Suck på mig
ja nu sitter jag här igen med en uppgift som ska göras, motivationen har flugit sin kos långt, långt bort. Det hjälper inte att tänka på det där jobbet jag vill ha, eller det där drömhuset man kan få råd med, eller att man kan köpa det där teleskopet eller andra saker man vill. Det hjälper inte heller att tänka på att när man fått det där jobbet så behöver man inte må dåligt o ha ont i magen och undra hur om och när man får pengar.
Motivationen är så långt borta så jag vet inte vart jag ska finna den.
Har skjutit på detta bra länge nu, glömt bort det typ. Men för en vecka sedan ca så försökte jag ta tag i det, villket till stor del innebär stirra på dokumentet och stirra på förklaringarna till hur vi ska göra, strirra stirra och undra hur fan jag ska göra.
Fått en framsida och gjot lite lite, dragit upp sidorna som jag ska använda mig av för att söka information. Men sedan blir det inte mera, stirrar och vet att jag måste. Men det går inte när jag måste, det måste vara spontant, jag måste känna för det, press funkar inte.
Blir så arg på mig själv, ska det vara så förbaskat svårt, men jag drar mig för det. För jag fattar inte riktigt vad det är vi ska göra, vad det ska vara bra för. Jag måste känna att det jag gör har ett syfte. Sedan hjälper det inte att jag trolign tvingas till att nöja mig med artiklar på engelska, skrivna på det där viset som jag avskyr där de avbryter en mening 100 gånger med hänvisningar till årtal och snubbar, helt jävla värdelöst.
Funderar på om den där ADHD medicinen kanske skulle hjälpa här. Men vill ju helst inte, gillar inte piller, gillar inte biverkningar. Men kasnke vore det ändå ett alternativ för att få detta skit och mycket annat gjort.
Det som ska göras är en evidensbaserad uppgift inom biologi. Mitt ämne är påverkar modernt skogsbruk förekomsten av rödlistade vedsvampar negativt? ett ämne som jag ju gillar. Men inte hjälper det inte.
Den 5-6 maj är det kursträff då vi ska ha gjort en powerpoint och presentera vad vi kommit fram till. Känns inte som jag klarar det. Vill inte på kursträffen med massa okända folk. Har aldrig gjort en powerpoint och hatar verkligen att stå inför okända och prata. Det kan gå om det är bara några stycken och det är ett ämne som jag känner att jag verkligen behärskar.
Nej fy på mig just nu, varför så svårt att ta tag i "tråkiga" "jobbiga" saker. Ja just tack adhd:n för det du har dina bra sidor men detta är inte en av dem.
Nä nu har jag klagat av mig och orkar kanske hitta i allafall en artikel. Blev kanske lite långt, men behövde bara få ur mig lite.
Jag hatar som du att presentera, och känner mig lika besvärad långliga tider inför det.
Men jag har genom erfarenheten funnit en strategi, vars bas tar fasta på det, att jag som AS:are ju gillar att hålla låda på mina egna villkor.
Alltså säger jag mig inför sådana här uppgifter att:
ÄNTLIGEN! NU FÅR JAG TILLFÄLLE ATT HÅLLA EN FÖRELÄSNING PÅ PRECIS MINA VILLKOR! ALLA MÅSTE SITTA TYSTA OCH LYSSNA! HUR OFTA FÅR MAN DEN YNNESTEN, ATT MAN HAR EN HEL KVART (ELLER HALVTIMME EL.DYL.) ATT FÅ PRATA PÅ PRECIS SINA EGNA PREMISSER?! NEJ, DEN CHANSEN VILL JAG INTE MISSA!
Typ så, och då brukar inspirationen och kreativiteten flöda till inför uppgiften! 
Tack varulv för de orden med stora bokstäver, de ska jag tänka på. Har ju aldrig sett dett på det viset
och jag som ändå brukar fundera på det mesta.
Ska lägga dem på minnet.