Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 5554 ggr
Pelle Långlös
0

Trött av medicin

Varje dag måste jag sova 1-2 gånger per dag om jag inte har för mig något i stan eller jobbar.

Jag blir riktigt hemskt trött på morgonen ca en timme efter att jag vaknat. Misstänker att det är medicinerna och vi har försökt att sänka men jag mår bara sämre av det så vi har höjt tillbaka.

Äter 225mg Venlafaxin, 200 mg Ketipinor och 10 mg Zyprexa. De två sitsnämnda tar jag till kvällen och Venlafaxin på morgonen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zaphix
0

Zyprexa kan säkert göra dig trött även på dagarna, jag blev seg av den. Venlafaxin fick jag ingen trötthet av alls, men är väl olika.

Vad är Ketipinor?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[MissNathalie]
0

Venlafaxin misstänker jag är boven i dramat, man blir trött av serotonin. Själv äter jag inte en SNRI utan SSRI och jag är ruskigt trött!

Pelle Långlös
0

Jag tror att Ketipinor är samma som Seroquel men jag är inte säker.

Misstänker Zyprexan med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[aspie]
0

Jag blir oxå oerhört trött nån timme efter jag vaknat men jag äter ju inga mediciner mer än atarax och sobril vid behov. Jag blir trött ändå.

Zyprexa, är det mot ångest/depression eller?

Pelle Långlös
0

Jag fick den istället för Risperidal mot tvång men den påverkar min ångest med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[MissNathalie]
0

Ketipinor är väl neuroleptika/antipsykotika har jag för mig.

[aspie]
0

#5 Tack…jo jag läste nyss om den på fass. Vad bra att den funkar Flört

AnneN
0

Tar du venlafaxin på morgonen så kan den säkert vara boven som gör dig trött, jag åt den själv i ca 1 år och jag tog den till natten just för att läkaren sa att jag skulle göra det då man kan bli väldigt trött av den. Fungerade bättre än sömntabletter för mig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Pelle Långlös
0

Tar den på morgonen men inte direkt utan det tar någon timme innan jag tar medicinen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zaphix
0

#4: Zyprexa är väl egentligen en psykosmedicin.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

#3: Aha, Seroquel blir man trött av, iaf jag.

Min och Dackes blogg

Pelle Långlös
0

#11 Det blir jag med så den tar jag till natten samt zyprexan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Kaktuz]
0

Japp, det där känns igen på mamma. Hon tar Efexor, och jag vet av gubbens erfarenhet att tillsut vänder den, och då fick han ta Ventalafix som skulle putta på Efexorn, det fungerade bra tag. Men så ansåg jag att han inte behövde Efexorn mer, och den trappades ner. Nu tar han bara Ventalixfix samt Modiodal och fungerar på det. Men mamma tar bara Vetalifix och sover i princip hela dagarna.. Jag ha sagt till hennes doktor om att prova Modidal men han bara: Hon har inga såna problem.

Oh jag blidde sur då..

Nu så trappa hon ner på den iaf, men inget har förändrats…