Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: tips-goda-råd
Läst 5500 ggr
Smålänning
0

EFEDRIN Någon som använt det för trötthet??

Finns efedrintabletter på recept. Undrar om någon här inne har der utskrivet eller testat det och kan berätta om de hjälper.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

Är du säker på detta. Allt jag hittar om det är att medicinerna som heter efedrin är avregistrerade.

Allamej
0

Det är en astmamedicin med eftersom den används som amfetamin och vid deff så är det förbjudet att skriva ut om man inte har en speciell blankett.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Smålänning
0

Den finns men det är apoteket som tillverkar den och den är inte förmånsbelagd. Den behöver ingen licens sa de på apoteket.

Vad menas med speciell blankett? Man använder den ju i hostmedeciner. Men vi får se om jag kan få utskrivet den  och se om den hjälper något. Iaf tills utredningen är klar

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mossquinnan]
0

För flera år sedan åt jag bantningspiller med efedrin i..slutade dock för jag mådde urdåligt av d..man får ökad hjärtverksamhet av efedrin och har man anlag för ångest börjar man lätt att hyperventilera!

[mossquinnan]
0

Glömde svara på din fråga ang trötthet *L* Jag vart helt slut av dessa piller..fast sov jättedåligt..all min energi gick åt till andningenRynkar på näsansom vart tok för hög!

lottakatt
0

Har hör talas om att visa som tränar tar efedrin om dom så tar det lagligt eller ej vet jag ej,själv har jag amfetamin mot min ADD och vet bara att det är licens belagd medicin kan så vara med efedrin också ?

LH

LH

Allamej
0

Smålänning, i hostmedicin är det i så små mängder att det inte kan användas till deffning eller annan bantning på.

Jag tog rent efedrin när jag var ung och dum, gick på det mesta men det hade ingen effekt på mig. Min ADD spökade nog till det där.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

#6 De som tar efedrin i tränings/bantningssyfte gör det olagligt.

Smålänning
0

Ja, det stämmer att det fanns i bantningspiller för. Innan 05 tror jag. Fick reda på att det var de jag hade köpt då:/ dem blev jag slö i huvudet efter ett tag.. Käkarna låser sig typ. Ska erkänna att jag har testat rent efedrin för nåt år sedan, lite bättre än koffientabletter men inte nämnvärt.. Men pga jag inte kan få ut några amfetamin liknande medel pga jag har ingen diagnos…heller inte säkert man får det för man har det (enligt min läkare) så vill jag ha NÅGOT som är bättre än koffien. Nu tar jag tramadol mot trötthet och pskyket. Det bedövar bra och det bästa hittills.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mossquinnan]
0

Hmm vad är d du vill bedöva ig? Tromadol är ju mot värk ! Varför tror du att du måste ha amfetamin ig och varför tror du att du har ADHD?

[mossquinnan]
0

Tramadol

[mossquinnan]
0

Vart ingen länk tyvärr..skriver från min iphone då jag har virus i datan.. Blir ärligt orolig över ditt inlägg..från efedrin amfetamin och nu tramadol! Uppåt och neråt inte bra alls .( hoppas du slipper mixtra och får en diagnos för din hälsas skull:)

Smålänning
0

#12 sött att du blir orolig;) Ja, livet är inte lätt som du kanske vet. Tramadol och andra medeciner kan ju andvändas för många olika saker som inte är dess huvudsakliga uppgift, om läkaren ordninerar detta. Så tramadol kan användas för värk, det bedovar nerverna… mm mm orkar inte förklara allt.

Jag och tusen andra får ju medecin som inte är rätt tills de slutligen efter tester och utredningar hittar rätt. Läkarna kan inte göra allt själva utan man får hjälpa till. Varför jag tror jag har ADHD? Vrför tror du och andra att de har? Jag har många skäl att tro jag har ADHD,add.

Vill ju inte lägga ut hela min privata sjukdomshistoria här på denna tråd… skulla ta för lång tid.

Nu har jag ju varit på "bedömingsmöte" om jag skulle få göra en utredning för ADHD och de tyckte jag hade skäl att få göra en. Så tror de att jag kan har det så gör det min tro på det starkare.

Lite nyfiken, vad har du själv för problem och diagnoser? Varför åt du bantningspiller med efedrin i? Hoppas du mår bättre nu.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mossquinnan]
0

#13 hej d blir ett ganska kort svar då jag fortf inte har en normal data! Att jag mest undrade om tramadol är för att du verkar ha jobbigt med din trötthet, och då tramadol är ett morfinliknande preparat så blir man ju inte direkt piggare av dessa :) jag har tryckt i mig allsköns piller i mina dagar och vart tom svårt sjuk på kuppen .. I dag äter jag bara medicin mot min mage "bråck" och blodtrycksmedicin:) jag har ADHD, en släng bipolär och en släng bdd! Har ätit Concerta ,ritalin å testat Metamina .. Inget fungerade på mig utan kände mig mest hyperventilerad:( jag vill bara vara lugn på insidan och slippa min jävla ångest och har ofta stark social fobi.. Tack vare att jag tycker att jag e ful och fet.. Detta går i perioder.. Efedrin tog jag för att d minskar matlusten, dock var biverkningarna skit på mig iaf.. Nu har en väninna till mig börjat äta lyrica .. Hon tycker dessa hjälper och mår ruskigt bra .. Jag ska läsa lite om dom sedan ..skriver mer sedan nu domnade handen haha.. Jo lite snabbt .. Jag betvivlar inte att du har ADHD, utan e mest nyfiken :)) nån som testat lyrica förresten? Ha en fin dag :)))

Smålänning
0

Hej igen! Ja jag vet hur det är att skriva på iphone….NÄR man vill skriva mkt hehe

Jag äter oxå Lyrica 2x75 morgon och kväll.. Men jag känner typ ingen skillnad…tror jag? Äter ju så mkt annat., eller ibland. Det kan ta upp till 3 månader sa läkaren innan de får sin fulla effekt..

Ångest är inte kul, jag har själv haft det, deppresiva episoder som läkaren skrev.. oxå självmordsbenägen..(förr)  Men just detta om tramadol…så blir jag PIGGARE av detta. Läkarna tyckte det var konstigt i början men de tycker det är bra att jag hittat nåt som fungar.     Man kan ju tycka det är konstigt att ge amfetamin till barn med hyperaktiv…eller hur?;) MEN DET FUNKAR på något sätt. Människor och medeciner fungerar induviuellt. Jag får testa mig fram som alla andra. Långa vägen till ett mer "normalt" liv.

'Äter oxå medecin mot magen IBS kronisk diarré:( Så nu när man ska ut i arbetslivet efter studierna (skolat om mig till elektriker)  så är det inte alltid lätt med mage trötthet mm mm mm… men trivs på praktiken.

Hoppas din dator fixar sig snart;) Kär nåt antivirusprogram? window washer? hmm

Ha d!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se