Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1235 ggr
skippy
0

En fråga om ADHD!

Jag satt lite och tänkte på detta med ADHD, och då främst när det kommer till all den här energin som en ADHD bär på.

Det här samhället som vi lever i, är ju oftast ett ganska så lugnt samhälle.  Men när det kommer till Naturen (it self) så innebär det ju att man måste springa för sitt liv, för att inte bli ett byte.  Det jag sitter här och funderar på är följande: Kan det vara så att det naturliga egentligen är att ha mycket energi, som de med ADHD har? Medans vi i vårt samhälle anser att det är mer naturligt att vara lugn, och inte ha så mycket energi, så att vi har svårt för att sitta still?

Vad tror ni om detta? Om ni har några frågor så är det bara att ställa dem.  Glad

vargman77
0

Som så många andra saker är det väldigt individuellt.
En del ADHD blir väldigt energiska och andra blir väldigt oenergiska.

Dock är det väl har jag för mig ganska vetenskapligt bevisat att folk med ADHD (eller liknande) oftare får chefsposter och sådant.  Kan ej hänvis till en studie men har för mig jag läst om det på ett par olika ställen.

Själv är jag väldigt lat och slö normalt sett men får jag en idé eller om jag lyssnar på en tråkig föreläsning så kan jag inte sitta still utan måste ha något o syssla med (helst inom den iden jag precis fått).

Således kan min "överskottsenergi" vara energi jag inte gjort av med normalt men får jag en ide så sprudlar det fram energi att fixa allt som behövs för det.

[Varulv]
1

Nja… Själv ser jag mig ju mera som rovdjur än som byte, för det första. Flört

För det andra, så är min privata teori den, att vi alla, mer eller mindre, har en ADHD-släng i det, att vi - historiskt sett - har gått från en viss typ av (rörligt, konditionskrävande) samhälle till ett mera stillasittande, inomhus-dito. Förr var man betydligt mera i rörelse, på alla sätt, oavsett yrke eller samhällsstatus, egentligen.

Så det är inte alls så underligt faktiskt, om många av oss har lite svårt med att ställa om… Obestämd

vargman77
0

Kul att Vargman följs av Varulv :D
Jag håller dock med om att jag hellre ser mig som rovdjur än som byte.
Det är väl så vi fullmånsaktiva hybrider är ;)

skippy
0

Tack för era svar!=)  Det var bara en tanke som jag fick, och som jag kände att jag ville förmedla och sedan se hur ni tror om den saken. Glad