Ont i nacken spännings värk.
Är det fler än jag som har ont i rygg och nacke…?
Jag tror jag stressar och spänner mig och har mig så jag blir stel och det drar och värker…
Jag har gått på massage och det var skitbra.
Men som med allt annat så glömde jag att gå dit och nu orkar jag inte ta tag i det som allt annat :(
Hoppas på att det är såna grejer en medicinering kan hjälpa mig med.
Att få tummen ur helt enkelt.
Jag behöver allt som oftast en spark i asen för att komma loss.
Det var samma när jag skulle gå till psykolog om utredning.
Jag fattar inte att många orkar vänta som jag har förstått att det är enorma väntetider på att bli utredd.
Mitt har gått snabbt och smidigt som tusan och på köpet fick jag en super bra psykolog.
Hon är sådär mysig typ.
Så man trivs med att prata med henne.
Nu är jag off topik igen men då kan hela denna tråden va det om man vill kan man prata om allt här 
Jag hade det ofta när jag fortfarnade jobbade och vaknade ofta med migrän pga dessa spänningar. De har dock blivit bättre. Mne helt klart som du säger så går man och spänner sig. Oroar sig.
Gillade också min utredare. Hon var bra, tydlig och inget hokus pokus eller svammel utan rak och ärlig och lyhörd.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag har ständigt ont i nacke ock rygg, men har blivit bättre med hjälp an Träning, värmande linement och spikmatta. :)

mmm..ont,ont,ont,men i hela kroppen.För att inte tala om hur jag tuggar/biter i hop käkarna,mmm..jätteskönt å ont i käkarna å huvet gör det…
massage kan jag inte med…vill ej att nån tar på mig..urrkk..
fick massage en ggr via jobbet dagen eft såg det ut som om nån slagit mig totalt blå över hela kroppen..hela jag var ett enda stort blåmärken så nänää det där e inget för mig.
det e jobbigt å ha ont.det e jobbigt å ej komma i håg.det e jobbigt.
kram på dig.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jajjamen, här har jag ont. Kommer konstant på mig själv med att sitta med axlarna uppdragna och käkarna hårt ihopbitna, till och med på kvällen när jag ligger is ängen och borde vara avslappnad biter jag ihop.
Gift ed en massör och blivande sjukgymnast men inte tusan blir det någon massage, det gör ju så ont och man måste ligga still och.. ja. Men det är rätt skönt när det läpper lite.
Nack och ryggproblem har jag haft sen ungdomen. Har även problem med käk och huvudvärk samt smärtor i hela kroppen.
Har en psykolog som inte verkar ta mig på allvar och säger att jag inte kan behandlas för att jag inte vet vad jag vill göra med livet, att jag vill vara för mig själv så nu ska behandlingen sluta efter nästan två år. Kanske lika bra det eftersom vi inte kommer någonstans.
Kanske borde få en psykolog som är insatt i NPF istället 
Jag har också mycke värk i nacke, axlar som går upp i huvudet! Spänningsvärk! Ont i muskler o leder.
Kan rek att gå till massageterapeut, hjälper otroligt mycket, synd att det är så dyrt bara..

#5 Int evet vad man vill med livet? Tja det är en av mina största problem och en av dom sakerna jag behöver hjälp med. Hade någon velat avsluta mina samtal av den orsaken hade jag blivit rätt uppgiven. Då hade jag definitivt inte orkat försöka komma upp härifrån mer.
#7 Nä, det är precis så jag känner oxå Hanna. Här får man ingen terapi för att man inte vet vad man vill göra eller bli i livet och så har det alltid varit för min del.

#8 Märkliga människor dom där psykologerna ibland…
Jag har också ständigt ont i nacke, rygg och käkar. Har bitit ner mina tänder så mitt bett är helt snett. Funkar tyvärr inte att ha bettskena och massage gillar inte jag heller, tycker inte om när någon tar på mig.
Jag har ständigt ont i rygg och nacke, och för det mesta i käkarna och huvudet. Men jag har skolios också. Gått i sjukgymnastik i två år men det blir inte bättre längre. Jag testade massage två gånger och det var jättebra, men det har jag inte råd med mer för det går inte på högkostnadsskyddet.