Hur läser du?
Är helt enkelt på hur ni gör när ni läser 
Först tänkte jag skapa en undersökning men jag kom på att det blir nog mer givande med vanliga svar. Det jag undrar är:
Läser du allting, dvs. ord för ord? (Vanligtvis långsammare läsning)
Eller sveper blicken mer över meningarna? (Vanligtvis snabbare läsning)
Brukar du "läsa högt" inne i huvudet samtidigt som du läser?
Kanske knasiga frågor men jag har funderat på det här i evigheter
Jag läser noggrannt, ord för ord. Har ett synfel dessutom som gör att för långa rader är besvärligt och ögonen liksom hoppar tillbaka, så jag får börja om. Likadant är det väldigt ofta på grund av att jag inte fattar vad jag läser - jag kan läsa om samma mening tio-femton gånger innan jag kan ta in vad det är jag läser. Och jag "läser" inne i mitt huvud också.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Normalt sett "sveper jag blicken över meningarna" men händer ibland att jag läser ord för ord. Jag läser ockå inne i mitt huvud, annars får jag inte med mig allting.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Kära ADM! lägg tillbaks mitt och Panzers inlägg är du snäll!

Jag läser ord för ord och "högt" i huvudet.
Förutom om jag söker efter ett specifikt ord, då sveper jag bara snabbt med blicken över sidan och fokuserar endast på att finna just det ord jag söker, resten existerar inte i mitt medvetande just då.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag läser också ord för ord och "högt" inne i huvudet (finns det ett annat sätt?
). Ibland har jag svårigheter med att koncentrera mig på läsningen (flyger i väg i ändlösa associationsbanor utan att ens märka det förrän jag kommer tillbaka) och då fungerar det att läsa högt, med rösten alltså, då stannar jag med texten. Läser dock snabbt även fast jag läser ord för ord.
Jag gissar orden när jag läser. Läser början av ordet, och i slutet, och bildar en mening. Så jag läser väldigt snabbt.
Enda gången jag läser ord för ord, är när jag läser engelska (som jag suger på), men det går för långsamt, så då har jag ofta hunnit trötta innan jag har börjat, haha! 
Jag minns dock inget när jag läser, så kan sitta och läsa samma text 5 gånger, och fortfarande inte berätta vad den handlade om.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Nej det är mycket möjligt att det inte finns något annat sätt än att "läsa högt" inne i huvudet
men det är därför jag frågar, för jag har själv ingen aning!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag läser som ett lodrätt sträck mitt i en text. Sveper över texten. Inser jag att det är nåt jag måste läsa extra noga så går jag tillbaka och läser ord för ord.
Läser inte högt i huvudet om jag inte läser ord för ord, texten går in i huvudet ändå.