Koppla bort oljud?
Är det fler än jag som kan koppla bort olud. Min ex-man tex kan inte lyssna på musik i bilen när ungarna för oväsen medan jag kan helt gå in i musiken och koppla bort ungarnas prat och tjafs. Oftast stänger han av musiken och jag kan bli irriterad för jag vill ju höra musiken.
Det där tror jag kan bero på hur man mår och hur hög stressnivå man har. Hade inga större problem med det förr men sen jag kraschade orkar jag knappt med några ljud. Jag som är stor musikälskare (specialintresse) så har jag numera knäpp tyst här hemma och ljudet på tv:n är så lågt på att jag inte kan höra om programmet är Svenskt
Okej. Jag har annars en väldigt låg tröskel men jag har lätt att koppla bort oljud.

Det där var jag jättebra på när jag var yngre. Men sedan jag fick tinnitus så går ljuden liksom i varandra. Sorliga rum gör det nästan omöjligt att följa ett normalt sammtal. Fast å andra sidan så monotona ljud har jag ju fått Träning på att stänga av. Jag "hör" ju inte mitt tinnitus helatiden trots att det alltid finns där. Men jag har blivit ljudkänsligare också så typ sånna där kattskrämmor riktigt skär i öronen :(
Kan inte det alls
, det var väldigt jobbigt att jobba i stan på sommaren när dörrarna var öppna och man blev distraherad av precis allt.

Beror på vad det är för ljud och om det är ett konstant eller om det låter bara då och då.
Höga toner har ag svårt att koppla bort eftersom det skär i öronen för mig (är sådan som störs av tjutet från tv:n bla), men är det någon som borrar, spelar musik med dov bas eller liknade så är det inga problem alls att koppla bort om jag har något annat att sysselsätta mig med som kräver koncentration.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Beror helt på vad det är för ljud. Tex så var vi i ett stort öltält igår där dom spelade livemusik och det satt flera 100 personer som pratade sjäng och skrek. Jag fick hålla för öronen för det var så himla obehagligt.
En del ljud som andra stör sig på hör jag inte ens om jag anstränger mig för att höra dom.

#5 Det förfärliga tv pipet, huga! fruktansvärt..
Höga ljud har jag svårt med också. Jag får ont i öronen då.
Jag har lätt att koppla bort ljud, om jag inte stör mig på dom. Då är det nästan det enda jag hör.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Jag önskar att jag kunde koppla bort ljud, men det går inte
Precis alla ljud tar jag in, det är jättejobbigt. Tittar jag på en film måste det vara absolut tyst runtomkring för att jag ska kunna hänga med, det räcker med att sambon frågar något så tappar jag tråden i filmen. Jag har också problem med att läsa om det inte är tyst, då förstår jag inte vad jag läser, jättejobbigt. Men, det var en aha-upplevelse med adhd-medicinen att för första gången kunna gå in i en stor affär och fixa att handla utan att det blev kaos i huvudet utan jag kom ut med vad jag skulle!