Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettom-sajten
Läst 1635 ggr
JohannaEkroth
8

Det var en gång...

… en vilsen tjej som hamnade på Bokstavsfolk och fann sitt hem. I 3 års tid har detta varit mitt hem, min trygghet, mitt tempel, min borg och jag var respekerad och accepterad TROTS att jag var jag, trots mina åsikter och tycken och tänkanden… Jag fick säga vad jag tyckte utan att bli nedmejad, trampad på, jag fick förklara varför jag tyckte som jag gjorde utan att direkt bli utskälld och smutskastad.

Den tiden är förbi.

Jag har sett mitt hem rasa samman och jag är inte längre trygg här att blotta mina själ och tankar då man inte får tycka och tänka som den individuella individ som jag är.

Jag hatar att bli tillrättavisad av folk som tror att deras åsikt är rätt. Varför är den det? Vi har rätt att tycka olika. Ingen kommer någonsin att kunna trampa på mig, då går jag. Ingen äger mig! Ingen äger mina åsikter! Jag är fri, och kommer så ock att vara.

Det Bokstavsfolk som jag en gång kom till våren -09 var ett varmt ställe med många kramar, glada miner och nära till skratt. Där solen alltid lyste och fåglarna alltid kvittrade. Där tårarna sakta slutade rinna och en känsla av kärlek fyllde själen och man värmdes sakta upp inifrån. Där man hälsade varandra till namn och inte siffror. Där folk klappade om en värmande när man inte hade synts till på ett tag. Där folk frågade efter en om man saknades. Där iFokus smileysar lyste upp varenda inlägg flera gånger om.

Det Bokstavsfolk jag mötte då har idag blivit bara ett forum. Det har mist sin personliga prägel. Det känns naket, kallt och grått. Kanske till och med trist…

Varför? Glömmer folk att det är personer som är livs levade med känslor och ansikten, hjärtan som slår, känslor som bränner bakom bröstbenet, bakom dessa användarnamn?

Tycker inte ni att det har blivit en hård stämning härinne?

Kan vi inte försöka få tillbaka denna varma känsla och måla Bokstavsfolk i glada färger igen (metafor), så att man blir varm i kroppen av att klicka på länken hit in? Så att man känner sig som man kommit till sitt andra hem, så som jag kände för länge sedan…

Vad säger ni?

Har ni några tips på hur vi kan göra stämningen härinne bättre, så att alla vågar yttra sig utan att känna att de inte har rätt till det?

Kanske någon skulle vilja skriva en artikel hit in? Om resan till diagnos, om utredning, om hur det är att ha ett specialintresse, om ADHD, om Aspergers, om ADD. ADD behövs verkligen en artikel om. Flört Om skolan, om jobb, om livet, om vardagen. Ja, det finns egentligen ingen gräns. Jo, förresten, vi måste hålla oss inom ämnet Bokstavsfolk, men det är brett! Tungan ute

Fast jag måste säga att ni jobbar på bra med tangenterna. 4525 i aktivitetsindex. Det är bra, riktigt bra!

Jag river säkert upp en massa känslor med detta inlägg, men ni ska veta att ni är varmt välkomna att PM:a mig (Kontakta mig på min sida) om det är någonting (vad som helst) ni undrar över eller vill berätta.

Fina ni, jag tycker om varenda en ska ni veta! Kyss

Nedan ska ni få svara på en undersökning. Den är anonym, om ni inte skriver svaret i ett inlägg nedan. Frågan är:

Trivs du på Bokstavsfolk?

Hanna - MedarbetareBokstavsfolk (BF) iFokus

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else