Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 2332 ggr
Vargafrost
0

Blodprov avslöjar autism

Blodprov avslöjar autism - SVD

Är det bara jag som skriker "Nej!" inombords? Obestämd

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

tarotlasse
0

Ja vad bra det blir ju betydligt lättare och snabbare att ge hjälpen med ett enkelt blodprov.

I stället för alla utredningar.

Kommer troligtvis att gå bra att genom ett blodprov att konstatera ADHD  i framtiden också.

Eftersom forskarna kommit fram att alla med ADHD har en speciell Gen samansättning.

Lasse

Vargafrost
0

Ja - jättebra att barnen kan få den hjälp dom behöver.
Men det är "och behandla barn med autism" jag tänker på. I mina öron innebär det att man tänker försöka bota autism, men det kanske bara är jag?

Och om man börjar bota autism, kommer man snart gå på resten av npf-gruppen.
Heja!

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Zaphix
1

Fast det borde väl vara positivt att kunna hjälpa ett gravt autistiskt barn?

Såklart ni med AS kan leva ett normalt och bra liv, men de som har grav autism och inte ens kan kommunicera med andra människor kanske skulle må bäst av att kunna få mer kontakt med omgivningen.

Finns ingen anledning att "bota" dom med AS eller annan mild form av autism, men dom med grav autism är det nog bara bra om man hjälper.

Man "botar" ju redan ADHD med hjälp av medicinering, hade jag kunnat bli som jag är med medicin även utan medicin hade jag varit överlycklig. Tänk att slippa äta medicin resten av sitt liv, slippa lägga pengar på det, ha kontakt med psyk som kan skriva ut medicinen och behöva ränna på apoteket i tid och otid..

Att msn kan diagnostisera med hjälp av blodprov är väl bara, varför ska man göra det svårare än det är?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tarotlasse
1

Man kan varken bota Autism eller ngt annat Neuropsykiatriskt handikapp. Samma som du kan inte bota ngn som fötts utan ett Ben.

Men däremot kan du hjälpa den personen på olika sätt Medicinering, hjälpmedel och extra stöd.

Men bota dessa funktionhinder kan man inte göra.

Möjligen i framtiden med Gen manipulation eller DNA teknik i foster stadiet men då är vi inne på teknik som ingen vill tillåta i dag.

Men då kan man ju skräddar sy personen redan från början men tänk alla som lika dana fy vad hemskt.

Lasse

[Varulv]
0

#0 Vad bra! Då kommer man alltså inom snar framtid att kunna ställa snabb, enkel och säker autism-diagnos! Skönt för alla inblandade parter att slippa komplicerade psykologiska utredningar, vilka ändå inte framstår som helt tillförlitliga.Glad