Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketter: lagar-reglerlss
Läst 2350 ggr
JohannaEkroth
1

Leva eller vara vid liv

Ja, då börjar ångesten krypa efter ett samtal från FK då hon meddelade att jag blir utförsäkrad den 31 juli om jag inte inkommer med en ny ansökan om stadigvarande sjukersättning, dvs på livstid då jag har utnyttjat maximalt tillfällig sjukersättning.

Oh jag vet att jag inte klarar av arbetsförmedlingens program oh krav eller arbetslivets krav.

Jag har ont i bröstet nu, jobbigt att andas och armen domnar och ändå är jag inte ens i närheten av att jobba, men kraven andas mig i nacken.

Är det någon av er som har stadigvarande ersättning pågrund av en Asperger-diagnos.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Vargöga]
0

Känner samma sak som dig men jag har lite fler dagar på mig. Jag vet inte alls hur detta kommer att sluta och jag skulle behöva in något nytt, helst före sommaren för då kommer det att vara färre personal och ta längre tid innan godkännandet.

Helst skulle jag vilja ha en varaktig men som det är nu får jag bara ett år i taget. Så efter ett halvt år så börjar ångesten att komma igen kring detta.

[mossquinnan]
0

uch vad jobbigt d låter! Jag fick till slut varaktig ersättning/pension pga av min ADHD och oförmåga att sköta ett arbete..dom ruttnade nog på mig *S*

Men denna stress att behöva va sjukskriven ett år i taget och sedan börja om igen med alla jäkla papper..höll på att krossa mig totalt..så jag lider med dig..

Lycka till Hannah

[Varulv]
1

Som jag tror jag har nämnt för dig så hade jag en 50-procentig sjukskrivning på gång, men tog tillbaka ansökan inför ett jobb jag fick. Ville ge jobbet en första prioritet, men insåg så småningom att jag helt enkelt inte förmår arbeta heltid. Skulle gärna vilja det, men det resulterar sakta men säkert i utbrändhet. Så jag vet detta numera.

För din del borde det förhålla sig på liknande sätt, rimligen.

Men du som kan så mycket inom en del områden som också intresserar dig mycket, skulle det inte kunna vara värt att prova att komma in någonstans där du fick utlopp för din kreativitet, och dessutom få (bra) betalt för det…? Några timmar om dagen kanske i alla fall?

Bara en fundering… ObestämdKyss