Mangs +Aspergers
"Peter Mangs säger till poliserna att han har Aspergers syndrom och att det innebär att han tänker så annorlunda att utredarna inte kan förstå."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mangs-anvander-sin-diagnos-som-en-skold-mot-omvarlden_7181473.svd
Ärligt talat så tror jag inte han förstår sej själv heller!!!
Blir så himla arg på alla dessa människor som ska skylla på det ena eller det andra när de begår grova brott! Grrrrrrrrrrrr
Eller ta detta med pedofilerna!! Många av dem påstår att de själva varit utsatta som barn! JAAAAAAAAAAAAAAA, då borde de bannimej också veta hur det känns och vilka följder det blir!!!
Nääää…usch och fy för folk som bara skyller på annat :(
Japp, jag är med ovanstående talare. Anser man sig så överlägsen så sänker man nivån till dess att man blir förstådd.
Han och den andre som ska ha AS och mördat en massa, han och Mangs är ju orsaken till att jag har fått telefonen smälld i örat när jag berättat att jag har det för om 2 är mördare så måste ju alla vara det eller hur…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Frågan är ju om det är den misstänkte eller media som "blåser upp" detta om sambandet mellan grova brott och Aspergers syndrom. Mycket talar för det senare, enligt en del andra reportage om folk som begått grova brott, anser jag.
Precis som om det skulle bero på själva syndromet "AS" att vissa människor har ihjäl andra, oskyldiga.
/D
Fick faktiskt en ironifråga igår om jag är farlig.. 
Farlig är jag, om jag vredesutbrott får, men då mot döda ting..
Tja, vi har ju diskuterat det där om sambandet mellan AS och grova våldsbrott i andra trådar.
Jag själv (som är aspergare) har efter mycken självrannsakan kommit att acceptera tanken på att där troligen finns åtminstone något slags samband.
Nämligen på det viset, att "arvet" kan utgöra en belastning i empatilöshet.
Och att "miljön" oftast blir ogynnsam för en aspergare (i form av grav social isolering).
Långvarig social isolering (i kombination med en hopplös personlig situation) kan trigga igång fantasilivet så att det tillslut antar absurda former. Och väl där, behöver steget kanske inte vara alltför långt till en Breivik eller Mangs.