Monotoma arbeten
Kommer inte på en bättre rubrik men jag har nu fått ett jobb (liknande Samhall i Sverige). Jag skarvar hinkar från vassa kanter och jag trivs med det och sitter i två timmar (med lite vila efter en timme).
Enkelt och samma sak hela tiden. Så dessa repetiva rörelser är vi aspergare bra på.
Hur är ni andra?
Jag gillar också arbetsuppgifter som är liknande. Jag vill veta vad det är jag ska göra.
Hm nja, jag är lite motsägelsefull där, på ett sätt skulle jag trivas aldeles utmärkt med att sitta och sortera skruv eller likande, där man vet vad som händer vad som kommer att hända och vad man ska göra, samma rutiner dag ut och dag in.
Samtidigt är det det värsta jag vet och blir illamående vid tanken, vill att det ska hända saker oxå, antar att det är min ADHD som motarbetar min AS sida. Lite små mysko. MEn så är jag och har alltid varit och nu vet jag varför jag är så motsägelsefull.
Jo jag (aspergare) är sådan. Har en enorm uthållighet och trivs ofta med monotona förutsägbara arbetsuppgifter.
Fast samtidigt behöver min hjärna lite stimulans även… 

Jag hade kastat ut hinkarna och mig själv genom närmaste fönster inom två dagar. Jag hade ett sommarjobb två år i rad som sjutton och artonåring som var monotont och lika samma. Det var vidrigt. Jag höll på att somna konstant.
Däremot är jag mycket bekväm i rutiner och mina dagar och veckor ser ofta likadana ut men hjärndött motonont arbete för mig att bli hysterisk. Jag behöver både veta vad som förväntas och hur det ska hanteras samt få någon form av variation och utmaning för huvudet.
Diagnosticerad ADHD och väntar på kompleterande asutredning.
Jag funkar som #2 och #4. :-)
#6 jag oxå, men har bara AS.