Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1685 ggr
[Vargöga]
0

Okänslig

Jag har inte svårt att prata om okänsliga ämnen om mig. Visar tex upp mina sår, jag hade inte problem att prata om min Missed Abortion, jag blev inte ledsen över det heller. Kan berätta om allt sånt som tydligen skall vara känsligt för andra men jag förstår mig inte på dom att dom kan vara ledsna för jag har ju inga problem med detta.

Någon som är som mig?

[Pappsing]
0

Japp, jag är sådan som inte har svårt att prata om saker, som kanske ses som "fel" att prata med människor som inte står en nära.
Nu har jag inte så mycket om sår och aborter att prata om….
Men jag känner ju att jag har t ex inget svårt att prata om, min pung eller något sådant, med personer som jag inte känner så bra.
Men jag vet om att deras uppfattning av mig, skulle inte bli så bra, om jag tog upp min pung.
Nu är pungen bara ett exempel….finns inte så mycket man kan säga om den…*skrattar*
Men du förstår kanske vad jag menar :P

[Vargöga]
0

Jo jag förstår.

LenaR
0

Jag har väldigt lätt att kliva över gränsen för vad som går an. Har gjort bort mig många gånger för att jag pratat om alltför intima saker, som jag har tyckt varit roliga historier men som bara generat folk.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Vargöga]
0

Jag med. Sen har folk skrattat åt min när jag gått för långt.Rynkar på näsan

PiganX
0

Samma här, jag kan berätta nästan vad som helst om mig själv. Och jag har varit med om situationer där folk, till och med inom familjen, liksom tystnat och inte vetat vad de ska säga. Och det är först då jag förstår att det inte är sånt man "ska" prata om.

Nu har jag inget konkret exempel, men jag vet att det har hänt ett par gånger. Så det finns absolut fler som är som du!

[Vargöga]
0

Tack Felicia

Allamej
1

Jag är så less på allt så om nån frågar hur jag mår så får dom det ärliga svaret.

Jag håller inte tillbaka med mycket. Saker som har med min familj att göra är jag försiktig med men varför ska jag gå omkring och lista ut en massa skitsnack för att folk ska må bättre…

Vill dom må bra i sin bubbla, låt bli att fråga.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor