Börjar utredning imorgon!
Imorgon börjar jag en ADD-utredning. Det är både spännande och lite läskigt, jag vet ju inte vad som väntar mig. Jag är också lite rädd att det ska bli som det ofta är för mig hos doktorer och liknande, att jag vet vad jag ska säga ända tills jag väl är där och då får jag inte fram nåt bra att säga alls. Men jag har förberett genom att skriva en massa på papper. Så det gäller bara att komma ihåg att ta med mappen med papprena.
Va inte orolig allt kommer lösa sig när du väl är där..
Villl åxå passa på att önska dig lycka till
Tack! 
Det kommer gå bra ska du se!!
Tala bara ur hjärtat - det är ju d u som är objektet! 
Hoppas allt går bra och att du får en utredare som du fungerar bra med. :)
Tack alla! 
Nu blev det flyttat till på torsdag…
#6 skrivet av CajsaBajsa
Det är en del i testet :P
De säger att de flyttar det till torsdag, för att testa ditt tålamod och hur du reagerar när du planerat något, som inte blir av.
De har bestämt torsdag för länge sedan, men valde att säga tisdag till dig.
Just för att se hur du reagerade på det…:P
#7 Oki, Pappsing, det kan möjligtvis vara så, som du föreslår. När jag gjorde min utredning, och skulle till det viktigaste mötet av alla (det, som slutligen skulle ge mig diagnos eller inte), så hade psykologen dubbelbokat mötet och frågade mig om det gick bra att ta den andra först? Jag gick med på det, och kom åter efter en och en halv timme, vilket blev den nya överenskommelsen.
I normala fall, om det hade gällt något helt annat, så hade jag nog reagerat rätt kraftigt. Men här kände jag direkt att det var oproblematiskt för mig att erbjuda min plats (fastän jag erbjöds att få gå först dessutom, iofs). Men jag tyckte, att jag gärna kunde bjussa på mig själv i detta "humanistiska" läge. Jag kände inga negativa vibbar emot det. Det var helt enkelt okej för mig.
Jag tänkte samtidigt empatiskt på psykologens situation: "Shit happens", tänkte jag, och erinrade mig liknande episoder i mitt eget liv. Jag ville spontant personligen bidra till problemets lösning.
Mitt beteende torde absolut ha talat emot aspergerdiagnos. Ändå fick jag diagnosen klockrent… 
#7 Va?! Tror du verkligen det?
Men hur ska de i så fall kunna analysera vad som sker inom mig när vi pratar i telefon? Jag var visserligen ganska stirrig i telefon, men jag la automatiskt på en "god min" (om man nu kan säga så när det gäller telefon) och sa att det gick bra, inga problem. Men det kändes jobbigt. Men inte sådär aspiskt jobbigt men det är ju inte heller AS jag ska utredas för.
Sen har jag ju även telefonskräck så jag är alltid konstig i telefon, men anstränger mig till max för att ingen ska märka det.
Håller tummarna att allt går bra på Torstad, Cajsa.
Jag bara skojade med dig….
Funderade på om jag skulle skriva det, efter min text.
Men gjorde inte det…
Men jag skojade bara med dig
#11 Fast hur förklarar du då min (nyss redogjorda) incident?
Fega inte ur nu, Pappsing! 
*skrattar*
…..hur menar du med fega ur?
Menåååh!! XD Jag gick på det! Men det skulle ju kunna vara så 

Efter jag läst ditt skämtandes och tagit det på allvar gick jag och åt kvällsmat, och då började jag fundera ännu mer. Han var lite "slarvig" i början och verkade ha rört ihop papper, så han frågade "Har vi talats vid i telefon förr?", jag svarade ja och sen verkade han ha fått ordning på sina papper. Och när jag satt där och funderade vid min kvällsmat så tänkte jag att tänk om det också var ett test, skulle jag komma ihåg att det var han osv? Jag blev värsta paranoid ju 
#14 skrivet av CajsaBajsa
Känner mig lite dum nu…
Förlåt mig.
Jag borde markerat att det var ett skämt direkt.
Haha
Men det var ju bara roligt. Känn dig inte dum (så ska jag också försöka att inte känna mig dum som gick på det)
*ger dig en kram*
Haha jag gick också på det 
Nu stämmer i alla fall rubriken, för det är imorgon. Spännande! Och lite läskigt…
Jag kom nyss hem. Två och en halv timma var jag där! Gissa om jag är helt slut i huvudet nu. Nu ska jag gå och vila.
Välkommen hem!!!
Du får gärna dela med dig, om dina tankar, känslor med mer…
Ha det bra och njut av att vara hemma igen!!
Tack tack!
Jag delar säkert med mig mer sedan, men just nu orkar jag inte. Det kändes i alla fall bra, han verkar bra och så.
Jag vilar genom att surfa runt lite på internet med en råtta i knät 
Jag är glad för din skull!!
Mystiken tätnar… vi blir bara mer förbryllade för varje gång jag är där. Jag är tydligen "ovanlig" 
Ah! spännande…! 
Ja! Den här utredningen är nog bland det mest intressanta och spännande jag gjort i mitt liv. Jag är så nyfiken på vad det kommer resultera i.
Om du vill och orkar får du gärna berätta lite från utredningen, dina intryck osv.
Som jag skrivit i min enda tråd :) är jag också väldigt intresserad av hur din utredning kommer att se ut, eftersom jag själv gjort en, och konstaterats inte ha någon diagnos.
Det känns lite väl utelämnande att skriva om min utredning så här på internet, även fast jag inte skulle ha något emot att delge just er hur det går och mina tankar osv. Men skriver jag här kan vem som helst i hela världen se det ju
Så det blir lite kortfattat.
I alla fall så tror han att den kommer ta extra lång tid eftersom han vill utreda min sociala ångest och allt det och se vad som är hönan och ägget. Än så länge finns mycket som tyder på en ADD-diagnos men en del saker som gör honom fundersam också.