Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1133 ggr
[Kaktuz]
0

Ökning av medicin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tänker ni i ord när ni läser att det ökat, utom att de har med att kunskapen blivit bättre..

Zaphix
0

Att det är skönt för alla som fått en möjlighet att bli medcinerade, glad för deras skull. Får hoppas att det leder till att de inte självmedicinerar istället.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

tarotlasse
0

Ja det är verkligen bra att man i dag inte är lika restrektiva på medicineringen och att även att nya mediciner kommer fram.

Jag ser bara när sonen gick på en resurs skola för barn som den vanliga skolan inte kunde hantera.

Det var bokstavsbarn men av dom 10 personerna i 2 klasser var bara 2 st diagonserade och fick medicinering.

I dag sa sonen att 5 av dessa kompisar han hade på den tiden som ej fick ngn medicin sitter på olika fängelser i dag.

Man gjorde ju för några år sedan en undersökning på en av våra stora fängelse där man útredde alla internerna och 75 % fick en diagnos med ngn bokstavs kombination.

Man började medicinera internerna med ADHD medecin och vålds handlingarna gick ner till 0 %  så det blev betydligt lugnare på anstalten.

I dag medicinerar man väldigt många interner på alla anstalter med ADHD medicin men det har blivit väldigt omdebaterat eftersom det kostar så mycket.

Jag läste för flera år sedan om undersökningar man gjort i USA o England där ungdommar med ADHD som medicinerade sällan hamnade i ett missbruk har för mig att det låg på 3-5 % som hamnade i ett missbruk.

Medans det var 70% av dom som inte medicinerade som hamnade i ett missbruk.

Så rent sammhälls ekonomikst så skulle man spara massor av pengar genom att sätta in hjälpen redan i tidig ålder.

o man skulle även få ner det mänskliga lidandet betydligt genom tidig hjälp och medicinering.

Lasse