Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1838 ggr
[Varulv]
2012-04-01 19:40
0

Omyndigförklaras

Suck!

Man blir så trött. Just när man börjar ana ett (om än svagt) ljus i tunneln, så kommer då detta ultimata dråpslag för oss Bokstavsfolk. Gråter

:

http://aftonbladet/nyheter/Omyndiga

• "…skulle samhället tveklöst tjäna på att göra sig av med alla dessa simulanter i form av allsköns ADHD- och Aspergerskådespelare. Låt oss inrätta speciella arbetsläger för dessa arbetsskygga och asociala kverulanter, vilka intet nyttigt i världen ännu uträttat. Låt dem få känna på, vad arbete kan innebära! Låt dem få uppleva den positiva känslan av att kunna vara till nytta för vårt goda samfund!!

• …vilket intet mera vore av en stor nytta för vårt alltmer försvagade samfund. Vi Socialdemokrater och Moderater vill härmed med ett vällovligt syfte och i gemensam kraftmobilisering, mana gemene man till strid mot dessa samhällets i grund försvagande samhällsparasiter! Låt oss tillsammans göra gemensam sak i denna angelägna uppgift, att få bort denna hotande samhällsfara medans tid är!

• Göran Persson (S) och Fredrik Reinfelt (M)"

Ja, ni har väl själva läst… Gråter

Allamej
2012-04-01 19:43
0

Det är nu du ska säga april april

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Varulv]
2012-04-01 19:46
0

(Sch!!! Allamej!) Rynkar på näsanFlört

Allamej
2012-04-01 19:54
0

Jag skrev inne på min sajt att jag inte förstod skämt i text om dom inte var för uppenbara.

Ditt ligger för nära sanningen om dessa herrars intelligensnivå att det blir troligt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladydragon
2012-04-01 20:22
0

Skulle det här va roligt??? Obestämd

välkommen ut i världen säger jag bara för den här skiten står ofta i tidningarna……

det pågår en hetsjakt på oss som inte kan jobba och personligen tycker jag det inte är något att skämta om 
jag riskerar till exempel att bli hemlös lagom till jul är det roligt?

SkrikandesSkrikandes

[Varulv]
2012-04-01 20:58
0

Nej jag vet. Bakom mitt skämt ligger ett stort allvar. Tyvärr. Dagens verklighet inrymmer inga skämt. Dagens verklighet innebär blodigt allvar för oss försvagade. Det finns - om än fortfarande i någon mån - inom en icke avlägsen framtid inget utrymme för sådana som vi i NT-samhället.

Det är i alla fall min profetia.

Så vad göra?

Gå under jorden, eller ta strid. Men strid - vi som är så fredliga!?

Obestämd

Allamej
2012-04-01 21:35
0

Vi är fredliga men väldigt vältaliga…. och om man bara är tillräckligt luddig kan man få politiker att gå med på vad som helst och dom tycker att det är en bra idé… Det var ju så sverigedemokraterna fick så många in i kommunstyrelser… när sedan dessa SD kommunstyrelsemedlemmar läste vad dom faktiskt ställt sig bakom så avsade sig flera här uppe ansvaret och gick ur partiet omgående.

[Varulv]
2012-04-01 21:46
1

#6 Du anger här en tredje väg för oss, Allamej, vilken jag ser som mycket konstruktiv och positiv!

Ordets makt. Ja, i sanning, är det inte det vapnet som står oss till buds!?!

Låt oss således formulera våra mål! Så har vi redan medlet färdigvässat i våra pennor; tangentbordsfärdigt på våra datorer; kopieringspappersladdat till våra kopiatorer!

Guld i mun