Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2464 ggr
[Varulv]
0

Sexdrift

Vilket av de två könen - rent generellt - tror eller anser just du har starkast sexuellt behov: männen eller kvinnorna?

JohannaEkroth
0

Männen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

petamannen
0

Instämmer med föregående.

Zaphix
1

Av min erfarenhet så är det ungefär lika. Dock går kvinnornas lust upp och ned beroende på var i cykeln man är. Naturligt att det är så.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

PiganX
0

Det är ju individuellt, helt olika från person till person så jag kan inte säga vem jag anser har störst behov av sex. Kan däremot säga att männen (i de flesta fall) är mer tydliga med det, och mera "på".

[Joanna76]
0

Båda har lika stora (eller små) behov. Männen är dock bra på att se till sina behov något vi tanter många gånger är dåliga på.

Obs att det inte gäller alla men många (undertecknad oxå)

Zaphix
2

Kvinnornas sexualdrift har ju blivit nedtryckt och skambelagd i alla tider, så inte så underligt att mäns sexualdrift tenderar att märkas mest.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
1

Bra sagt där, Zaphix, för det var lite dit jag ville komma.

Min teori just för närvarande: det är kvinnorna, som har störst sexualbehov, inte männen.

(Dock har jag själv - som man - ett tämligen stort sexualbehov. Så det är inte alls något i stil med att "vi män är mer eller mindre impotenta" som jag vill framföra.)

[mossquinnan]
0

Jag kan känna att d typ är lika..Glad

[Varulv]
0

Jo, iofs menade jag det även, i en annan tråd, vill jag minnas. Men nu fick jag plötsligt en ingivelse att pröva en ny teori…! Glad

MissInAction
0

Logiskt så tänker jag att evolutionen har sett till att männen har mer sexuell "frihet" medan kvinnorna är mer bundna till cykler. Dels menstruationscykeln, men också för att vi när vi blir gravida bär ett barn inom ossi 9 månader - under den tiden sker hormonella förändringar och vi kan inte bli gravida igen under den tiden - alltså "behöver" vi inte ha samma sexdrift. Medan männen då i princip kan hålla på och befrukta kvinnor dagarna i ända för att trygga arten. Nu behövs ju inte det, men från början.. så har det ju fungerat lite så. Män har inga naturliga pauser så som en kvinna får vid graviditet. Så därför tror jag att generellt så har män biologiskt större sexdrift. 

Men naturligtvis är det främst individuellt, och det finns både män och kvinnor som är asexuellt, och sextokiga, och allt där emellan. Det är vad jag tror Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

greenlight
0

känns mest logiskt att vi har samma behov.

men kanske så enkelt att kvinnor inte behöver inleda sexet så ofta, för att mannen oftast gör det - men båda har ju sex och njuter av det

sen vet jag inte om vi värderar samma saker i sexet..