Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1776 ggr
Banankaka320
2012-06-03 00:40
0

"Chillpill"

Ska kontakta läkare efter helgen men vill veta lite av er.

Jag väntar på min adhdutredning, men håller på "flippa" ur lite. Speciellt när jag är ensam. Stressad. Ångest. Oro. Glömska. Ilska & Irritation. Kan börja lipa av frusteration. Glömmer ofta bort att äta och kommer på det runt 18:00 tiden och då slår det till i magen. Jag gillar vara själv, men jag blir stressad av ALLT som har med vardagen att göra och gör ALLT samtidigt. Får hjärtklappning, magproblem, nära på svimma några gånger osv.
Äter lergigan en gång om dagen, men blir så trött av de så jag sover några timmar på dagen och vaken på natten sen. Äter kortison för magen också så jag är samtidigt pigg.

Jag har ätit sobril förut men blev beroende och hög typ … lergigan blir jag för trött så jag undrar vad det finns för mer tabletter man kan få utskrivna medans man väntar utredning?

Har ni tips på hur man lugnar ner sig? Jag har lyssnat på valsång hela dagen, gått rundor med hundarna, ätit choklad, tittat på film, lyssnat på favoritlåtar, pillat på min nyköpta kamera osv.  Jag bruka stanna upp och andas och det känns jätteskönt men sen är jag igång igen, bruka stanna upp och sträcka upp händerna i luften och titta upp och andas och det är också jätteskönt. Men jag blir hetsig och stressad DIREKT jag slutat med avslappningsgrejer.

Vardagsgrejerna kan vara att städa, ut med hunden, umgås med råttorna, ta hand om djuren, hälsa på syrrorna osv. Det är bara saker jag tycker är kul, städning är inte kul men det är kul när jag är klar men ändå är allt så jävla jobbigt.  Sen undrar jag när man får sin medicin, hjälper dem? Mår man bra? Blir man mindre stressad?

Jag känner mig aldrig glad, jag har gjort det en period i mitt liv och det var när jag "missbrukade" sobril. Men jag tror jag var hög, jag minns ingenting nästan från den perioden. Bara att jag skrattade hela tiden efter första lektionen (då började dem verka.) och att jag stannade upp i koridoren och var chockad över själva "Glad"känslan och sa till en kompis "Jag känner mig glad….". Hon fattade ingenting och bara skrattade åt mig. hehh

(Sorry om någon tar illa vid för rubriken, men försöker skämta bort allt istället för att bli deprigmerad och tycka synd om mig själv) Oskyldig

Spacegirl31
2012-06-04 21:07
0

Det bästa är att du frågar din läkare, det är ändå dom som har den medicinska kompetensen och kan avgöra vad du ska ha för medicin.

* ~* Ha en bra dag *~*