Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1791 ggr
[Varulv]
2012-03-15 22:29
0

12?

En Medarbetare här på forumet, Zaphix, nämnde i en härförleden tråd - mer eller mindre i en bisats - att hon för sin del hoppade över tolvårsåldern och gick direkt till 13.

Jamen så var det ju för mig med, tänkte jag då, rent spontant!

Och nu har jag funderat lite på det där, och funnit, att just det faktumet har betytt oerhört mycket för min personliga utveckling.

I själva verket så har här - tack vare Zaphix - en viktig pusselbit fallit på plats i min medvetenhet om min egen kognitiva utveckling!

Tack Zaphix!

Således var jag elva år gammal. Och livet flöt på bra! En månad innan jag skulle fylla tolv, flyttade vi. En formidabel katastrof för mig, för vilken allt - hela mitt liv - gick i stå! Ett helt år spilldes därefter på min återhämtning.

När jag sedan fyllde tretton, var jag en vuxen man, och fortledes har inte så mycket mer i utvecklingshänseende hänt.

Men tolvårs-året, det missade jag!

Så man skulle kunna säga att jag är "tolvårsblind".

Finns möjligen någon annan här, som har liknande erfarenheter…? Obestämd

Zaphix
2012-03-15 22:44
0

Jag var mycket ironisk, men var det så att du missade din tolvårsdag så förstår jag om du missade det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
2012-03-15 22:48
0

#1 Nej, min tolvårsdag missade jag inte i och för sig, men väl så att säga innehållet i det som det innebar att sedan under 365 dagar vara tolv år gammal. Jag var helt enkelt aldrig tolv år, utan fortsatte att vara elva, tills den dag jag fyllde tretton… Obestämd

Lunar
2012-03-16 00:43
0

Vet inte om detta är samma men jag har väldigt väldigt lite minnen av min barndom.Först vid 12-14 års åldern var jag medveten eller hur man ska förklara. Precis som man existerade men levde inte. Kan inte förklara det på annat sätt tyvärr/Trevlig helg alla :)