Betalningsanmärkning o medicin
ska börja med Concerta igen och har fått atarax utskrivet för kvällen för orsaken till att jag slutade med Concerta förra gången var att jag inte kunde sova på kvällen. Concerta är en ganska dyr medicin fram till att högkostnadskortet går in. Hörde någon nämna att man kunde få medicinen på räkning typ en liten summa varje månad eller man kanske kan ta det på autogiro men….jag vet att jag behöver Concerta och har en betalningsanmärkning går det i allafall få det på räkning/autogiro någon som vet?
Det tror jag inte, det är PayEx eller om detta är det vanliga Apoteket så har de ett eget betalningssystem. Brukar stå Apoteket på deras räkningar, men alla andra bolag som inte fanns förr har PayEx.
Kanske går det om du har en borgenär, vad vet jag.
Du får ringa och fråga.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Okej vet att man kan få det på räkning:) och jag håller på att betala till fogden tänkte bara om någon här hade betalningsanmärkning som åt medicin och som fick ta på räkning i allafall?

* ~* Ha en bra dag *~*
jag tror inte heller det går och som i 4# så tar dom kreditupplysning och visar det något så är det nej
jag hade turen att jag redan hade delbetalning hos Apoteket vilket gör att jag fortfarande kan utnyttja det
däremot så får jag inte teckna delbetalning hos alla dom nya Apoteken och det suger då det är långt tills närmsta Apotek
enda rådet jag kan ge dig är att du kan kolla Fass hemsida om hur mycket medicinerna kostar och sen försöka lägga upp det så du hämtar ut när du har råd….
tänk oxå på att det är en rabatt trappa
Så mycket betalar du själv:
- hela kostnaden upp till 1100 kr
- 50% av kostnaden i intervallet 1100-2100 kr
- 25% av kostnaden i intervallet 2100-3900 kr
- 10% av kostnaden i intervallet 3900-5400 kr
Du betalar högst 2200 kronor i egenavgift under en ettårsperiod, som börjar den dag du gör det första inköpet. så när du har betalt 110 kr för medicin så får du sedan medicinen för halva beloppet och så vidare tänk dock på att det gäller för 1 år och framåt och det datumet varierar beroende på när du började handla för det året