Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1304 ggr
kristina130
0

Blir ni också arga???

Jag har en litet konstig fråga. Jag började ju medicinera för ca 2 månader sedan mot min ADHD. Alla år innan har jag bara medicinerats för depp. + panikångest. Och, alla år innan har jag aldrig blivit arg, jag har heller aldrig blivit jätteglad eftersom dessa känslor skapat panikångest hos mej ( arg/glad = hög puls osv. ). Nu går jag omkring och känner mej arg/jätteirriterad utan att ha panikångest??? Jag grubblar liksom tillbaka på gamla saker och ilskan ploppar fram. Är det en biverkan från ADHD-medicinen ( medikinet ). Är det någon mer som känner så här ? För mej känns det jättekonstigt ( iofs är det ju lika konstigt att vara 47 år och inte ha varit rikitgt arg sedan i tonåren heller ).Jag bara undrar om någon känner igen sej, eller är jag på väg tillbaka till mkitt "normala" jag?

[aspie]
0

Har aldrig tagit mediknet men däremot blivit mycket irriterad och arg, ja nästan vansinnig pga en del andra mediciner trots att jag nästan aldrig blir arg. Det var riktigt läskigt. Bev rädd för mig själv då faktiskt Rynkar på näsan

Banankaka320
0

Du kanske har fått fel mediciner? Vet en med ADHD som fick fel mediciner och blev 10 gånger värre när de gällde ilska och impuskontroll

kristina130
0

Tack för svar snälla aspie och Maria92. Har inte tänkt på innan att det kanske kan bero på medicinen, kanske är det fel sort för mej, eller att den inte passar ihop med Paroxetinet och Xanoren. Jag ska ta upp det med sjuksköterskan när jag ska dit.

mayolica
0

jo det är mycket troligt att det har med medicinen att göra. Men jag tänker såhär oxå,om du inte varit glad eller arg på riktigt kanske du har en massa nedtryckta känslor lagrade innom dej som nu kommer upp till ytan?

~ mayolica ~

kristina130
1

Tack för svar mayolica. Jag har också funderat i de banorna, eftersom jag varken kunnat vara riktigt glad/arg. Det hör ju liksom till det normala livet att man blir det ibland och inte alltid i samma läge. Det skulle vara härligt om jag kunde känna mej sådär jätteglad ocksåGlad, får väl hoppas att det kommer, men ska ta upp det här med med. till sköterska

[Herr Dunderbar]
0

#5 skrivet av kristina130

Du får köpa ett mjukis-slagträ, sedan får du banka ur dig din ilska hemma.
….se om det lättar lite på trycket,….

kristina130
0

Skrattande Ja, det kanske inte är en så dum ide Herr Dunderbar Skrattande

[Herr Dunderbar]
0

#7 skrivet av kristina130

Man har ju sett på filmer, att par som är lite oense, får puckla på varandra med sådana….
Så det kan ju fungera :P

mayolica
0

#5 Ja det tycker jag absolut att du ska göra.

Antidepressiva mediciner är ju kända för att kapsla in känslor så som du beskriver, ett lite dämpat stämningsläge, inte känna starka känslor åt något håll.

~ mayolica ~