Gjort bort mig?
Jag öppnade käften igen, den nya loggan för skellefteå är gjort och jag kan inte se något snyggt i den… Så dom frågade om jag kunde göra bättre… Jag har 1 vecka
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
*skrattar*
Är det där ett skämt? :P
Oj, om det var du som hade gjort den…kanske du tog illa vid dig..ber om ursäkt, i så fall….jag trodde du tyckte att den var ful du med…
Bör inte vara allt för svårt att göra den bättre än den, ser väldigt tråkig och omodern ut. De bör ju åtminstone försökt fått pricken över A't på rätt ställe. :)
Jag tycker den suger, bara en svart blobb och så det traditionella uppradandet av saker som händer… Den lila pricken är säkert med i loggan också.
Jag har en vecka att visa att en som gått estet i 5 år har liiiite mer koll på hur en logga kan vara utformad. Jag hatar stan och jag har flyttat men jag ska inte skämmas varenda gång jag far dit.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ser ut lite som de nyst, när de satte pricken på sned sådär…:P
Om de försökte göra det piffigare med att sätta pricken på sned, så har de inte lyckats direkt….*skrattar*
Fattade inte ens att den blå var pricken över å:et.. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
*skrattar*

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
:)
Fatta inte heller att den lila pricken var å:t
Hehe, jag vill inte ha mitt fula ansikte på bild.
Håller med. Så är det. 
Kanske jag gör… 
Nä tanken var bra,
Haha… 
Jag sitter och fnissar för du är underbar och rolig. 
Ingen aning men antagligen. 

Tack! 
Den blå? … 
A-a-ha! Nej det var lite i långsöktaste laget…! 

Men annars så tycker jag nog att loggan är rätt bra ändå. Typsnittet känns rätt. Det är ju lite mekanisk high-tech över gruvförädlingsstaden Skellefteå ändå… Och pricken (som jag trodde man utelämnat) kan man undvara i detta internationella och cyberinriktade tidevarv!
Bara en liten synpunkt från mig:
Skriv antingen:
- ger ideerna plats (med gement "g" och då utan punkt)
eller
- Ge ideerna plats! (således med utropstecken)
Samt: jobba mer med denna underrubrik grafiskt! (den är inte färdigbearbetad).
Och kanske, att du kan skissa fram en riktigt säker kulör på loggan - det är inte helt säkert, att den behöver vara svart… (vilket ger den maximal hårdhet).
Lycka till!
Tack Varulv, det var värdefull information :)
Varsågod! Beträffande kulören, skulle jag själv kunna tänka mig något kopparbrunt eller dylikt. (Och gärna i så fall med ett skimrande eller skiftande uttryck således ej jämnfärgat - kanske ett riktigt exklusivt och dyrbart uttryck!)
Tja dom är ju så glada över att bo i Guldstaden så lite iridfärg kan dom nog punga ut.
Håller tummarna för dig Allamej.
Visst behövs det en prydlig skylt i stället för det elände, som finns på bilden.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Det där att sätta å-, och ä-prickar på andra ställen är inte nytt. När Täby Centrum bytte logga för tjugo år sen valde man att sätta ä-prickarna på snedden bredvid a:et. Grannkommunen Åkersberga har precis skaffat sig en ny logga och gissa var å-ringen hamnade?
Grannkommunen heter Österåker. Åkersberga är en del av Österåker. Inte som jag skrev ovan alltså. 
Men om det är en gammal idé varför framför dom den som ny och uppfinningsrik? *mutter mutter morr morr* Jag kommer från Skellefteå, jag hatar staden med sina snorkiga personer som jag envisas med att möta varenda gång jag far dit.
Men att ha något så oattraktivt som logga för staden… till och med min hemortskänsla väcks då.
Och bara som en inflik, dom ger inte nya idéer plats, dom är extremt inrutade.
#37: "Och bara som en inflik, dom ger inte nya idéer plats, dom är extremt inrutade."
Tycker du inte att loggan passar då? Den ser väl lite lagom inrutad ut?
Den är för ful för att ens kallas inrutad… Och min mamma och några vänner bor fortfarande kvar där så jag har lite ångest för dom.
Okej. Rita en bättre. Det är jag övertygad om att du kan. Deras ger mig känslan av gammalt brukssamhälle från 1800-talet.
Det där med slogans är tydligen ett kapitel för sig…
Dagens rikstidning innehåller en bilaga som lanserar Katrineholm som "Sveriges lustgård"…
Och Eskilstuna har sedan länge benämnts "Den stolta fristaden"…

Är det en bra grej att ses som Sveriges Lustgård? *skrattar*
Deras tidigare slogans eller vad dom kallat sig är guldstaden och staden mellan broarna. Nu vill dom ju spela på att dom har ett umeå universitets campus i stan…
skoj det där med slogans, jag undrar hur de kommer fram till dem.
Om det är så att det sitter ett gäng, runt ett låååångt ovalt bord och skrattar åt olika slogans, som en person läser upp för dem.
Sedan när alla är upplästa, ska de ha lunchrast för att snacka lite om de olika förslagen.
Efter lunchen ska de rösta om vilket förslag de tycker är bäst.
Men istället för att rösta direkt efter lunchen, kommer någon på att de måste ju ha kaffe, efter lunchen.
I och med att lunchen och fikan, ses som arbete, så är allt betalt av kommunens invånare.
Två timmar efter lunchen, ska de försöka rösta fram vinnaren.
Det blev "Sveriges Lustgård"
För hälften av personerna som satt runt bordet har ADHD, och orkar inte koncentrera sig längre på vad de skulle rösta på.
Så de tog första bästa, för att kunna få gå hem så fort som möjligt. :P
#44 Och hur är det med Landskrona (har för mig att du bor där…?) ? Den staden är ju, jämte Södertälje och Eskilstuna, en av Sveriges sämst rankade städer. - Vad gör Landskrona i sin reklam- och PR-verksamhet, för att locka till sig lite nya inbyggare?

Jag har ingen som helst aning….har ju inte bott här i ett år än….:P
Skulle dock vara lite intressant att veta…! 
Jaa angående fula stadsloggor..Tyvärr kan jag av okänd anledning inte ladda ner bild….Men kolla på min lilla stads logga !!!!! Så jag skäms,bor i Ängelholm och loggan ser ut som en spyende hund,eller åtminstone en vovve med abnormt stor tunga..Så har ni möjlighet googla,gör det och förfasas :-)
#43. Luleå tekniska universitet väl?. Eller har Umeå OCKSÅ ett campus där? :-O :-D Nä den va inte snygg, och vad mycket luft runt som går åt för att pricken ska komma med… Hoppas du får nån bra ide att förbättra den!!!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Japp, Umeå har ett där…
Så både lule och ume har skickat ut tentakler till skellhell? ;-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Japp :D
Varulv,jaa det är den jag menar,inte är den väl direkt smakfull :-) ful smak möjligtvis :-) Men vem vet,kanske gått mode i det att politikerna ska plocka fram fulast stadslogga ?? Tacka vet jag vår gamla logga med en ängel och två korslagda laxar under
Vi hade ju inte legat ner så mycket tid och antal inlägg, om de vi inte tyckte loggorna var fula, så de har ju lyckats med sin logo.
…att folk ska lägga märke till den :P