Attention Cafeträff Helsingborg 14April
Någon som ska gå till Attentions cafeträff på studiefrämjandet i Helsingborg (Järnvägsgatan 41). Mellan 14.00-16.00 14 April alltså imorgon ? Lite läskigt att gå själv..
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Vet du vad det är för folk och ålders mässigt som går på dessa träffar ?
Bor själv i Helsingborg o kan tänka mig att gå dit vill ju inte sitta där som ensam gubbe he he
#1 Jag har ingen anning , visste inte ens att det fanns. Kan ju tänka mig att de är rätt så blandat. Kolla in Attentions sida nordvästra Skåne. Finns en drös evenemang/träffar man kan gå på.
Känner att jag vill gå ditt , men samtidigt är jag väldigt blyg och rädd när jag ska gå på något nytt själv. Annars får man väll samla på sig mod till nästa träff :) Som sakt så vet jag inte vilka som går dit då jag aldrig själv har gått på något sådant. Men en arbetsterapeft skulle hålla ett litet föredrag om hjälpmedel som kan underlätta i vardagen.
Samt i mejlet jag fick så stog det att det är fika och så pratar man med andra och kan få råd och stöd. Men de är väll inget tvång kan jag tänka mig.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Ja det ger väldigt mycket att få träffa andra vuxna med samma problem.
Jag gick i en grupp innan för oss med Vuxen ADHD där vi träffades en gång i veckan där vi fick tips som kunde förenkla vardagen. information om tekniska hjälpmedel. föredrag om läkemedel plus att vi delade med oss av våra egna erfarenheter det var väldigt givande dessa träffar.
Lasse