Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterlagar-reglerlss
Läst 2922 ggr
Labolina_73
0

blir arg...

jag kom av en händelse in på flashbackforum och såg till min förskräckeöse att där är massor med folk som söker droger av olika slag,, helt öppet dessutom men det var inte det jag blev så förvånad över egentligen utan att där fanns oxå många som skriver att dom har en den ena en den andra diagnosen och har typ ADHD medicin på recept

ingen konstigt med det..

MEN dom säker info om hur man på bästa sätt kan få trippar på denna medicin,

det är ju liksom inte riktigt därför jag vill ha medicin,, jag vill ha det för att kunna fungera bättre än tidigare.

varför ser inga läkare detta och drar in deras mediciner? jag tycker det är helt vansinne att man helt öppet talar om dessa saker.  Hur man gör, när etc etc.. för att få bästa effect..

jag blir rent av jäkligt arg och förbannat ledsen.

jag är precis nydiagnoserad och ännu inte fått min medicin men vämntar på den… jag blir arg,,

sorry,, ville bara få ur mej… :-(

//Linda

Zaphix
0

Man ska nog ta allt med en nypa salt också, folk överdriver gärna saker.

Sedan kan såklart inte läkarna sitta och läsa där för att se vilka internetpersonligheter som missbrukar medicineringe, största anledningen är ju för att de är anonyma så läkarna vet såklart inte vilka dom är.

Hoppas också att läkare ägnar sig åt vettigare saker än att läsa på flashbacks.

Jag bryr mig inte nämnvärt om att folk missbrukar sin medicinering, det är ju upp till dom. Det är ju  heller inget som rör mig något. Folk kommer alltid missbruka sin medicinering, inget vi kan göra nåt åt.

Släpp det och fokusera på din egen medicinering istället.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

indra-bus
0

Ja tyvärr kan man missbruka de mästa. O missbrukare är bra på att manipulera kan vara svårt att genomskåde även för läkare.

Men skulle de få reda på missbruket så blir de "svart listade"

O tyvärr så kan de ju förtöra för oss som har hjälp o blir hjälpta av medicin. Jag menar att de kommer bli så att man börjar tro att menicinen leder till misbruk o man tar bort den.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Kaktuz]
0

Det har pågått många år just där inne. Är väl först nu media börjat nysta upp fall där folk som jobbar med medicinering säljer m.m.

Läst många trådar inne på Flashback, må tro att det 90% ljuger om sina "trippar" etc.

Finns som sagt mycket skräp på internet och bakom skärmen finns personer som ljuger Flört

Har skrivit för ett tag sedan om missbrukare och dessa mediciner: Klicka