Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2279 ggr
Pelle Långlös
0

Söndag

Vad har ni för er en sån här dag som denna? Jag har bara varit hemma. Tränat lite på förmiddagen med mina vikter.

Funderar på om jag skall gå ut med jag vet inte om jag skall det för enligt vädret så regnar det ute men det gör det inte hos mig men det kanske kommer när jag går ut.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
0

Lite regn skadar ju inte. Du blir torr när du kommer hem igen.

Pelle Långlös
0

Sant men jag hatar känslan av blöta kläder mot min hud. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
0

Har du inte regnkläder?

Denna kommentar har tagits bort.
[aspie]
0

Pelle långlös! Ta ett paraply om du inte har regnkläder. Men du kanske inte har det heller?.

En vindtät jacka som oxå häller vätan borta går ju oxå bra. Ett måste när man har hund Flört

Karmatarerskanise
1

#7 Beror kanske på hur mycket det regnar och från vilket håll regnet kommer ifrån ;)

Regnar det mycket eller från sidan bli ju byxorna också blöta.

Pelle Långlös
0

Har varken regnkläder eller paraply. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[aspie]
0

#7 Jo det räcker om det inte regnar för mycket som Hera skrev Skrattande

Annars blir det paraply för min del. Regnställ är som du skrev dyrt om man inte hittar nått begagnat förstås. Dessutom kan det bli äckligt tätt och varmt i ett sånt ställ.

Regnar det för mycket håller både jag och vovven mig inne heheSkrattande

kristina130
1

Jag har varit med min sambo i stan och handlat skor till honom och till vår dotter. Är så glad att det gick bra med panikångesten trots mycket folk, så känner mej lycklig nu över att jag klarade det Glad

Aspie, jag älskar ditt citat:

• Människor är gjorda för att älskas, saker är gjorda för att användas. Det är inte konstigt att det blir kaos i världen när människor blir använda och saker älskade.

Så sant!!!!!!!!!!!!

Hera, du skrev innan att jag skulle försöka motionera lugnt ( jag skrev i en annan tråd att jag var rädd för att motionera pga av hjärtklappning nu när jag börjat med ADHD-medicin ) Och, vet du, när jag läste ditt inlägg var jag faktiskt ute och promenerade, bara 30 minuter, men detta har jag sedan gjort varje dag och det har gått jättebraGlad

Pelle Långlös
1

Japp nu öser det ner och det var tur att jag inte tog mig ut för då hade jag blivit genomvåt. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Allamej
0

Jag har sett en massa "riktiga husfruar" sovit och blivit mer och mer ödmjuk av kommentarerna på mitt halsband.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zaphix
0

Varit hos en kompis i en annan stad och vi åkte hem idag, men först spenderade jag och en av vännerna förmiddagen med att titta på intressanta och lärorika hästfilmer. På hemvägen svände vi förbi och tittade på en underbar sommarstuga jag blev kär i..

När jag kom hem tittade jag till hästen som fortfarande var svullen i benet och kopnstaterade att jag måste boka tild hos vet imorrn. Har hunnit handla också..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

#11 Kul KristinaGladTycker det säger så mycket Flört

[aspie]
0

#13 Allamej, hur menar du? Fattar inte Skäms

Karmatarerskanise
1

#17 Housewives :)

[aspie]
0

Jo jag fattar att det betyder real housewives men inte henns mening?Flört

Karmatarerskanise
0

#20 Jag förmodar att hon har sett programmet, sovit och blivit mer ödmjuk av kommentarerna av hennes halsband. Vilket är oklart?

[Varulv]
0

#20 Jo men hon har ju dels sett det där teveprogrammet ju. Och sen har hon tagit till sig bara  s å  många komplimanger om det fina halsband som hon har gjort och som många nu har åsynat. Det var, vad Allamej gjorde denna söndag - som svar på trådskaparens fråga om, hur vi har fördrivit tiden idag.

#TS Själv har jag inte någonting alls att berätta, så jag avstår! Flört

[aspie]
0

#21 Ja nu fattar jag. Tog lite tid men sen satt den Skrattande

[aspie]
0

#23 Tack Varulv Skrattande Du hann slinka emellan när jag skrev sist Flört

Allamej
4

Jag har sett delar av tr3edje säsongen av the real housewives of orange county, jag vill veta hur Tamra kom in, om Simon osv. + att det är lagom hjärndött för mig just nu.

Sen så får jag sådana fantastiska kommentarer om smycket av helt underbara smyckestillverkare från hela världen och det gör mig väldigt ödmjuk, jag hade kunnat få total hybris men nej, vi sitter i samma båt allihopa :)

Sen så har jag börjat ta igen lite av sömnbristen som jag fick under de 2½ veckorna som jag gjorde smycket.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emo
1

Jag har lyckats lägga in en artikeliFokus.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[aspie]
2

#27 fantastiska kommentarer du fått och det är du verligen värd Skrattande

Allamej
1

Tack aspie

[aspie]
2

#28 Emo.. Intressant artikel. Att man kunde göra så mycket olika av plastpärlor hade jag ingen aning om. Fantasiskt arbete Flört

[Varulv]
2

#28 Jätteintressant och pedagogiskt även, Emo! Inte utan att jag blir lite smått intresserad själv av att börja ägna mig åt pärlekonst…! Flört

Har du tänkt på, by the way, att du faktiskt ganska geschwindt kan "översätta" digitaliserade foton (dessas pixlar) till pärletavlor!?

(Men det har du ju i och för sig redan visat prov på, i det mansporträtt som du visade fram i något sammanhang!)

Glad

Emo
1

#32 Här är ett litet fåtal av de tavlor jag gjort:

http://parlkonst.se/monster/photop.aspx

Om du menar dataspelsfigurer, så skrev jag detta för över 10 år sedan, men ville inte använda bilder, som inte var mina, så jag skrev bara hur man kan göra.

http://parlkonst.se/tips/pixel.aspx

[aspie]
0

#33 Kunde inte öppna filerna men såg ändå att det är riktiga konstverk. Fantasiskt! Vilket tålamod du måste ha. Men det är klart, det kanske är ditt specialintresse. Då brukar man ju har hur mycket som helst i tålamod Flört

Emo
2

#34 Det finns större bilder på de flesta och några andra, men då får du använda menyn. Försök med tavlor. Flört

[Varulv]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#33 Helt fantastiskt, Emo!

Du och Allamej, ni bara växer! Det är faktiskt en fröjd och en ynnest att få följa er…!

Andra kunde inte öppna filen, men jag kunde det. Hoppas att du tillåter, Emo, att jag mest på slump visar fram några av dina häpnadsväckande motiv…? :

[Varulv]
2

Här kommer en till…

[Varulv]
2

…och ännu en… :

[Varulv]
3

#39 Det kan du ha rätt i, Herr Dunderbar. Men jag skulle tro, att dessa inlägg nu senast fortfarande ligger inom ramen för, vad vi har ägnat denna söndagen åt (vilket är trådens tema). Emo, hon berättar att hon har lagt in en artikel på en sajt om pärlkonst. När några av oss andra länkar till den artikeln och läser den, så blir vi givetvis inspirerade till en del frågor till Emo. Hon svarar oss utförligt, och vi kommenterar på nytt. Det är etablerad och traditionell debattkutym så långt.

Glad

[Herr Dunderbar]
0

#40 skrivet av Varulv

Där har du en poäng…
För mig får jag det till att allting kan relateras till trådens ämne, om man vinklar lite på det :P

[Varulv]
0

#41 Ja - så skulle jag gärna uttrycka det också. Flört