What?!?!
Var till akuten nyss för att sy ihop lite självförvållande sår. Sköterska sa i stort sett att jag inte var välkommen dit och nämnde att det finns dödligt sjuka. Vet inte riktigt vad hon menade men det lät inte trevligt iaf.
Hoppas du tog hennes namn och ringer patientnämnden imorgon… Om inte så ring akuten och be om sköterskans namn, du kan då råka säga socialstyrelsen och LÖF så brukar folk inom vården bli riktigt vänliga väldigt fort.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vissa blir bemötta så när de skadat sig själva med flit då personalen inte tycker att de har tid för dem som skadar sig med flit när det finns de som är sjuka och har gjort sig illa genom olycksshändelser.
Kan det vara så sköterskan menade, Anonym?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#2 ja det kan nog vara så hon menade. #1 nä jag uppfattade inte hennes namn.#2
Förstår faktiskt kommentaren.Ditt var självförvållat medans andra blir dödssjuka utan att ha ngt att siga till om.Självklart ska en sköterska inte säga detta högt,men jag förstår att man kan tänka så.
Hoppas du söker hjälp för detta så du inte fortsätter.Man kan bli fri från självskadebeteende,jag blev det.
Är man inom vården så ska man inte yttra sina personliga åsikter som i detta fallet dessutom var riktat direkt till patient.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Efter en tung arbetsdag med död och väldigt sjuka människor inblandade så kan jag förstå att man tänker så, men mycket oproffsigt av henne att säga det till en patient.
Du måste ta tag i detta problemet.
precis som du säger höstlegenden så tror jag det är så sköterskan tänkte. Dom är nog trötta och rätt stressade av allt dom kan måsta göra ibland så på ett sätt kan man ju förstå att dom faktiskt tappar humöret eller hur man nu ska säga.
Det innebär ju inte att dom gjort rätt, bara att jag förstår hur dom tänkte.
Jag ringde en gång psykjouren och fick frågan "är det allvarligt" och jag var ju inte döende så jag sa nä och la på sen gjorde jag väl illa mig själv istället. Det var ju säkert inte det hon ville, eller menade utan bara att det kanske skulle bli lite väntetid eller liknande.
Men det kändes fortfarande förjävligt och jag mådde ju inte direkt bra av det.
Även dom kan ju säga fel, tappa orken för stunden och liknande. Ingen ursäkt men värt att tänka på?
Jag fick prata med jourläkaren på psyket en stund innan jag fick fara hem. Ingen inläggning denna gång för att jag hade "planer" i sommar. Skall träffa min kp på torsdag och sen får vi se vad som händer. Kan hålla med om att man kan tänka så men att gå och säga det till en patient är inte snällt.
Fruktansvärt oempatiskt och visar på sköterskans brist på kunskap om prykiska sjukdomar.
Faktiskt rätt pinsamt av henne.
Läkaren däremot var mycket trevlig.
Tycker för det första att man inte säger så.
För det andra är själva självskadan en följdsjukdom av en psykisk sjukdom. Dvs en sjukdom man inte rår för.
Precis som en diabetiker som kommer in med för lågt blodsocker.
Eller en med benskörhet som kommer in med brutet ben.
Eller en patient med blodcancer som kommer in med blodbrist.
Ni förstår vart jag vill komma… 
Egentligen är det samma sak, och samma hjälp skall ges och erbjudas, samma vänliga ord, samma mottagande, samma kompetens, samma lyhördhet. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else