-24 14:42
0

nja stickning tycker jag är lite för svårt…jag kan det lite men har svårt för att följa mönster och sånt

däremot gillar jag att brodera och speciellt korsstygn enkla stygn som är lätta att sy Skrattande

jag brukar alltid lyssna på ljudbok när jag syr

har oxå lite problem med att man lätt sitter hur länge som helt när man väl har börjat så jag brukar alltid sätta larm på mobilen så jag får en påminnelse om att jag ska sluta

och jag håller helt med att det är som meditation tankarna får fladdra iväg fritt och jag mår alltid mycket bättre efter en omgång med broderi

Karmatarerskanise
2012-01-24 17:20
0

Försökte mig på det, stickade en halv benvärmare sen hade jag tröttnat på det eftersom jag gjorde fe hela tiden ;)

Zaphix
2012-01-24 18:19
0

#4: Kan heller inte följa mönster eller är så bra på att sticka, jag stickar efter eget huvud. :)

Hade tänkt passa på att lära mig sticka sån där flätstickning också, är så fint på mössor.

Mössor och halsdukar är bra, då slipper man göra en till sedan såsom man måste göra med vantar och sockar.

Brodera är inte min grej, ser inte så bra (ska väl egentligen ha starkare glasögon än jag har då jag ser sämre numera), så blir för smått för mig. Men när jag var ynre, och min syn var bra, då tyckte jag om att brodera.

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-01-24 18:20
1

Har varit hög i energin och stirrig senaste dagarna, men stickningen får ned mig på jorden igen, så behöver nog det just nu..

Min och Dackes blogg

Karmatarerskanise
2012-01-24 18:23
0

#7 Underbart när man hittar något som fungerar för en :)

zatanica
2012-01-24 18:43
0

Nej fy för beskrivningar fattar inget alls av dem helt värdelöst, kör efter eget huvud, blir det bra så blir det. Är ganska ny på området så håller fortfarand epå o lära mig.

Tack för att du påminde om benvärmare det var ju det jag skulle ge mig på o prova :)

Försökte med virkning men då måste man ju tänka mera tyckte det var mycket svårare. NÄr jag var yngre broderade jag minns att det var kul.

[Varulv]
2012-01-24 19:11
0

Tro det eller ej men jag har både stickat och virkat - och gillat det väldigt mycket! Det tycks vara bra terapi också för en aspergare, fast våra tankar far inte runt under akten såsom era, ni ADHD:are. Utan vi går helt upp i uppgiften, blir som absorberade, kommer in i en annan värld: en klar tydlig värld som helt och hållet består av arbetsstycket!

Guld i munFlört

Zaphix
2012-01-24 19:37
0

#10: Fast det är så det är för mig, att jag släpper alla tankar och bara tänker på stickningen, eller ja, jag tänker inte utan stickar bara.

Det är därför stickningen är bra för mig, det är som att meditera.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-01-24 19:48
0

#11 Så tolkade jag inte ditt inlägg:

"Kollar såklart på TV eller lyssnar på radion samtidigt, göra en sak i tagate fungerar självklart inte. :)"

Men hur som helst: jättefin mössa du stickar! Väldigt fina färgkombinationer, tycker jag.

Glad

Zaphix
2012-01-24 19:58
0

#12: Jo, men det är för att jag inte klarar av tystnad, blir rastlös så fort det blir tyst omkring mig.. Och TV'n/radion har jag inte fokus på, det är ett brus i bakgrunden som gör att jag kan fokusera, typ. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-01-24 20:59
1

#13 Och jag som älskar tystnad! Älskar natten, älskar stilleståndet, lugnet! Aldrig blir min tanke klarare än då. Buller, brus, tumult, det grumlar och distraherar min tanke så, att tillvaron förlorar sin mening.

Zaphix
2012-01-24 21:36
0

#14: Grejen är väl att jag behöver distraheras av saker för att inte få pngest. I tystnaden så måste man möta sina egna tankar, pallar inte det.

Dock klarar jag inte av för mycket ljud, blir det för stimmigt så känner jag att en panikattack fär på ingående.

Var ute och körde hästen idag och mötte en kvinna som sa att jag borde ju ha en bjällerkrans på hästen.. Svarade att jag skulle bli tokig av ljudet och fick som svar att ljudet är ju bara mysigt.. Och visst kan det vara det, men inte när man behöver lyssna på det under en tur på två timmar. Skulle bli galen.

Så ljud är bra, i lagom dos. Happy medium.

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-01-25 15:10
1

Nu är mössan klar! :)

Eller ja, stickningen iaf. Ska fodra den med fleecetyg i öronhöjd så att den blir varmare.

Blev relativt nöjd med den, mest nöjd över att jag gjorde klart den.

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-01-25 15:17
1

Varit och införskaffat mer garn och en stickbeskrivning på en mössa idag. mamma ska få den när hon fyller år nästa månad.

Inte stickat flätstickning innan, så det ska bli spännande att se hur det ska gå. Ska få hjälp med det iaf, bra att å bli visad. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-01-25 20:04
0

Jättefin blev mössan! Glad

Och din mamma, hon kommer bli så glad! Tänk, att få ha ynnesten av en så omtänksam dotter…! GladKyss

Zaphix
2012-01-25 20:34
0

Japp, roligt att sticka mössor. Jag har verkligen för många mössor, jag behöver inte fler.. Men om jag stickar till någonm annan så finns det ju en anledning att sticka mössor. :)

Kvällen har jag ägnat åt att prova mig fram och se vad som händer när jag varierar maskor och färger på olika sätt. Mycket intressant, speciellt när man ser att det inte alls blir som man trodde att det skulle bli.

Ska få hjälp med mönstret på mössan imorrn, och jag vill vara förberedd, så jag tränar upp min stickningsfärdighet. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-01-25 21:21
0

Om du funderar på att börja med beställningsjobb, så ber jag härmed att få teckna mig (som först på listan, förmodar jag…?!) för en varulvsmössa! Du får fria händer när det gäller garn, färg och form (kan meddela omfånget senare, när och om projektet blir aktuellt)! Jag är beredd att betala ett skäligt arvode, såklart. FlörtGlad

Fast jag lovar att inte bli besviken utifall du kanske tar dig vatten över huvudet, som det heter. Sticka din mors mössa i lugn och ro, och känn sedan efter, om du har fått nog av stickning på ett tag (eller kanske för evig tid…! Förvånad) - eller om du möjligtvis har fått blodad tand…! FlörtGlad

Zaphix
2012-01-25 21:30
0

Haha, färgen på garnet jag köpte åt mammas mössa är ju verklgen den rätta färgen för en varulv. ;)

Får se hur lång tid det tar för denna mössa först.

Har faktiskt suttit och övat på att sticka lite mönster ikväll, kanske skulle gjort en mössa med en varg på åt dig då..

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-01-25 21:35
0

Skrattande (det närmaste ett varggrin en smily kan komma…!)

Lunar
2012-01-27 10:10
0

Härligt du har upptäckt det med stickning.Pysslar mycket själv och det är det jag kan konc. mig på i timmar. En utmärkt ängestdämpare.Sticka på bara och njut.Kanske borde jag lägga in bilder på mina kretioner?Skrattande

Zaphix
2012-01-27 10:27
0

#23: Gör gärna det. :)

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-01-28 11:37
1

Nu har jag äntligen börjat forma en mössa..

Skulle sticka efter ett mönster, men efter att ha behövt repa upp fyra-fem ggr för att jag stickat fel så tröttnade jag och gjorfde ett eget mönster istället.

Blev sådär.. Men jag fick en chans att träna på flätstickning och resårstickning iaf, så nästa mössa blir bra.. :)

Bilden är inte så bra dock, min kamera är usel på att ta närbilder.

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-02-03 00:04
0

Uppdaterar min stickningstråd lite mer..

Den grå mössan stickade jag klart, men det blev lite för liten.. Så jag repade upp den och planerar att göra vantar av garnet istället. Härligt att repa upp över två dagars arbete. :)

Senaste dagarna har jag stickat en annan mössa, älskar verkligen den blå färgen. :)

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-02-03 00:08
0

På tåget hem från min vän så började jag med ett par handledsvärmare av underbart mysigt angoragarn.

Min lägenhet är iskall, inte sällan sitter jag med täckbyxor och en massa andra kläder på mig inne, och då behövs det handledsvärmare också då vantar är rätt värdelöst att ha när man sitter vid datorn eller pillar med annat.

Kanske skulle sticka nåt att täcka för sprickorna sig går genom fasaden ända ut till kylan också, då kanske jag skulle slippa sticka en massa kläder..

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-03 21:04
1

Jättefin mössa! Glad (på en vacker kvinna, dessutom Flört !)

Men det där med kall lägenhet… Obestämd Du har rätt till en anständig rumstemperatur - tjugo grader ser jag som ett minimum… Obestämd, helst 22 bör det vara.

- Är du med i Hyresgästföreningen? Är det ett kommunalt bolag som är din hyresvärd? Under alla förhållanden så ska du inte behöva acceptera ett för kallt inomhusklimat. Hyresgästföreningen är nog den bästa instansen för dig att kontakta i det här läget, är mitt råd. Men, som sagt, - kan du tala med värden först, så borde det vara en bra lösning. Det kan faktiskt röra sig om något banalt fel, i en shunt eller dyl., som fastighetsskötaren lätt som en plätt kan (och gärna vill) åtgärda.

Fast när jag nu tänker efter, så kan förutom Hyresgästföreningen kommunens Miljöförvaltning vara värd att kontakta. De sköter ju allehanda hälsovårdsfrågor - och detta är helt klart en sådan fråga.

Glad

Zaphix
2012-02-03 22:26
0

Alltså, hyresgästföreningen har försökt fått med mig många gånger, visserligen är jag röd och bör uppskatta sånt, men ja.. Känns onödigt mycket pengar.

Problemet är att jag är för feg för att prata med hyresvärden om problemet. Han är en väldigt bra hyresvärd och skulle nog hjälpa mig om jag bara lyckades berätta att det är kallt hos mig..

Jag vet vad problemet med kylan är, det är att det är sprickor ut till fasaden som det drar in kalluft genom, även fönstren skulle behöva vara mer tätade, drar vid golvet på ytterväggen också.. Misstänker att det är ett problem.

Var hos en vän i veckan, hos den vännen var det så varmt att man kunde ha t-shirt inne.. Mycket jobbigt att sedan komma hem och ta på sig ylleunderstället under de vanliga kläderna..

Men jag ska verkligen försöka prata med hyresvärden, träffar på honom ofta nu när han skottar snö (han är hysterisk med snöskottandet.. Skottar alltid och har den minsta snöslungar jag sett och det är en stor yta han skottar på, fascinerande. Tror attg det är en sorts meditation för honom..), men när jag väl ska prata med honom låser sig munnen och jag lyckas bara klämma fram ett hej och skyndar mig sedan därifrån.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-03 22:52
0

Ja, jag säger då det…

Här hemma hos mig sitter jag i t-shirt. Har typ 21 grader här inomhus nu, och ute har det varit typ femton minusgrader hela dan. Vet inte hur kallt det är ute för närvarande, men inne har vi det behagligt - trots att, när det blir mildväder, inomhustemperaturen brukar gå ner, till just precis 20 grqader. Då känns det rått och kallt härinne! (Vi har fjärrvärme, levererad från kommunen.)

Fast du Zaphix som har ett sådant bra målföre skriftligen - varföre har du då int sammaledes muntligen…? Obestämd

Kyss

Zaphix
2012-02-04 12:24
0

#30: Var -27 här imorse vid 7, det var inte riktigt lika kallt inne som tur var.. Men det tog en stund innan jag vågade mig upp ifrån täcket, och då kastade jag in mig i en varm dusch.

Jag är för mesig när jag ska prata, det bara låser sig. Kan prata med folk jag känner, eller i situationer jag känner mig bekväm med, men annars så låser det sig.

Btw så fick jag en beställning på en mössa igår, så roligt att någon gillar mig stickning så pass mycket att hon ville köpa en av mig, Passar dessutom extra bra nu när jag är väldigt pank.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-04 13:11
0

#31 Från mig har du ju redan en inneliggande beställning. Flört - Nu slank hon tydligen före i kön…Förvånad Men det gör inget. Känner du för att realisera min beställning vid passande tillfälle, så skicka bara en offert! Flört (Är du dyr? - ja det är du säkert, så fint som det blir…) Glad

Zaphix
2012-02-04 13:42
0

#32; Glömt bort det, ska sticka klart denna mössa och sedan sticka en till handledsvärmare, hann bara klart med en innan jag började sticka mössan.. Ska påbörja ett par vantar på måndag, men när bhandledsvärmaren är klar så har jag rundstickan ledig så kan sticka en till mössa medan jag gör vantarna.

Så om 1-1,5 vecka/or bör väl mössan vara klar, beroende på hur tjockt garnet är.

Vad vill du ha för garn? Hur varm vill du att mössan ska vara? Färgönskemål?

Jag är inte dyr, vet inte vad jag ska ta än av hon som jag stickar mössan åt än, tänkte kolla vad hon känner att den är värd. Men riktmärket är väl 100 kr+garnkostnaden, känns rimligt.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-04 13:54
0

#33 Vad spännande! Glad - Beträffande detaljerna kanske vi kan prata vid sidan av, så behöver vi inte belasta tråden. Flört

Fridborg
2012-02-05 23:17
1

Orkade inte läsa alla svar, men det håller jag också på med, min halsduk är snart 2 meter lång :P Kan väl lägga ut bild när den e klar, förmodligen imorgon :P

Zaphix
2012-02-05 23:26
1

Två handledsvärmare klara och ena beställda mössan. På tur är två vantar och garn ska köpas till Varulvs mössa imorrn. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-06 17:31
0

Ser jättefint ut! …Och varmt och skönt också! Glad

zatanica
2012-02-06 20:52
0

Snygga handledsvärmare, sitter just med mina nystickade på, får väll fotta o lägga ut jag med, de värmer så himla skönt.

Zaphix har du någon bra länk där man kan köpa garn och stickor på nätet?

Zaphix
2012-02-06 21:33
0

Tack. :)

Varulv: Börjat med din mössa nu, men verkar ta lite tid då jag lyckats göra den för liten en gång och snurra den fel en gång.. Men tredje gången gillt. :)

#38: Nix, har två väldigt bra garnbutiker i stan så inte känt nåt behov av att beställa på nätet. Dessutom är det ju underbart att gå runt och klämma på allt garn, även om man blir väldigt velig då man helst vill ha allt. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-06 21:42
0

"39 Helt underbart, Zaphix! Hur flitig är du egentligen!? FörvånadFlört Men ta nu god tid på dig, känn ingen stress, lova det! Du är ju så duktig så det är ju inte klokt! Glad

Emaljoh4
2012-02-06 22:32
0

Vad söt du är Zaphix!!! SkrattandeKyssSkrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Zaphix
2012-02-06 22:41
0

#40: Har lugnat mig nu. :)

#41: Kyss

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2012-02-06 22:45
0

Nu blev jag sugewn på att sticka något! Glad

Fridborg
2012-02-07 00:16
2

Detta är vad min tristess åstadkom :P

Zaphix
2012-02-07 00:38
0

#43: Bara att sätta igång då. :)

#44: Oj, ambitiöst!

Skulle nog inte riktigt palla att sticka en halsduk.. Rädd för att bli less innan den är klar. Men jag är imponerad över att du fortsätterf med den. :)

Min och Dackes blogg

Fridborg
2012-02-07 00:55
0

#45 Den e klar :P Ska bara fästas imorrn och få bort trådarna på sidan så ere klart! Den nya ägaren har fått prova den och den sitter perfekt! Mittenpartiet där svart slutar och blått börjar hamnar precis under hakan och båda ändarna hänger exakt symmetriskt ner och matchar varann (antar att ni sett att det är exakt samma mönster i båda ändar fast inverterade färger?) :P

Zaphix
2012-02-07 09:33
0

#46: Japp, såg jag, mycket fin. :)

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-02-07 09:33
0

#46: Japp, såg jag, mycket fin. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-07 11:10
0

#46 Det var verkligen ingen dum idé det där med "positiv-negativ symmetri"! Måste se mycket effektfullt ut på bäraren…! Glad

Zaphix
2012-02-07 22:42
0

Nu är Varulvs mössa ungefär 2/3 delar kvar, effektivitet är en dygd. :)

Får hoppas att den blir uppskattad..

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-08 13:39
0

Wow! Spänningen börjar bli olidlig här på fronten, kan jag säga! Flört

Zaphix
2012-02-09 12:58
1

Här är Varulvs mössa, efter en massa stickande är den färdig. :)

Den är lite finare i verkligheten..

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-09 13:32
0

#52 Den ser jätte-jätte-fin ut tycker jag - "redan bara" på bilden! Skrattande

Bården gillar jag skarpt! Den ger mössan just det där rätta "naturliga" utseendet, det goda hantverket liksom, också med känslan av tradition… Glad

Ser verkligen fram emot att få den irl! FlörtKyssGlad

Zaphix
2012-02-10 21:04
1

Har testat på virkning också, två stycken julgranskulor blev utsatta för mina försök..

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-02-10 21:16
2

Men mest synd om är det nog om Buddah som fick en hippie-hatt.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-02-12 19:20
0

… säg inte det! Flört

Hur som helst - så här såg jag ut, så sent som idag i det fina vårvintervädret… :

… undrar jag, hur jag ser ut i morgon…? FörvånadFlörtTungan ute

zatanica
2012-02-12 21:21
0

själv fick jag repa upp typ en tredjedel av en halsduk, inte så kul när man inser att man inte tänkt alls utom det blev helt galet med mönstret vem tänkte väll på avig och rät sida… men bara på det igen.

Ska bli kul o se dig varulv i nya mössan.

[Varulv]
2012-02-13 15:38
4

Tack Zaphix! Sitter som gjuten, verkar värma alldeles lagom, har ett behändigt format… Dessutom - såklart! - stickad med omtanke…! Och väldigt fin dessutom!FlörtKyss

Zaphix
2012-02-13 15:43
0

Vad fin den blev!

Skönt att höra att du blev nöjd. :)

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2012-03-10 23:16
0

Du blev jääättefin Varulv!! Skrattande

Och du är Zaphix.

Ni är så fina mina kära vänner! Kyss Kram på er!

zatanica
2012-03-11 11:17
1

HAr för mig jag utlovade någon bild på stickade alster, här är första mössan jag knåpade ihop.

zatanica
2012-03-11 11:19
2

Mina handledsvärmare.

[Varulv]
2012-03-11 17:03
0

Ni överträffar varandra verkligen härinne! (Fast man kan säga det som så istället: vad jätteduktiga ni är på att sticka, Zaphix och zatanica! Kyss

Och du zatanica, vilka intrikata mönster du åstadkommer! Ta bara mössan: den får ju en nästan holografisk yta, som liksom blir levande på ett mycket intressant sätt! Och handledsvärmarna framstår åtminstone för mig som sant vackra!

Tänk, vad vi människor ändå kan åstadkomma av fina produkter - jämfört med de stereotypa maskinerna! Flört

[Varulv]
2012-03-11 17:05
1

#60 Tack, Emaljoh4! Kyss

Du är alltid så omtänksamt social, tycker jag!

Kram till dig för det! KyssKyss

Zaphix
2012-03-11 19:00
1

#62: Fint när det är melerat sådär, hade tänkt sticka sockar så när jag får tid. :)

Har stickat handledsvärmare åt mamma. :)

Min och Dackes blogg

Spacegirl31
2012-03-11 21:42
1

Otroligt fina saker!

Härligt med kreativitet :-)

* ~* Ha en bra dag *~*

zatanica
2012-03-12 08:46
0

#65 snygga tänkte oxå sticka ett par grå och brodera något på. Sedan har ag trätt upp pärlor på ett lila nystan för att göra ett par handledsvärmare med. Men det är inte lätt när kreativiteten flödar och man vill göra allt på samma gång.

Tack varulv, ja mina handledsvärmare älskar jag blir lätt att man vill ha dme jämt :) Mössan blev jag grymt nöjd med oxå.

Star68
2012-03-12 16:33
0

#61 zatanica, är mössan till salu? I så fall är jag definitivt intresserad!!! :-) Jättefin! ÄLSKAR FÄRGERNA du valt!

zatanica
2012-03-12 17:19
0

#68 nä den är tyvärr inte tillsalu älskar den, men tror att jag har garn kvar som räcker till en till :)

Zaphix
2012-03-12 17:27
0

Just nu pysslar jag mest med virkning, ledsnat på stickandet..

Gjort ett kuddfodral, ska bara ta ock köpa tyg till den.

Min och Dackes blogg

Zaphix
2012-03-12 17:29
2

Virkat in en tomatpuréburk som blev ett pennställ.. Återvinning. :)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-03-12 17:35
1

Helt suveränt alltså alltihopa! SkrattandeSkrattande

Star68, passa på & beställ nu av zatanica medans tid är! Flört

Zaphix, vilken tur att jag hann beställa min mössa av dig då iaf! Flört

KyssKyss

Star68
2012-03-12 23:41
0

#69 Tjaa, har du garn, och lust att göra en tvilling till den fina mössan i #61 så beställer jag gärna en. Hör av dig med ett pm om det känns okej! :-) Zaphix..jag gillar ditt pennställ! :-) Vilka inspirationskällor ni är! Men kreativiteten får nog vila till imorgon…nu ska jag försöka sova. Natti natti

[Varulv]
2012-03-13 22:08
0

#73 vs 71 Jag håller med dig Star68 om att pennstället är en helt och hållet fantastisk produkt! Här öppnar sig ju ett helt nytt fält!

Och därför vill jag måsta fråga dig, Zaphix, hur i allsin dar du fick till den rätta formen? FörvånadObestämd

Mätte du runt, varv för varv eller…? ObestämdTungan uteCool

Zaphix
2012-03-13 22:13
0

#74: Virka in saker är rätt roande men lite trixigt. Jag virkar helt enkelt runt burken. Har burken inuti och virkar varven runt. Inget behov av att mäta, eftersom jag har formen redan och bara behöver virka runt den.

Lite längre upp i tråden har jag virkat in julgranskulor, vilket ju visar att jag måste ha objektet inuti när jag virkar för att det ska fungera.

Lätt, men lite trixigt som sagt.

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-03-13 22:18
0

#75 Jag säger bara: Wow!FörvånadSkrattandeFlört