Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1243 ggr
[CajsaBajsa]
2012-06-15 22:35
1

Fester

Jag ska på bröllop imorgon, det ser jag framemot. Men samtidigt bävar jag inför det. Det kommer vara jättemycket folk och mingel och antagligen mat. Det är inte det där "vanliga" kyrkbröllopet, de har redan vigts i ett annat land och ska ha stor fest här, och då menar jag stor.

Jag ska väl tala om att jag har någon form av väldigt stark social ångest. Så är jag även hörselskadad och ljudkänslig. Lägg dessutom på att min hjärna inte kan sortera intryck utan måste ta in allt till en enda stor gröt i skallen.

Med andra ord, stor bröllopsfest = pest och pina. Men samtidigt, det är ju alltid skoj med bröllop och att träffa vänner och bekanta.

Någon som känner igen sig? Eller älskar ni fest och mingel? Jag har en känsla av att de flesta här inte gör det.

Zaphix
2012-06-15 22:49
0

Jag avskyr det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[CajsaBajsa]
2012-06-15 23:38
0

Inte ens det minsta skoj? Rynkar på näsan

[mossquinnan]
2012-06-16 12:55
0

Jag har åxå social fobi men mest i början då jag är mästare på att förstora upp allting..och se en bild hur allt kommer bli..typ *kaos* för min del..

Att d ska synas att jag är osäker..vad ska man prata om..bergis kommer jag klanta till mig med något…får hjärtklappning bara jag tänker på d *S*

Brukar gå över när man väl tar sig igenom hjärnsläpps spärren..

För blickarna kommer ju inte riktas mot mig på en annans fest *S*

Du kommer få jättetrevligt tror jag..kör på bara..man lever bara 1 gång i denna kroppKyss

Jennix
2012-06-16 13:36
0

Ja, det är svårt för oss som både är sociala och är känsliga för ljud och intryck.

FÖr mig funkar det bäst att göra tid för vila både innan och efter festen, så jag vet att jag kan klara vardagen och mår OK.

Sen kan man festa i lagom dos. Gå ut för en paus då och då, så kan jag njuta mer.

För er som är blyga och rädda att göra bort er: folk är oftast upptagna med sig själva och bryr sig inte om ni är blyga eller säger fel saker. Flört

De flesta tänker så här, de flesta människor är väldigt rädda för att göra bort sig. Tror det är mänskligt, helt enkelt.

Man ska ha jobbat rejält med sig själv för att komma över det…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Star68
2012-06-16 13:40
0

Känner helt klart igen mig! Jag har dock inte social fobi…så jag har det kanske inte fullt lika tufft… Men allt annat…mingel, folk, ljud, ljus, dofter…ätande och vara lagom trevlig på rätt sätt med alla runtomkring en…. :-/ pust…. Man blir rätt sliten efter en sån dag och kväll, även om det har varit fantastiskt samtidigt, att få vara med och uppleva den där dagen. (Jag var nyligen också på en närståendes bröllop.)

Alyosha
2012-06-16 21:27
0

Fester är så stressiga, allt ljud och skrik och onödigt hög musik. Men brukar trösta mig med att det iaf brukar finnas tårta xD

[CajsaBajsa]
2012-06-16 22:43
0

#3 Jag har lite tvärtom kan man säga. Visst kan jag vara lite nervös innan, men jag tänker ändå oftast att den här gången ska det gå bra. Men så när jag väl är där så låser sig allting och jag får världens ångest och vill bara gå och dö.

Och ja, så var det denna gången. Ville bara gå och dö. Men brudparet var vackert och några ord kunde jag i alla fall växla med lite trevliga människor. Gick ut för att ta luft flera gånger också.

[mossquinnan]
2012-06-16 23:28
0

#7 CajsaBajsa Du överlevde *S*Skrattande Är glad för din skull att det gick bra trots allt..låter fint *L*