Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 2196 ggr
Alyosha
3

hur kan man acceptera...

Att man kommer alltid vara ensam? Att ingen man kan vara attraherad av en? Jag vet att ingen man tycka att man är vacker när man klär sig i lösa kläder och har ingen smink pga överkänslighet. Jag kan inte bete mig sexigt och göra mig till, om jag gör det låtsas jag bara och jag vill ju bli älskad för den jag är… Men det kommer aldrig hända. Jag är bara så korkad att jag kan inte sluta hoppas, jag är som beroende. Varje gång jag ser ett lyckligt par kan jag inte stoppa mig själv från att tänka: en vacker dag kanske… Jag har försökt att vara som en kvinna ska vara, det ska alla veta. Det är bara så onaturligt för mig, det är inte jag helt enkelt. Jag är ingen riktig kvinna, bara ett naturens misstag. Jag kan inte ens tvinga mig själv att tycka om kvinnliga saker, fattar inte varför de ska vara intressanta. Äntligen borde jag bara hålla klaffen och vara som man ska, är ju inte nåt speciellt så jag borde bara bete mig som folk. Men då blir det samma resultat ändå: jag blir aldrig älskad för den jag verkligen är. Önskar bara en sak: att någon ska berätta för mig om hur man släpper hoppet. Är trött på folk som försöker intala mig att det finns en för alla, att man kan älska nån som jag.

Jennix
0

Åhh, så väl jag känner igen detta… Trots att jag haft några pojkvänner för länge sen, så har jag tappat hoppet nu.

Enstaka sex går att få, om man inte är kräsen. De flesta män kan sätta på en om man är villig…men för mig funkar det inte, jag måste ha min själ och hjärta med.

Och jag tror inte att jag nånsin kommer att möta någon som kan älska mig och jag honom.

Kan inte ge dig råd egentligen. Bara att du ska skapa ditt liv och bli lycklig utan någon anan. Gör som du vill, var som du är. Gör andra roliga och fantastiska saker!

Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Alyosha
0

#1 Jag gör roliga och intressanta saker och det funkar inte. Det gör fortfarande så ont i mig. Varför kan man inte älska nån som jag? Varför är det så fel att inte klara av smink och tajta kläder? Varför är det fel att inte förstå sig på kvinnliga saker? Om en endaste man skulle ge mig en chans skulle jag gör ALLT för att ha en attraktiv kropp, jag sluta bara äta sallad för resten av mitt liv om det behövdes. Jag skulle vara världens bästa morsa och göra ALLT för att göra våra barn lyckliga. Jag skulle göra ALLT för att han skulle vara lycklig. Vill vara ha en endaste sak: att han ska älska mig som jag är. Men det går ju inte och jag vet inte hur man gör för att inte bry mig om det.

Jennix
1

Det finns män som kan tycka om dig, men du kanske inte tycker om dem? Det är svårare att hitta någon som det stämmer med, än att bara hitta någon som tycker om en.

Självklart går det att någon tycker om dig - varför skulle du vara så speciellt hemsk, värre än jag? Flört

Anna Anka har varit gift. Det säger väl allt.

Vad är det som är så typiskt kvinnligt, menar du, att du inte klarar? Finns många kvinnor som inte har smink och som är gifta m barn.

Finns många feta kvinnor som är gifta och har barn, eller pojkvänner.

Finns många fula kvinnor som är gifta osv. osv.

Tror kanske det största problemet är att du inte älskar dig själv?

Då ser du heller inte vad du kan ge andra.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

PiganX
0

Det gör så ont i mig att läsa inlägg som dessa, att se människor som fullkomligt tappat hoppet. För jag vet själv hur det känns. Varför tror du att du alltid kommer att vara ensam? För även om du är det nu, så behöver det inte betyda att det blir så i framtiden.

Var dig själv, för det finns någon som kommer att älska "en sån som du". Du ska vara glad att just du är du, att du skiljer dig från mängden. Du är unik, det är alla människor. Ingen är den andra lik, det är ju det som är så unikt. Och så många försöker passa in, anstränger sig och plågar sig själv för att vara någon annan än sig själv. Men det behövs inte.

Jag är säker på att du kommer att hitta någon som kommer älska just dig. Som kommer att tycka att du är den finaste kvinnan i världen. Men tappa för guds skull inte hoppet, och tro på mig. Trots att det känns svårt att se det just nu.

Vi på ensamhet iFokus finns även för dig.

Alyosha
0

Det är inte bara det där med smink och kläder, det beror främst på mina överkänslighetsproblem. Skulle ha åtsittande kläder och smink om jag klarade av det utan att det kändes äckligt rent fysiskt. Smink känns som smuts på mitt ansikte och åtsittande kläder känns som att bli antastad av sina egna kläder, speciellt om det är finare, mer feminina tyger som silke. Det jag menar med det typiskt kvinnligt är bland annat hur jag tänker. Tänker mer som en man än en kvinna. Förstår inte hur kvinnor tänker överhuvudtaget, men känner samhörighet med män och deras tänkesätt. och det påverkar hela min personlighet och hur jag är. Det var en kille som så att han gilla mig en gång, men han är psykotisk så han tror kanske att han gillar mig bara för att han har en skev verklighetsuppfattning och inte fattar vad jag är.

PiganX
0

#5 Men alla människor är ju olika, vad gör det att du är lite annorlunda? Det är ju vi alla.

JohannaEkroth
0

Hur släpper man hoppet…?

Jag vet inte, men jag har förlorat mitt för en tid sedan. Jag har ingen längtan och ingen vilja. Tom och trött och åter en dag har passerat i mitt liv utan större mening.

Hade jag inte haft er, BF och iFokus, så vet jag inte vart jag hade varit nu.

Jag är för tillfället hos mamma, jag och hunden River… Och jag är trött och allt känns meningslöst.

Det är mtýcket bättre att ha ett hopp, tro mig!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
0

Jag har hästen istället.. Han gillar mig för den jag är. (oftast i alla fall..)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Alyosha
0

#6 vet inte. Har bara hört det så ofta från killar att de tycker okvinnliga tjejer är äckliga och skulle aldrig vara ihop med en. Sen är jag säker överkänslig i psyket också. Kan inte låta bli att ta åt mig av allt folk säger hela tiden.

Knaprig
0

en del killar gillar inte okvinnliga tjejer, en del gör det. En del älskar det. Likadant är det ju med utseende, alla gillar olika.

Känner ett flertal tjejer som är mer "killiga" än de flesta. Åtminstone hälften av dom har då killar nu. Och allihopa säger att dom har svårt umgås med andra tjejer just pga att dom inte känner gemenskap med dom typ.

Åtsittande tajta kläder och tonvis med smink är inte heller något direkt krav ska du veta :) Va lugn, det löser sig :)

[Pappsing]
4

När jag läste ditt inlägg, läste de andra inlägget du skrev som svar på vad folk har skrivit till dig.
Ville jag bara…..jag vet inte….men ge dig en kram.
Förstår din smärta och förstår att du är nästan ännu mer less på folk som säger "Jodå, det finns en man till dig med"

Det du inte får glömma, är att man älskar inte en kropp, smink och kläder.
Man älskar en personlighet.

Är det något jag känner att du har, i det du skriver, så är det värme och känslor i massor.
Ta vara på dem, frågan är inte om någon man vill ha dig.
Utan om du vill ha någon man.

Mitt råd till dig…kom fram till vad du tycker, är kärlek.
När du vet det svaret, kommer du även känna igen kärleken, med den rätta personen.
För det känns…jag lovar dig.

För mig handlar kärlek om förståelse, ärlighet, tillit med mer…
När du har kommit fram till vad du tycker ingår i en kärleksrelation…så kommer du även känna igen det hos den man/kvinna, som är den rätte för dig.

Porklash
0

…kom fram till vad du tycker är kärlek.

Mycket bra skrivet!

Är faktiskt inte alltid så lätt att veta.

pEr

Linton60
0

Själv tror jag att jag skulle ha svårt att hantera att leva med en kvinna som alltid var tvungen att lägga en massa tid på att sminka sig och gå runt i dyra opraktiska kläder. Visst det är roligt när en ens partner piffar till sig lite när det är fest men alltför mycket av den där "påklistrade" kvinnligheten tycker jag personligen är avtändande. Sedan får jag ju vara medveten om att det finns ett stort tryck på kvinnor att se ut på ett visst sätt och inte vara fördömande mot någon. Men som tidigare sagts: det är inte alla killar/män som har problem med naturliga tjejer/kvinnor.

[Pappsing]
1

#12 skrivet av Porklash

Nope, det är väldigt många som missar att tänka på den här biten.
Det är mycket vanligare att folk söker efter någon, som kan älska dem.
…en annan viktig bit, är att älska sig själv först…
Annars blir det lätt att man söker någon, som kan älska en åt sig.

Star68
0

#11 & 14 MYCKET BRA SAGT! Lätt att glömma… Tack för att du påminner oss om detta, Pappsing! :-) Alyosha, Pappsing må skoja om mycket, men han är en klok man, och han har verkligen rätt i det han skriver. Vi är nog fler som kan ta till oss det… Kram

Gronstedt
1

TS, jag är tjock och osnäll, har inte målat mig sedan början av 90-talet och klär över huvud inte taget på mig mer än om jag ska hemifrån - och då tar jag på mig det som ligger överst i högen, som består av trasigt och fått. Sist jag köpte kläder var en trepack underlläder på Netto för ett år sedan och Foppatofflor är standardplagg när jag inte har ridskorna. Och jag har inte haft svårigheter att hitta partners. Nu har jag visserligen hållit mig till samma de senaste 13 åren, men den är ju kvar, så det måste ju finnas något - och det är inte smink och kläder!

[Pappsing]
0

#15 skrivet av Star68

Du har redan fått ett PM och gästboksinlägg av mig, som tack för din komplimang.
Men skadar inte att tacka dig offentligt med.
Tack för ditt beröm.