Skakig av concerta?
Har ätit Concerta i 3 veckor nu och har idag ökat dosen.
Har under hela tiden med concertan varit väldigt skakig, tex skakiga händer. Är det någon annan här som varit med om det? Gick det över efter ett tag i så fall?
Har haft skakningar förr innan jag fick levaxin för min hypotyreos (låg ämnesomsättning). Kan det vara så att concertan påverkar min ämnesomsättning eller krockar med levaxinet, trots att läkare bedömt att det inte ska vara några problem att kombinera dessa?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag kan bli lite skakig om både concertan och ritalinet som jag fyller på med går ur kroppen samtidigt. Men det blir en rätt hög dos som går ur kroppen samtidigt då, fungerar bättre om jag fyller på med Ritalin så att jag har det i kroppen när concertan går ur. Numera är jag sällan helt utan medicin, förutom den korta stunden innna jag tar den på morgonen, så märker inte av det problemet längre.
Är ett ständigt pusslande med dessa mediciner, tog ett tag innan jag lärde mig hur länge det håller i sig och sånt.
Så enda gångerna jag blir skakig är när det går ur kroppen, men märkte inte av det på lägre doser.

#1 okej, för mig så blir det lite mindre skakigt men istället lätt hjärtklappning då koncertan slutar verka, skakningarna är dock hela tiden, bara lite lindrigare nattetid då medicinerna gått ur kroppen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Dottern har conserta sedan 2 månader och har skakiga händer hon me. Vet inte riktigt om det beror på tabletterna eller ej för jag har oxå sådant men äter bara antidepressiva