OT: Vad har ni i era tacos/tortilla?
I en annan tråd gled diskussionen in på tacos. Så nu undrar jag vad ni helst har i era tacos?
I mina har jag: Tomat, gurka, sallad, majs, gräddfil, tacosås, kidneybönor och/eller sojafärs, färska champinjoner, guacamole (min hemmagjorda), ost, jalapeños och gröna oliver.
Mums!
Det MÅSTE vara: Tortillabröd, köttfärs, riven ost, tärnad tomat, tropical salsa sauce och överst gräddfil. Precis i den ordningen. =)
Ibland har jag i gurka, äpple eller färska champinjoner. :)
MUMS!!!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 Det var dig jag tänkte på när jag startade den här tråden. :)
Gillar du avocado?
#2 Japp det är supergott, creamigt och ja…. Mmmm :) Guacomole är sådär, då har jag bara gräddfil i. Men man kanske skulle testa och ha bara avocado i. :P

Sojafärs, guccamole, något gräddfilsartad, stark röd sås, paprika, gurka tomat, sallad, banan och ananas…
#3 Då har jag ett guacamolerecept till dig! :)
Man kan visserligen göra det på flera olika sätt, men detta testade jag sist och det blev riktigt gott.
3 st mogna avocados (de får inte vara hårda)
1 gullök
1 vitlöksklyfta
saften från en lime
färsk koriander
1,5 tomat
några jalapeños (kanske 5 st ungefär)
spiskummin
svartpeppar
salt
Skär avocadosen och tomaterna i tärningar.
Hacka löken, jalapeñosen och koriandern.
Pressa i limsaften och vitlöken.
Krydda efter behag.
Mixa inte, utan lägg i stället alltsammans i en mortel och mosa ihop det lite lätt.
Om man har gräddfil i, tycker jag att den förtar lite av avocadosmaken. Denna guacamole är dock rätt frasch i smaken.

Jag gillar tacos till den grad att det ofta blir paltkoma i taco-variant..
Vi har: Taco-köttfärs, fint hackad lök, ost, creme fraiche eller gräddfil, salsa (jag älskar ananas-salsa!), gärna isbergssallad, majs, hackad tomat.
Jag käkar dock LCHF (sambon också, han har inget val, haha, det är jag som lagar maten hemma!), så det blir inga tacoskal, tortillas eller sånt. Men det är gott att äta tallrikstacos också. :)
Det absolut godaste jag ätit var baconguacamole. Och jag rynkar på näsan åt alla som har mejeriprodukter i. :)
#5 Det får jag testa någon gång =) Det lät gott. =) Tack!
* Tortillabröd
* Creme Fraiche eller gräddfil
* Köttfärs
* Sallad
* Riven ost
* ev. banan
Så ser mina tacos ut! :)
Jag kan inte blanda för mycket, men viktigast är att jag gör tacon själv/väljer noga för annars blir jag misstänksam om att det inte kommer att smaka gott. Om jag äter tacos i tortillabröd behöver jag egentligen bara ha tzatsiki i, annars blir det köttfärs/quornfärs, riven ost, tomat, majs och gurka.

nu har jag ätit tacos.. frestare där=p
För mig så räcker det gott med:
- Majs
- Cremé Fraiche
- Riven ost
Haha 
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Köttfärs (av nötkött), tacokryddmix, tacosås (medium eller hot), tomater, gurka, creme fraish (stavas?) med vitlök, riven ost.
Pga glutenintolerans så har jag sällan något bröd till, men vill jag ha nått sånt så blir den nachochips med chilismak.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag som tänkte slänga ihop tacos ikväll! :P
Här blir det hårda skal med quornfärs, riven ost och en massa gräddfil. Helst för mycket gräddfil. Grönsaker? Hell no, tacos är unnarmat och unnarmat ska inte vara nyttigt! 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
En tacos är det gula skalet som går upp i var sida. Att säga att Tortilla är tacos är bara så fel. Det heter tortilla och inte tacos.
Själv föredrar jag dessa tacoskal och nachoschips. Till det skall det första vara tacokryddad köttfärs, ost, sallad, vanlig gurka, rå lö, en sked tacosås och sen en sked gräddfil på såsen.