Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1564 ggr
[Joanna76]
2012-04-23 20:41
0

As probelm

Måste fråga er as:are två saker:

1) Hur blir ni om ni måste vara med på ett möte där det som sägs/tas upp inte rör er/ert jobb mm? Jag har ett möte på jobbet varje måndag, det är bara en halvtimme men jag kan inte sitta still på det. Jag är ju inte en sådan person normalt men det mötet gör mig galen. Idag var jag så heligt förbannad efter så hela min arbetsdag var förstörd. Tycker det är sådant slöseri med tid!!!! Vet ej om jag får slippa, kanske om jag berättar om min AS.

2) Hur klarar ni att umgås med personer med ADHD? Jag har stora problem med det, eftersom jag behöver mycket lugn och ro och struktur och ADHD människor är ju inte stilla precis Obestämd. Nu vill jag inte dra alla över en kam, jag har träffat ADHD personer som kan behärska sig trots att dom inte har medicin men en del är det väldigt svårt att umgås med.

JohannaEkroth
2012-04-23 20:44
1

Jag är precis som du, Joanna! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2012-04-23 20:45
0

Jag har inte träffat någon med ADHD diagnos, men med tänkbar. Och en stund klarar jag, men in längden går det inte.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Varulv]
2012-04-23 20:51
2

Jag har AS.

1) I precis det du berör har jag inga svårigheter alls. Bara jag har ordentligt klart för mig förutsättningarna - att nu för en stund så kommer saker att diskuteras, som inte berör mig/min yrkesroll. Då sitter jag helt enkelt tyst och passiv.

Förutsatt då, att någon senare punkt återigen kommer beröra mig och involvera mig och mina synpunkter.

Om ingen vidare punkt återstår vilken kräver min medverkan, reser jag mig resolut och tågar ut. Detta känns då bra för mig själv samtidigt som det uppskattas av övriga mötesdeltagare.

Flört

2) Rent generellt så älskar jag ADHD:are, ty de kompletterar mig så bra. Det jag inte har av själsliga egenskaper, det äger de i överflöd; och det de ofta saknar, det kan jag bidraga med åt dem.

Men visst finns det undantag! Jag vet ADHD:are, som jag bara inte har kunnat umgås med - personkemin har varit diametralt motsatt…! Så det kan nog vara lite individuellt detdär.