Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 2188 ggr
[Varulv]
0

Vilken väv vill du se?

Om detta forums medlemmar bildade en klan, eller storfamilj, vilka familjerelationer ser du dig då ha med andra medlemmar här på forumet?

Var inte blyg nu, utan fantisera hej vilt!

Vilka andra härinne ser du som dina syskon, som eventuella föräldrar, morbröder, fastrar, dina barn? Vem (om någon) ser du dig som gift med?

Eller ser du dig som en ensam enstöring?

Eller kanske besläktad med allihop?

ObestämdFlört

Knaprig
1

Ska inte du börja så alla (läs; jag!) också vågar :p

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är hur jag ser på världen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zaphix
0

Jag känner mig ofta som den rebelliska lillaystern.. Men så är jag en sån i verkligheten också. ;)

Hur jag ser på andra vet jag inte riktigt..

Varulv, du är nog den intelligenta, filosofiska och lite småknepiga farbrodern iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
0

Varulv, jag tror du är den bit av min far som jag förlorade för drygt 1 år sedan som jag troligen ärvt min AS från.

Hmm, svårt det här.. Knaprig, broder skulle jag nog titelera dig som.. Pappsing, farbror definitivt!

Haha… Nä, oj va svårt! Oskyldig Vill ju inte missa någon. Ni får gärna räcka upp handen, så jag ser er! Kyss

LenaR, Aspie mostrar… Svea, Star, Fiction, Allamej storasyster…

Gah!

Glömt hälften, måst läsa lite trådar känner jag och fräscha upp minnet, huvudvärken dödar mig…

Om jag inte skriver mer ikväll i denna tråd så gör jag det imorgon.

Jag känner mig som enn busig tonåring, så lillasystertiteln som jag fick av Star förut funkar nog för mig. Fast kul att veta hur ni andra ser på mig. Jag blir ju påmind av er som skriver i tråden, så om jag missat dig, så var inte ledsen, jag gör det inte med flit! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
0

Höstlegenden, som en äldre kusin. :)

Min och Dackes blogg

JohannaEkroth
0

Nä, Zaphix, du är definitivt äldre än mig. Kusintiteln passar som handsken på handen, men du känns faktiskt äldre i din skrift! Kyss

[Varulv]
0

Tack hittills!

Kul av er, Zaphix och Höstlegenden att associera till mig på det viset som ni gjorde! Flört Det ger mig mod att placera in er på motsvarande sätt…!

Således:

Aspie och jag, vi bildar ett gift par. (Fast nu är jag ju dock engagerad irl, nota bene! - så detta är bara en fantasi!)

Vi har två döttrar: Höstlegenden, som är storasystern;

och Zaphix, som är några år yngre.

Fast vi ser er mera som tvillingar, och behandlar er jämlikt och rättvist.

Allamej, dej ser jag nog som en syster på något vis - en, som rätt tidigt gav sig av hemifrån och ville vara ifred. Fast just du och jag har ändå en bra relation - på distans.

Emo - du är den där mysiga fastern eller mostern som ständigt håller på och pysslar och fixar och donar!

Pappsing - du är en sent inkommen styvbror; och tack och lov, verkar vi komma mycket bra överens! Flört

Zatanica - du är en annan av mina systrar, som trivs där du bor och känner dig till freds med dig själv - lite som Allamej, fastän åt andra hållet, geografiskt.

Knaprig, du är ett mellanting mellan bror och son… Obestämd - Kanske en svärson  eller svåger då? Således en, som är gift med en av mina döttrar eller systrar.

LenaR och Fiction, ni är kanske svägerskor eller svärdöttrar eller något sådant.

För övrigt säger jag precis som Höstlegenden, att ni, som jag nämnt här och nu, är bara sådana som mer eller mindre av en slump råkade sitta inklistrade innanför pannbenet i skrivande stund. Detta kan säkert göras betydligt mer vetenskapligt! Kul verkar det i alla fall! Så jag hoppas få återkomma! Flört

JohannaEkroth
1

Emo - någonstans melan moster och mamma… Kanske mormor rent utav! Kyss

Zatanica - kusin tror jag. Kyss

Oj oj. det blir vissten röra detta! Foten i munnen

Emo
1

Glad

Tack.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Star68
0

Hihi…vilken skojig tråd… :-) Höstlegenden är ju lillasyster redan! ;-) Varulv är antingen morbror, eller möjligen äldre bror. Skippy är definitivt syster! (Storasyster tror jag…) Zatanica är nog också lillasyster! CajsaBajsa…svägerska kanske… Pappsing måste vara lillebror! Zaphix är kusin! Emo är förmodligen mamma, och Aspie moster. Porklash är storebror. (Kanske är det honom som CajsaBajsa "är gift med"…) Allamej är kusin. Får nog ta mig en funderare medan jag går till tvättstugan…återkommer…

zatanica
0

Skojig tråd Glad

Varulv är den kloka filosofiska farbror i skogen som man vill smita iväg till för att själv bli klokare.

Star68 storasyster tror jag det får bli där

Zaphix kusin som vet vad hon vill, vi hade nog bråkat om samma saker i sandlådan samtidigt som vi även hade mycket kul i hopp.

Svea storasyster helt klart

höstlegenden blir nog kusin där med

pappsing blir morbror

allamej svägerska

Skippy tvillingsyster

Fiction moster

aspie faster

det var dem jag kom på sådär på rak arm

Zaphix
0

Lustigt att jag är en kusin ändå, jag har ingen släkt förutom närmsta familjen (och en dement farmor jag inte gillar..) och jag hann bli rätt gammal innan jag greppade vad en kusin egentligen var. :)

zatanica känns som hon skulle kunnat varit en storasyster, just pga. de skälen som hon nämnde om mig. ;)

Min och Dackes blogg

[Varulv]
0

Men det går ju iaf ihop så långt vetja!

:

Jag (Varulv, gift med aspie Kyss, och vår dotter är Höstlegenden) har en bror (och vem är då denne, månne… Obestämd?). Denne min bror har (åtminstone) fyra döttrar:

• Star68, en storasyster till de övriga
  • Svea, dito
  • zatanica och skippy, tvillingar
  • Zaphix, lillasyster

Sedan orkar jag just nu inte reda ut släktbanden mellan nämnda mostrar, svägerskor, kusiner och andra - men i morrn är jag kanske klarare i huvudet för ett sådant klarläggande… ObestämdFlört