OT ämnen på fel trådar?
Varför skapas många OT ämnen på andra trådnamn så som allmänt? Störande.. Trådnamnen tappar syfte..
Du har inte tänkt på att alla ämnen, som medlemmar skapar i den här gruppen, berör någon diagnos.
Det är ju personer med diagnos, som har skapat dem.
Man behöver inte enbart prata om problem, mediciner med mer…
Bara för att man har en diagnos.
Därför skapas det trådar, under allmänt.
Recept är väl ändå OT ?
Allmänt är ju om allt krig bokstavdignoser etc som kan röra alla med olika.
Vill att värd svarar på vad trådarna namn är till för.
Jag håller med Pappsing om att trådarna får en annan innebörd eftersom det är diagnospersoner som svarar. T.ex. kan det verka off topic att prata om hur man borstar tänderna. Men om man pratar om det här så ser man hur olika diagnospersoner tänker och resonerar och det ger det ett ytterligare djup. Så på ett annat forum hade det varit off topic, men här är det allmänt.
Just recept kan jag hålla med om hade platsat bra i off topic. Fast å andra sidan är det väl typiskt t.ex. ADHD att inte orka laga ordentlig mat, utan man vill ha nåt snabbt och enkelt recept.
Mitt förslag är att man kan dela Allmänt i två delar. Allmänt Livet och Allmänt om diagnoser. Så blir nog alla nöjda och glada 
#2 Du lär väl vänta bra länge på att Värden skall sara för denne har knappt varit inloggad på väldans länge. 
Det är inte alltid lätt att veta VAR man ska lägga sina inlägg. Jag brukar ibland chansa kan jag villigt erkänna. Det går ju att ändra så det är ju ingen större skada som skett.
Hur det ska vara svarar nog bäst höstlegend på för jag tror det var hon som skapade dessa grupper om jag inte minns fel.
Annars så håller jag med pappsing och CajsaBajsa
Många tycker nog det inte alltid är lätt att veta om man ska placera ett inlägg i Allmänt eller i OT.
Just mat och recept tycker jag ändå passar i Allmänt eftersom vi alla behöver äta, och Bokstavsfolk kan ha snäva preferenser när det gäller mat och matrelaterat beteende, mat kan vara en del i behandlingen osv. - så varför inte!
Och om man är så hemma på en sajt, varför vara anonym när man kommer med kritik på var folk placerar sina inlägg..?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#6 väldans bra svar hehehehehe 
Tackar er alla för era åsikter och svar. Poängen var att se vad andra tyckte om detta i allmänhet 
Sajtvärd/medarbetare finns det fler av än en om jag sett rätt.
Anonym kan man vara pga påhopp och hur folk anser bakom skärmen om en, som inte skrivs i ord här.
Jag förstår inte ens varför det finns olika grupper, egentligen.
Personerna som skriver här inne, har oftast någon diagnos.
Det vill säga att det berör oss alla.
Är det någon tråd, som man inte är intresserad av….så behöver man ju inte svara på den.
Men, jag tycker det hade räckt med en "allmänt" tråd….
Fast det är klart, om man vill leta rätt på äldre inlägg, än de som visas som "senaste inläggen", så kanske det är bra med olika grupper….
Oj oj oj..
Allmänt - här ska sättas Allmänt om saker som rör Bokstavsfolk och härrör till ämnet Bokstavsfolk.
Presentationer - Presentationstrådar om medlemmar eller sin sociala situation. Kanske är man anhörig och då blir presentationen en annan. Iaf så brukar det vara bland det första inlägget man skriver på sajten.
Hmmm, egentligen ska jag inte behöva skriva vad som ska in i vilken kategori…
Övriga NPF = Övriga Neuropsykiatriska diagnoser…
Off topic (OT) = Utanför ämnet. Här ska allt som inte har någon egentlig anknytning till Bokstavsfolk ligga. Trådar som är rent allmäna utan antydan att detta enbart berör Bokstavsfolk. Trådar som allmänheten kan svara i som de inte spelar någon röll om man har ev diagnos eller är NT för att svara i dem.
Bokstavsfolk är en Intressesajt om Bokstavsfolk, inte för enbart Bokstavsfolk. Vi har även medlemmar utan diagnoser, som bara är nyfikna.
jag lägger in en kategori om Mat & Kost för att många har svårt med matlagning och kosten när an har en diagnos.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Lägger till:
Diskussioner om NPF är just vad det låter. Där man diskuterar olika saker som rör just NPF-diagnostiserade/ev diagnos.
Många inlägg som ligger i Allmänt kan läggas däri.
Varför vi har kategorier är för att det ska vara lättare att hitta inläggen sedan när man letar.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tack för hjälpen och förklaringen
//Trådskaparen
#11 skrivet av Höstlegenden
Medarbetare på sajten" />
Jag har börjat lägga in de mesta av mina trådar i OT, efter att jag började läsa den här tråden.
Då jag tycker att det är svårt att veta var jag ska lägga dem, även om jag nu har läst dina förklaringar.