nybokstavad (ADHD)
hej
har läst upp och ner här senaste dagarna då jag fick diagnosen ADHD för nån vecka sen och har precis börjat medicinera Ritalin och frågorna blommar upp och många har jag fått svar på genom att bara läsa här och känna igen mig :)
Jag är 30 år och fick min diagnos genom att jag sökte hjälp för mitt återkommande missbruk av både droger och alkohol och därimellan ständiga deppressioner.
Jag hade faktiskt inte tänkt tanken innan men nu efter diagnosen trillar pusselbitarna samman om mina svåra konsentrationsproblem och obefintliga planering, påbörjar ständigt saker utan avsluta, sitter aldrig helt still, kan bara hålla fokus på en sak i taget, svåra problem med aggretionsutbrott och suupertaskigt tålamod samt att jag självmedicinerat sen 14årsåldern :(
så iaf här är man nu då med ny medicin som efter 2 dagar känns som en ny värld av lugn i skallen, äter ju även Mirtazapin sen några månader tillbakasom jag hoppas kunna sluta med så småning om..
men jag snokar vidare och kommer väl kanske fråga nåt när jag känner mig förvirrad!
så hej

Välkommen hit 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!