Dag 4 med concerta...
Nu är jag inne på dag 4 med Concerta (18 mg) men jag känner absolut ingenting alls, varken positivt eller negativt. Jag vet att det är löjligt, men jag känner mig lite besviken över att jag inte märker någon skillnad. Jag vet att det är en log dos och att man trappar upp efter hand, men jag hade hoppats på att man skulle känna av det på något sätt i alla fall. Jag kanske bara ska vara glad att jag inte har känt av några biverkningar?
Ni som äter Concerta, när började ni känna av att ni fick effekt av medicinen?
Det som jag märkte av mest var att jag tappade aptiten (en vanlig biverkning). Sedan märkte jag att koncentrationsförmågan förbättrades och jag var inte lika rastlös :)
Jag kände ingenting alls av den dosen, möjligtvis att jag kände något vid 36, men vid 54 fick jag iaf kännbar effekt. Nådde inte full effekt förrän vid 108.
Så att du inte känner något vid 18 mg är nog helt normalt, inget att vara besviken på.
Jag mådde illa och tappade aptiten redan första dagen på lägsta dosen. Blev även deprimerad när det gick ut ur kroppen.
#2 Jag kommer inte ihåg.. Kan till och med ha varit efter dosen höjdes..
#3 Ok, skönt att höra att det är "normalt". Jag hoppas att jag får höja dosen nästa vecka.
#4 Usch då, det låter inge vidare. Jag får nog vara tacksam över att jag inte har känt av några biverkningar, och hoppas att effekten kommer efter doshöjning.