Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2700 ggr
zatanica
0

krig med mig själv

Min ADHD sida hoppar upp och ner och far hit och dit och vet inte vilken ände den ska vara i. Anledningen är att i morgon ska jag vid klockan 5 på morgonen åka 35 mil för att vara med på en kurs träff och tror ni att hon har packat eller gjort klart det där sista på redovisningen som hon ska ha?

Nej det kan man ju inte påstå, hon for hit och dit, intvingad typ i duschen av sambon sedan for han till jobbet, Ut mata kaniner, fixa vid trädgårdslandet för det var ju skönt ute fast det började mörkna. In vattna blommor ta ur diskmaskinen och börja packa allt på samma gång. Får nippran på mig själv och katterna som är överallt och undrar vad jag gör.

Hamnar så klart här för o försöka ta reda på hur jag ska åka för att inte åka vilse. För min andra sida den troliga AS sidan vill inte alls åka, den vill vara hemma i tryggheten och slippa träffa okända människor. Den är livrädd för att inte vakna i tid, inte få sova tillräckligt, att bilen ska paja på vägen, att hon ska åka vilse och allt annat som man kan noja över när man ska åka bort.

ADHD sidan fortsätter ösa på i 10 000 knyck och fara hit och dit och tro inte för en sekund att det är stilla i huvet eller cellerna för den delen. Undrar hur bra man kommer sova i natt då med en hjärna som undrar om man kommit ihåg allt och om man ska vakna och hitta rätt eller om man åker vilse. Alla "läskiga" människor man måste träffa och verka social med. Hm nja. Kanske borde göra något vettigt. Sakerna jag ska ha med ligger utspridda i högar lite här och där och redovisningen har jag bara lite lite kvar på.

Ibland blir man tokig på sig själv när man känner att där är två sidor som går helt emot varandra. En som ser fram emot äventyret och tycker det ska bli stört coolt att ge sig ut på äventyr. Den andra som fasar och hels bara vill kedja fast sig själv hemma för tid och evighet. Gärna i ett hus mitt i skogen utan någon som helst kontakt med omvärlden.

Behöver jag säga att inget boende är ordnat heller, så får bli en natt i bilen innan jag ska vidare till kutrsträff två där de har ordnat boende.

Vänligt nog kan jag beta av två kursträffar på fyra dagar på en gång bara sådär.

Hur många här har egentligen både ADHD och AS och hur känner ni?

zatanica
0

Behöver jag tillägga att jag känner mig i totalt kaos och inte vet hur jag ska göra för att styra upp det.

Får se vad AS utredaren säger den 10, kanske ska ge ADHD medicinen en chans.

Friggeshoppkaniner
0

Helt fel tråd, min lillebror som skrev, förlåt TS.

Zaphix
0

Jag har bara ADHD, men jag är för det allra mesta ute i god tid med packandet och förberedelser när jag ska iväg på något. Jag är en obotlig tidspessimist så jag är alltid förberedd på att en massa saker ska hända, så jag måste vara ute i god tid för att det ska fungera.

Jag oroar mig alldeles för mycket för saker, så jag är nästan tvångsmässigt ute i god tid..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Star68
0

Oj vad jag känner igen mig! :-) Lycka till, och skriv gärna och berätta här hur det hela förlöpte! Kram

zatanica
0

Jo jag fick med mig nästan allt, skrev ut schema men glömde dem i skrivaren. Det kom jag på efter ca 20 mil. GLömde något mer men det har jag glömt nu så det var nog inget viktigt Tungan ute

Redovisningen är redo även om inte jag är det, kör på som vanligt och tar det som det kommer, tror ändå inte det blir varken bättre eller sämre om jag försöker plugga in det för inget brukar bli som jag tänkt Glad

Sedan att jag kom i säng vid typ 12 och gick upp 4 och en halv timme senare är ju en annan femma och fortfarande är vaken.

Lyckades även hitta ett billigt och bra boende på ett vandrar hem så slapp sova i bilen. Tänk vad det kan lösa sig ändå.

Så idag har vi tittat på berg täckter och en torv täckt. Såg ganska så deprimerande ut där de bryter torv kan jag säga. KAnske kan lägga upp en bild senare om jag kommer ihåg.